Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: čínský Qoros 3 má jedno z nejvyšších hodnocení
25.9.2013 | Petr Prokopec | 12 příspěvků
Čínský sedan dosáhl hvězdičkově i procentuálně jednoho z nejvyšších hodnocení v historii testů NCAPu. Za sebou nechal i novu Kiu Carens.
O nové čínské automobilce Qoros jsme psali již mnohokrát. Na její první produkční model hledíme od počátku s optimismem, a to i navzdory těžko pochopitelnému selhání, které provázelo výstavní debut na autosalonu v Ženevě. Přes svébytný design a patřičnou výbavu jsme však stále měli na paměti místo jeho původu, které dosud po stránce bezpečnostní odkazovalo jen k páchnoucímu lepidlu použitému v interiéru a venkovním plechům, jež se při nárazu mačkaly více než harmonika. To ovšem v případě Qorosu 3 sedan neplatí.
Čínský model se momentálně podrobil sérii crash testů Euro NCAP, ze kterých odešel bez ztráty květinky, dokonce si jako první vůz z Říše středu odnáší populární pětihvězdičkové ohodnocení. I když zrovna tomuto spíše marketingovému ohodnocení příliš neholdujeme, zde jej nemáme důvod shazovat, neboť za nálepky a asistenční systémy jej totiž Qoros 3 nezískal. Souběžně s hvězdami totiž přichází také nejlepší hodnocení letošního roku a jedno z nejlepších v historii Euro NCAP v případě samotných nárazových zkoušek.
„Bezpečnost našich vozů byla jedním ze základních cílů vývoje již od počátku. Věrohodně tak ukazujeme, že na zákazníka bereme maximální ohled a zároveň je potvrzena propracovanost tohoto modelů,“ říká k úspěchu viceprezident značky Qoros Volker Steinwascher. Je tedy více než jasné, že nový útok čínských automobilek na evropské trhy již není tak unáhlený jako kdysi ten první.
Pokud tedy Qoros 3 sedan nabídne po příchodu na evropský trh zajímavou jízdní dynamiku a také cenovou politiku, pak by se strádající evropské automobilky měly opravdu začít obávat. Tomu ovšem nebudeme předcházet a raději se zaměříme na konkrétní výsledky posledních crash testů. Ty se kromě čínského sedanu týkají také nové Kie Carens, na kterou se dle našeho abecedního pořádku zaměříme jako první.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP

Kia Carens
I když úvodní řeč byla víceméně jen o čínském sedanu, není na tom s bezpečnostní špatně ani korejské MPV. I v jeho případě můžeme samozřejmě zmínit zisk pět hvězd, ty ale pro nás bernou minci nepředstavují. Důraz klademe spíše na procenta dosažená v kategoriích ochrany dospělých a dětských pasažérů a chodců. Již menší váhu má pak pro nás oblast asistenčních prvků, na kterou Euro NCAP pro změnu klade důraz vyšší. Přetlačovat se však s organizací sídlící v Bruselu nehodláme, a proto přikročíme rovnou k jednotlivým výsledkům.
V rámci ochrany dospělých tak Kia dosáhla 94 %, a tak nepřekvapí, že se v tomto směru najde jen velmi málo výtek. Při čelním nárazu je v lehčím nebezpečí hrudník a levá noha řidiče, tím ale testovací komisaři se svou kritikou končí. O trochu větší výhrady však mají k bezpečnosti dětských pasažérů. U tříletých dětí se totiž hlava může při bočním nárazu dostat do kontaktu s tvrdšími částmi interiéru, čímž hrozí vážnější poranění. Proto byla tato oblast ohodnocena pouze 76 procenty.
Větší kritiku schytala Kia také za ochranu chodců. Za nebezpečné byly označeny rohy kapoty a spodní kraje čelního okna, nedostatečnou ochranu však nenabízí ani střed kapoty či dolní část okna. Samotný nárazník je však již v pořádku, stejně jako střed okna. Výsledkem je tak 64 %. Náladu si ovšem korejské MPV může spravit v sekci pomocných berliček, které ji přihazují dalších 81 %. K dispozici je totiž požadovaná stabilizace, varování před nezapnutými bezpečnostními pásy či alespoň manuální omezovač rychlosti.
Tabulka s klíčovými výsledky Kia Carens
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Kia Carens na stránkách Euro NCAP.
Qoros 3
Po představení výsledků Kie Carens tak již můžeme naplno sklouznout k čínskému sedanu, jehož výsledky jsou opravdu působivé. Za ochranu dospělých pasažérů si totiž odváží hned 95 procent, přičemž vůči korejskému MPV nabízí lepší ochranu pro nohy řidiče. Po stránce dětských cestujících je pak ohodnocen hned 87 %, čímž je jasná prakticky nulová kritika. Pro potenciální zájemce pak jistě bude mít význam i fakt, že do vozu padnou všechny dětské autosedačky dostupné na evropském trhu.
Špatně na tom není Qoros 3 ani v oblasti chodců. Stejně jako Kia byl kritizován v oblasti spodních krajních lemů čelního okna a na dvou částech hrany kapoty motoru, tím ale pro komisaře Euro NCAP jejich práce de facto skončila. Zbytek vozu je totiž k nohám, pánvi, hrudníku a hlavě chodců mnohem přívětivější než korejské MPV, proto zisk 77 %.
Velmi dobře se pak Číňané připravili i na oblast asistenčních pomůcek, kde získali stejných 81 procent jako Kia. Ani v tomto případě nechyběl nastavitelný omezovač rychlosti, díky čemuž se Qoros 3 může chlubit renomé, o jakém vozy z Říše středu dosud ani nesnily. Uvidíme časem, zda se jedná pouze o náhodný výsledek, či zda čínské automobilky zvládnou adaptaci na evropské podmínky natrvalo.
Tabulka s klíčovými výsledky Qoros 3
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Qoros 3 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze 12 příspěvků
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 3 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 5 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 6 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 8 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 9 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 10 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 11 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.