Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Hondy o návrat legendy je takový propadák, že ho násobně překonává i drahé Lamborghini
6.8.2021 | Petr Prokopec
Jeho první generace chtěla být něčím jako Ferrari pro chudší a skutečně to dokázala, pokus na něj navázat je ale totální fiasko. Jak velké? Honda NSX se prodává čtyřikrát hůř než Lamborghini Aventador.
Lamborghini Aventador dorazilo na trh v roce 2011, přičemž italská automobilka původně počítala s výrobou čtyř tisíc exemplářů. Za tím stál i omezený počet forem užívaných pro karbonový monokok. Italové jich totiž k dispozici měli pouze osm a předpokládali, že každou využijí pro 500 vozů. Jejich montáž přitom měla zabrat rok, před dvěma lety se tak vlastně Aventador měl z nabídky pakovat. Nicméně jak si můžete ověřit, k mání jen nadále, jen ve výkonnější formě než na začátku.
Auto se stále vyrábí, a tak logicky neexistuje finální číslo o jeho produkci, i ta průběžná jsou ale velmi působivá. Už v březnu 2016 měl Aventador na kontě 5 000 registrací, čímž výrazně překonal svého předchůdce. Modelu Murciélago se totiž během devítiletého životního cyklu vyrobilo 4 099 kusů. Tím však triumf posledního ryzího dvanáctiválcového vozu ze Sant'Agata Bolognese neskončil - Lamborghini už oznámilo, že Aventador se prodal ve větším počtu než veškeré předchozí vozy firmy s motorem V12 dohromady.
Konkrétní číslo nepadlo, nicméně již loni v září byl prodán desetitisící exemplář. To je opravdu neskutečný úspěch na vůz, který se aktuálně prodává za minimálně 9 milionů korun. Do ještě horšího světla pak dostává jeden z největších automobilových průšvihů posledních let, novodobou Hondu NSX. I to je supersport s působivými parametry, mimo jiné stovkou okolo 3 sekundy, který cenově startuje o poznání níže než Lambo - ve Státech ji lze pořídit již za 3,4 milionu korun. I tak se prodává celosvětově mnohem hůř.
Při avízu rozlučkové verze Type S Honda uvedla, že se celosvětově prodalo pouhých 2 500 aut, což nám dostupná data nerozporují, spíše naznačují ještě nižší číslo. V Evropě bylo dosud registrováno jen 216 aut a ve Státech 1 446. V Japonsku pak Honda na počátku letošního roku ukončila prodej modelového roku 2020, přičemž ten aktuální ani nenabídla. Zájem tedy není ani na tomto trhu, načež bychom se nedivili ani celkovým prodejům okolo 2 000 aut. Ale věřme Japoncům a berme oněch 2 500 aut jako fakt.
Když přitom Honda s nástupcem své legendy vyrukovala, předpokládala, že prodávat bude minimálně 800 aut ročně. A co více, během úvodních tří let mělo být předáno zákazníkům 6 000 vozů. Na takovou metu ale očividně japonská automobilka může zapomenout, i kdyby životní cyklus natáhla na 15 let, po které byly v prodeji někdejší dvě iterace první generace. Ty přitom společně dosáhly na 18 685 registrací.
Ukazuje se tedy, že veškerá kritika novodobého NSX byla více než oprávněná. To původní bylo ve své podstatě velmi jednoduchým sportovním vozem, jenž sice nedisponoval obřím výkonem, ale dokázal i evropskou ligu pokořit podvozkem. Ostatně aby ne, když jej pomáhal ladit Ayrton Senna. Novinka ale oproti tomu dorazila s komplikovaným hybridním ústrojím, po kterém nikdo netoužil. A ani velmi přesvědčivá dynamika vzhledem k ceně mnoho lidí... nepřesvědčila.



Lamborghini Aventador má již na kontě více než 10 tisíc prodaných kusů a překonalo tak veškeré dosavadní firemní modely osazené dvanáctiválcem. Foto: Lamborghini
Oproti tomu je novodobá Honda NSX vysloveně propadákem, o který prakticky již nikdo nejeví zájem. Celkově mělo vzniknout 2 500 aut, tedy ani ne čtvrtina vyrobených Aventadorů. Foto: Honda
Zdroj: Lamborghini, Honda, JATO Dynamics
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před hodinouBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 3 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 4 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinamiNejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva