Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pohřeb motoru 1,2 TSI u Škody je dokonán, Fabia teď už nabízí jen tříválce
1.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Konec čtyřválcové jedna-dvojky je neodvratný. Podle Škody je chybějící válec a objem 1,0 TSI kompenzován dynamikou i nižší spotřebou.
Poslední zmínky o Škodě Fabia nebyly zrovna pozitivně laděné, tento model totiž plošně zdražil o 13 tisíc korun. Odměnou za to ovšem nebyla bohatší základní výbava, navíc jste za své peníze nedostali zkrátka nic. Nyní tu máme další novinku, která od návštěvy dealerství mladoboleslavské značky část klientely možná odradí. Fabia totiž stejně jako Octavia či Rapid vypouští z nabídky motor 1,2 TSI, u ní to navíc znamená, že čtyřválec už nenabízí ani jeden.
Čtyřválcová pohonná jednotka, která disponovala výkonem 66 kW/90 koní či 81 kW/110 koní, bude dle očekávání nahrazena tříválcem 1,0 TSI. Ten bude taktéž k dispozici ve dvou variantách, přičemž ta slabší nabízí 70 kW/95 koní, druhá pak 81 kW/110 koní. Škoda ovšem dodává, že v tomto případě byl navýšen točivý moment, a to z dosavadních 175 Nm na 200 Nm.
V tiskové zprávě je rovněž zmíněn šestiprocentní pokles spotřeby, což je mimo jiné dáno tříválcovým uspořádáním s malými volnými setrvačnými silami a účinným olejovým čerpadlem. Již mnohokrát dříve jsme ovšem zmínili, jde zejména o úsporu papírovou danou normovanými měřícími cykly. Realita bude záviset hlavně na vaší pravé noze a ve snaze o rychlejší jízdu nižší nejspíše nebude.
Zmínky na toto téma ale ponechme stranou, aktuálně totiž nezbývá nic jiného než příchod tříválce akceptovat a počkat si na reálné zkušenosti. Koncern VW Group sice už otevřeně říká, že doba downsizingová je za námi, až na jednu výjimku - do litrového benzinového tříválce bylo nasypáno již příliš mnoho financí a ty je třeba dostat zpět. Fabia tak není ani prvním, ani posledním vozem, kde se motor 1,0 TSI objevuje - však už loni jsme jej testovali v Octavii.
Přejděme proto k dalšímu výčtu technických dat, jenž souvisí s jízdní dynamikou. Ta u slabšího provedení počítá u hatchbacku se zrychlením z klidu na stovku za 10,6 sekundy, což představuje vůči minulosti zlepšení o tři desetiny (kombi je s časem 10,8 sekundy lepší o dvě). Maximálka pak narostla na 185 km/h, resp. 187 km/h, spotřeba pro změnu klesla u obou variant na 4,3 l/100 km.
V případě silnějšího provedení tu máme akceleraci na stovku za 9,5 sekundy (kombi za 9,6 s) a nejvyšší rychlost 196 km/h (199 km/h). Tyto hodnoty jsou přitom spojené s manuální převodovkou, stejně jako normovaná spotřeba ponížená o 0,3 litru na 4,4 l/100 km. K dispozici je ovšem i automat DSG, který díky kratším převodům vylepšuje hlavně pružné zrychlení, a to z 80 na 120 km/h až o 4,1 sekundy.
Tím ale novinky nejsou u konce, dále je totiž možné počítat s příchodem služeb Škoda Connect. Ty se dělí do kategorií Infortainment Online a Care Connect, přičemž první zmíněná informuje třeba o dopravních kolonách, objízdných trasách nebo cenách paliva. Druhá pak spočívá v automatickém tísňovém volání nebo proraktivním servisu či dálkové kontrole stavu vozu skrze aplikaci.
Nyní jsme ale již skutečně na konci tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že tříválcová Fabia se ukáže na ženevském autosalonu. Do prodeje pak zamíří ve výbavách Active, Ambition a Style, k dispozici ovšem bude i v případě akčního modelu Trumf či sportovně laděné varianty Monte Carlo. Té tříválec sedne jen stěží...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.


Litrový tříválec Škody resp. Volkswagenu už jsme viděli i poznali
Škoda Fabia nově dostala tříválec 1,0 TSI namísto čtyřválce 1,2 TSI. K mání přitom bude i se sportovně laděnou verzí Monte Carlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Největší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
30.6.2025Číňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
30.6.2025Klání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
30.6.2025Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
1.7.2025Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
1.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan