Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad

V příštím roce začne pořádná čínská expanze. Nejprve dorazí do prodeje hatchback, později se dočkáme praktického modelu, jakéhosi allroadu i hybridu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad

16.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V příštím roce začne pořádná čínská expanze. Nejprve dorazí do prodeje hatchback, později se dočkáme praktického modelu, jakéhosi allroadu i hybridu.

Čínská automobilka Qoros se na ženevském autosalonu zrovna nevytáhla, menší ostuda v případě sedanu jí ale zjevně rozhodně nebrání v přikládání pod kotlem ostatních karosářských variant. Na nových špionážních záběrech přímo z továrny tak můžeme spatřit už zcela hotový hatchback, který by do prodeje za cenu okolo 100 000 čínských yuanů (cca 318 tisíc korun) měl dorazit v první půlce roku 2014. Po stránce mechanické přitom bude vycházet ze zmiňovaného sedanu, který by se v domácích showroomech měl ukázat již letos v listopadu.

O pohon obou modelů se zpočátku budou starat dvě pohonné jednotky. Základem je atmosférická jedna-šestka naladěná na 126 koní a 155 Nm, zatímco vrchol nabídky okupuje přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec produkují 156 koní a 220 Nm. Pro oba agregáty je k dispozici šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat, později by do nabídky měl přibýt tříválec 1,2 Turbo, nový motor 1,6 Turbo a dokonce 1,9litrový turbodiesel.

Ty samé pohonné jednotky pak budou určeny crossoveru či allroadu a kombíku, což jsou další karosářské varianty postavené na stejném základu. O nich však kromě snímků z patentového úřadu nemáme žádné nové zprávy. Zopakovat tak jen můžeme dosavadní informace. Tedy že první by měl v rámci délky dosáhnout na 4,6 metru, zatímco ten druhý jej o nějakých dvacet centimetrů přeroste.

Zatímco ovšem kombík by měl dostat stejné motory jako hatchback a sedan, u crossoveru se počítá s hybridní technikou, kterou mateřská značka Chery odkoupila od zkrachovalého Saabu. Přední kola tak bude pohánět 1,2litrový tříválec, zatímco na zadní kola zamíří 68 koní produkovaných elektromotorem. Elektrodojezd by měl přitom činit jen 5 km, spotřeba pak 5 l/100 km.

O zahájení prodeje crossoveru a kombíku se Qoros momentálně nezmiňuje, v obou případech se ale zřejmě dá počítat s příštím rokem. V té samé době by přitom sedan měl dorazit na evropské trhy, kde by se měl prodávat za vcelku sebevědomých 450 tisíc korun. Za to ovšem nabídne opravdu bohatou základní výbavu i 450litrový zavazadelník.


Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 1 - Qoros 3 hatchback prvni sada 01Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 2 - Qoros 3 hatchback prvni sada 02Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 3 - Qoros 3 hatchback prvni sada 03
Qoros 3 hatchback je již zcela hotový, do prodeje má zamířit v první půli příštího roku

Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 4 - Qoros 3 kombi patent 01Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 5 - Qoros 3 kombi patent 02Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 6 - Qoros 3 kombi patent 03
Chystaný kombík rozhodně nabídne větší prostor v zavazadelníku než sedan se 450litrovým objemem

Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 7 - Qoros 3 crossover patent 01Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 8 - Qoros 3 crossover patent 02Qoros 3: hatchback míří do prodeje, kombík a allroad na patentový úřad - 9 - Qoros 3 crossover patent 03
Crossover by měl být prvním modelem Qorosu, který dorazí s hybridní technologií. Tu Číňané získali od zkrachovalého Saabu

Zdroj: Auto Sohu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.