Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut

Když chcete relativně draze prodávat čínské auto v Evropě prostřednictvím jediného dealerství v Bratislavě, velké úspěchy čekat nelze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut

14.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když chcete relativně draze prodávat čínské auto v Evropě prostřednictvím jediného dealerství v Bratislavě, velké úspěchy čekat nelze.

O čínské automobilce Qoros a jejích produktech slýcháme v posledních letech velmi často. Ona má být „tou čínskou firmou”, která konečně prorazí, však její auta už jsou bezpečná a designově přinejmenším svébytná a akceptovatelná. Qoros je tak sebevědomý, že se označuje za BMW pro chudší a podle toho jeho auta také stojí - čínskou láci tady nečekejte.

K tomu je třeba dodat, že její nabídka se postupně rozrůstá a minimálně derivátů modelu 3 přibývá jako hub po dešti. Když si k tomu přidáme veřejně deklarovanou snahu uspět v Evropě prodávat zde 10 procent veškeré produkce, vypadá to na docela slušně nalajnovanou cestu k úspěchu. Vypadá tak ale ve skutečnosti? No, pokud Qoros loni prodal celkem 510 aut, pak uspěl na jedničku.

Podle zpráv kolegů z Left Lane loni Qoros v Evropě prodal 51 vozů, tedy přibližně jeden týdně. To by bylo dobré číslo tak na velmi provinční dealerství prémiové značky, on ale Qoros k takovému stavu nemá daleko - nejde sice o prémiovou značku a nejde o provinční dealerství, jedno ale skutečně je, v Bratislavě. Žádné druhé na Starém kontinentu nenajdete.

Můžete namítnout, že na „čínský start-up s jednou prodejnou” to nakonec není tak zlé a uznáváme - dá se to vnímat i tak. Celé se nám to ale zdá poněkud zvláštní - Qorosu jsou plná média, na evropské autosalony pořád něco tahá, ale nikomu to nenabízí. A pořád nad ním zůstává stín nepochopitelného selhání při prezentaci modelu 3 a nemůžeme pominout ani fakt, že firmě trvalo šest let, než vůbec něco prodala.

Zhodnoťte zmíněný stav dle vlastních měřítek, nám se ale jednání Qorosu zdá pořád podivné, jako by nic pořádně prodávat nechtěl či nemohl. Kdybyste ovšem po nějakém tom Qorosu zatoužili, můžete pro něj stále vyrazit do relativně nedaleké destinace a přivézt si opravdu exotický vůz - více bude po evropských silnic jezdit i LaFerrari. Stačí vyrazit na stránky slovenského zastoupení (na slovenský jazyk ale musíte přepnout nebo následovat tento odkaz) a vybrat si „trojkový” hatchback nebo sedan.

Co dál, nevíme, o cenách se na webu moc nemluví, dříve ale model 3 začínal na necelých 21 000 Eur, dnešním kursem asi 573 tisíc Kč. S ohledem na exkluzivitu to vlastně není mnoho...


Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 1 - Qoros 3 City SUV nove foto 01Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 2 - Qoros 3 City SUV nove foto 02Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 3 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 01Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 4 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 02Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 5 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 03Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 6 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 04Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 7 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 05Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 8 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 06Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 9 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 07Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 10 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 08Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 11 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 09Qoros už to v Evropě rozjel, loni prodal 51 aut - 12 - Qoros 3 City SUV oficialni sada 10
Nejnovějším přírůstkem do portfolia Qorosu je model 3 City SUV. Co s ním chce automobilka dělat, netušíme, „prodávat v Evropě” se ale zdá být tím nejméně pravděpodobným záměrem

Zdroj: Left Lane

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.