Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut

Čínská značka loni prodala 7 000 aut, z toho jen 51 na Starém kontinentu. Není proto divu, že padaly hlavy na místech nejvyšších a měnila se strategie.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut

5.6.2015 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínská značka loni prodala 7 000 aut, z toho jen 51 na Starém kontinentu. Není proto divu, že padaly hlavy na místech nejvyšších a měnila se strategie.

V posledních měsících se mohlo zdát, že čínská automobilka Qoros je právě tím asijským expresem, který začne trápit zavedenou evropskou konkurenci, kamkoli se podívá. Portfolio Qorosu se neustále rozrůstá a takové komisaře z Euro NCAP v předloňském roce „trojkový sedan“ přesvědčil, že je nejbezpečnějším vozem široko daleko. Mimo to jsme tu měli také aktivity marketingového oddělení, které přišlo s tvrzením, že Qoros je BMW pro chudé, čemuž mnozí nadšeně přikyvovali.

Vůči těmto pozitivům a sociálním jistotám tu ovšem byla i stinná stránka celé věci. Číňanům totiž trvalo dlouhých šest let od založení automobilky, než vůbec doručili první vůz. A tuto vlaštovku rozhodně nenásledovalo nějaké extra hejno, neboť v celé Evropě se loni prodalo jen 51 exemplářů. Dobře na tom ale Qoros není ani po stránce celkových registrací, neboť během roku 2014 bylo doručeno pouze 7 000 vozů.

Ve světle těchto výsledků tak přišlo nezbytné a začaly padat hlavy. Ve funkci šéfa značky skončil bývalý manažer Volkswagenu Volker Steinwascher, na jehož místo byl dosazen Phil Murtaugh, který dříve působil v General Motors. Mimo to se pak změnila i firemní strategie, která již nepočítá s „ofenzívou” (jejich slovo, ne naše) na evropských trzích. Místo toho se Qoros hodlá nejprve zaměřit na Čínu, kde hodlá upevnit své postavení.

Podle Murtaugha to ovšem neznamená, že by Starý kontinent byl navždy zatracen. Nový šéf značky v tomto směru dodává, že „momentálně již nesníme o velkém úspěchu. Evropský kontinent je pro nás sice nadmíru důležitý, ale ne dnes a ani ne zítra“. Dá se tedy přepokládat, že dříve než v roce 2017 se Qoros na místní trhy nezaměří. A to jsme možná až příliš optimističtí - na místě je spíše skepse, kterou produkty Qorosu ostatně budí od chvíle své evropské premiéry...


Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 1 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 01Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 2 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 02Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 3 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 03Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 4 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 04Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 5 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 05Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 6 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 06Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 7 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 07Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 8 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 08Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut - 9 - Qoros 2 SUV PHEV Concept prvni foto 09
Qoros se naposledy blýsknul konceptem 2 SUV PHEV, který přišel i s novým pojetím designového jazyka. Ani to ovšem nestačilo k nakopnutí prodejů

Zdroj: Autobild

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše