Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3 detailně: premiéra odhalila veškeré technické parametry i zajímavé detaily
7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový sedan bude k mání až příští rok, zřejmě i s dalšími motory. Již ty stávající ale nabízejí zajímavou dynamiku i spotřebu.
O čínsko-izraelské automobilce Qoros jsme naposledy informovali v souvislosti se žalobou, kterou kvůli písmenu „Q“ v názvu modelu vzneslo Audi. Osamocené číslo 3 pak vyzývalo ke stejnému kroku, který by učinilo BMW, Mnichov je však očividně na rozdíl od Ingolstadtu nad konkurenci podobného typu povznesený, ostatně, záměny sedanu značky Qoros za modrobílou vrtuli a čelní ledvinky se asi žádný kupující nedopustí. To však poněkud odbíháme od ženevské premiéry vozu, kde byla představena většina klíčovćh technických parametrů.
Již z minulého představení je přitom jasné, že turbodiesel pod kapotou Qorosu nenajdete. Místo toho je na výběr dvojice benzinových 1,6litrových agregátů, z nichž ten atmosférický produkuje 126 koní a 155 Nm točivého momentu, zatímco pohonná jednotka doplněná turbodmychadlem nabídne koní 156 a točivý moment 210 Nm. Zajímavé je, že i přes vyšší výkon není model 1,6 T výrazně rychlejší při akceleraci z klidu na stovku. Jeho čas 9,5 s totiž atmosférickou verzi překonává jen o sekundu. Obdobný rozdíl panuje také v rámci spotřeby (6,5 l versus 6,3 l/100 km), výraznější rozestup je tak pouze v nejvyšší rychlosti (215 versus 195 km/h).
Tato data platí pro šestistupňovou manuální převodovku, mimo tu je ovšem k mání dvouspojkový automat, který k základní hmotnosti 1 310 kg (Turbo je o pětatřicet kilo těžší) přihazuje dalších 40 kilogramů a zřejmě tedy i nějaké ty desetinky sekundy a litru. Konkrétní údaje však Qoros nezveřejnil, na rozdíl od délky, šířky, výšky, rozvoru (4 615/1 839/1 445/2 690 mm) nebo objemu zavazadlového prostoru (450 litrů)
Vyjma těchto informací pak můžeme zmínit ještě systém start/stop dodávaný standardně pro oba motory nebo základní obutí v podobě 16palcových kol s pneumatikami o rozměru 205/60. Zvolit však samozřejmě můžete také příplatkové sedmnáctky či osmnáctky. Ceny by pak měly startovat na částce okolo 18 000 Eur (450 000 Kč), přičemž do prodeje by se Qoros 3 měl v Evropě dostat až v průběhu příštího roku. Do té doby by přitom rakouská firma AVL, která je dodavatelem motorů, měla mít připravené další pohonné jednotky. Tedy tříválec 1,2 o výkonu 130 koní a 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který oproti stávajícímu agregátu dostane variabilní časování ventilů a tím i 160 koní.
První kontakt s autem v Ženevě navíc odhalil i některá překvapivě originální (známe čínská auta...) řešení, relativně kvalitní zpracování a použitelnou palubní elektroniku. Je tedy opravdu docela dobře možné, že právě Qoros 3 se stane tím prvních „echt čínským” autem, které v Evropě dokáže prorazit. Jistější si tím ale budeme až poté, co jej budeme moci vyzkoušet nejen staticky...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Produkční sedan Qoros 3 se na autosalonu v Ženevě ukázal ve společnosti koncepčního kombíku a cross hybridu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda