Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat

Tak ani tohle nevyšlo. Teorie za pokusem nabídnout v elektrické podobě jednu z legend Hertzu byla možná zajímavá, v praxi ale pouhé elektrické připodobnění toho, čím bývaly Mustangy z programu Rent-A-Racer, na lidi zjevně nezafungovalo a dál nefunguje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat

13.1.2025 | Petr Miler

Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat

/

Foto: Hertz, tiskové materiály

Tak ani tohle nevyšlo. Teorie za pokusem nabídnout v elektrické podobě jednu z legend Hertzu byla možná zajímavá, v praxi ale pouhé elektrické připodobnění toho, čím bývaly Mustangy z programu Rent-A-Racer, na lidi zjevně nezafungovalo a dál nefunguje.

Máme rádi lidskou nezdolnost a ochotu prát se s nepřízní osudu způsobem, který je většině lidí cizí. Jinak bychom se ostatně za současné atmosféry panující v Evropě vůbec nebyli schopni dál věnovat novinařině, je to každodenní boj s něčím, co se někdy jeví jako větrné mlýny. Současně ale musíte vědět, kdy přestat, neboť jinak v určitou chvíli ze sebe budete dělat už jen hlupáky. My jsme do této fáze v rámci snah o jakousi osvětu zatím nedospěli, Hertz v rámci snah „naučit” lidi půjčovat si auta, která nechtějí, ale ano. Než ovšem kapituloval, udělal vážně první poslední, aby uspěl.

Bylo to pro asi nejznámější autopůjčovnu světa drahé a bolestivé poučení, kterému jsme se obšírně věnovali nejednou. Dnes už je po všem, z nesmyslného původního záměru půjčovat téměř jen elektrická auta, a to celosvětově, už firmy ustoupila a dříve nakoupené vozy s obrovskými ztrátami složitě prodává. Jde tu o desítky miliard spláchnuté do toalety kvartál co kvartál, informace kolem této patálie ale obvykle spojujeme jen s Teslami, kterých firma nakoupila daleko nejvíc, navíc nejviditelnějším způsobem. Jen u nich nakonec nezůstala, fiasko spojené s ostatními modely obdobného ražení ale bylo podobné.

Zřejmě poslední velký pokus nakopnout půjčování elektromobilů proběhlo z pomoci Fordu. S tím Hertz dlouhodobě spolupracoval, ostatně přímo automobilce půjčovna dlouho patřila - ovládala ji od roku 1987 až do roku 2005. Jejich kooperace je ale ještě starší a velmi viditelně se poprvé projevila už v roce 1966, kdy Hertz zahájil program Rent-A-Racer, tedy Půjč si závoďák, kdy si lidé mohli pronajímat speciálně vyladěný Ford Mustang GT350-H. Obchodní úspěch to přímo nebyl, z marketingového hlediska ale spolupráce fungovala skvěle.

Celá kooperace tak vlastně nikdy úplně neskončila a na její stopy v oblasti spalovacích aut narazíme i v této dekádě. Naposledy Hertz lidem nabídl 912koňovou silniční raketu s přeplňovaným osmiválcem, pochopitelně znovu jako upravený klasický Mustang. Jistě to opět fungovalo, a tak někoho ve firmě napadla skvělá věc - nastrojit stejným způsobem i elektrické Mustangy Mach-E, přimět tak lidi půjčovat si je a udělat dobré jméno i běžným Mach-E v nabídce, popř. elektrickým modelům osobně. Za tenhle nápad někdo musel sklidit na setkání manažerů firmy otevřený potlesk.

Zní to zajímavě, ale bylo to celé úplně k ničemu.

Hertz skutečně nakoupil další elektrické Mustangy Mach-E a ve stovce provedení jim dam něco, co jsme označili za přestrojení za spalovací legendu. Jak jste pochopili už z výše zmíněného, dřívější skutečné Mustangy H se pyšnily nejen černo-zlatým hávem, ale také specifickou technikou, zdaleka ne jen vyšším výkonem. Byly to opravdu rychlé vozy schopné jezdit i po okruhu, Mustang Mach-E GT-H, jak si stroj říkal, měl dál stejných 487 koní, lišil se pouze vzhledem, mimořádně trapným falešným výfukem a dál... Dál nic, vzácný už byl leda omezením na 100 vyrobených kusů. To zas člověk jednou musí kroutit hlavou: Proč by tohle mělo někoho ohromovat?

Také to v podstatě nikoho neohromilo, jak ukazuje i probíhající výprodej těchto aut, o kterém informují kolegové z Carscoops. Hertz poslal téměř všechna, ne-li úplně všechna tato auta do prodeje v listopadu 2024, tedy asi po roce a půl, a doteď z nich neprodal skoro nic - v nabídce jich zůstávají vysoké desítky ze stokusové edice. Žádný navíc není pořádně ojetý (aktuálně nejvíc 15 153 mil, tedy něco málo přes 24 tisíc km) a naprostá většiny z nich byla za uplynulé dva měsíce zlevněna z 65 na 60 tisíc USD, tedy asi o 123 tisíc Kč na 1,48 milionu Kč.

Čas si to shrnout: Ford nakoupil „falešné” elektrické Mustangy Mach-E GT-H, lidé se mu leda vysmáli, nepůjčil si je skoro nikdo, pak se jich nanejvýš po roce a půl zkusil zbavit, nesvedl to skoro vůbec, a tak vysoké desítky z nich se marně pokouší prodat o dva měsíce později s vysokými slevami? Tomu se říká geniální obchodní tah, víc k tomu nelze dodat. Díky bohu, že je půjčovna z této absurdní mánie už venku.


Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat - 1 - Ford Mustang Mach-E GT-H 2024 prvni foto
Nečekali jsme zázraky, z Mustangu Mach-E GT-H se ale stalo ještě větší fiasko, než kdo mohl předpokládat. Foto: Hertz, tiskové materiály

Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat - 2 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 04Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat - 3 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 05Pokus Hertzu nakopnout půjčování elektromobilů vzácnými Fordy totálně selhal, po roce a půl je skoro nejeté nesvede ani prodat - 4 - Ford Mustang GT500-H a GT-H 2022 prvni sada 06
Nakonec ale karikatura Mustangů upravených až na víc než 900 koní, které Hertz v minulosti opakovaně nabízel k půjčení v různých generacích, skončila tak, jak musela. Foto: Hertz, tiskové materiály

Zdroje: Carscoops, Hertz

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše