Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Qoros to balí v Evropě, jeho „ofenzíva” loni znamenala 51 prodaných aut
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínská značka loni prodala 7 000 aut, z toho jen 51 na Starém kontinentu. Není proto divu, že padaly hlavy na místech nejvyšších a měnila se strategie.
V posledních měsících se mohlo zdát, že čínská automobilka Qoros je právě tím asijským expresem, který začne trápit zavedenou evropskou konkurenci, kamkoli se podívá. Portfolio Qorosu se neustále rozrůstá a takové komisaře z Euro NCAP v předloňském roce „trojkový sedan“ přesvědčil, že je nejbezpečnějším vozem široko daleko. Mimo to jsme tu měli také aktivity marketingového oddělení, které přišlo s tvrzením, že Qoros je BMW pro chudé, čemuž mnozí nadšeně přikyvovali.
Vůči těmto pozitivům a sociálním jistotám tu ovšem byla i stinná stránka celé věci. Číňanům totiž trvalo dlouhých šest let od založení automobilky, než vůbec doručili první vůz. A tuto vlaštovku rozhodně nenásledovalo nějaké extra hejno, neboť v celé Evropě se loni prodalo jen 51 exemplářů. Dobře na tom ale Qoros není ani po stránce celkových registrací, neboť během roku 2014 bylo doručeno pouze 7 000 vozů.
Ve světle těchto výsledků tak přišlo nezbytné a začaly padat hlavy. Ve funkci šéfa značky skončil bývalý manažer Volkswagenu Volker Steinwascher, na jehož místo byl dosazen Phil Murtaugh, který dříve působil v General Motors. Mimo to se pak změnila i firemní strategie, která již nepočítá s „ofenzívou” (jejich slovo, ne naše) na evropských trzích. Místo toho se Qoros hodlá nejprve zaměřit na Čínu, kde hodlá upevnit své postavení.
Podle Murtaugha to ovšem neznamená, že by Starý kontinent byl navždy zatracen. Nový šéf značky v tomto směru dodává, že „momentálně již nesníme o velkém úspěchu. Evropský kontinent je pro nás sice nadmíru důležitý, ale ne dnes a ani ne zítra“. Dá se tedy přepokládat, že dříve než v roce 2017 se Qoros na místní trhy nezaměří. A to jsme možná až příliš optimističtí - na místě je spíše skepse, kterou produkty Qorosu ostatně budí od chvíle své evropské premiéry...
Qoros se naposledy blýsknul konceptem 2 SUV PHEV, který přišel i s novým pojetím designového jazyka. Ani to ovšem nestačilo k nakopnutí prodejů
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva