Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus Japonců o návrat ikony je takový průšvih, že se někde prodala jen 1 za 5 let
23.4.2021 | Petr Miler
Nejsou zase tak dávno časy, kdy se Japonci dokázali zarýt pod kůži nadšencům řadou zajímavých aut, v posledních letech jako by ale ztratili recept. I Honda NSX je toho smutným důkazem.
Pokud jste prožili zejména 90. léta „při automobilovém vědomí”, musíte si pamatovat nespočet diskuzí mezi příznivci japonských aut a příznivci čehokoli jiného. Dnes to zažijete stěží. Ti první jsou v posledních letech druhem na vymření, protože automobilky ze země vycházejícího slunce jim nenabízí skoro nic. A když se o něco pokusí, má to obvykle tolik „ale”, že to entuziasty dostane do varu leda tím, že je to naštve.
Příkladů z poslední doby bychom našli dost. Už Toyota BRZ a Subaru BRZ se v Evropě s velkým nadšením nesetkaly, nová Toyota Supra se na starém kontinentu vyloženě trápí. Odbyt je minimální, a to velká část údajně prodaných vozů skončila u dealerů, kde jsou vesměs bez zájmu publika k dispozici se statisícovými slevami. I její mizérie je ale ničím vedle trápení jiného pokusu o návrat japonské ikony, Hondy NSX.
Dostala slavné jméno, které tomuto autu udělala jeho první generace vyladěná ještě Ayrtonem Sennou. Svého času mohla konkurovat dobovým Ferrari za zlomek ceny, ve svém novém provedení ale marně obhajuje svou další existenci. I když nevypadá zle, první recenze ji chválily a někteří opravdu dobře situovaní klienti ji opět srovnávali s Ferrari, její prodeje jsou prakticky nulové.
Ono se stačí prodávat na celkové evropské prodeje v posledních letech - loni 8 aut, předloni 36, v roce 2018 to bylo 45, takto obchodní úspěch definovat nelze. Ještě tragikomičtěji ale vyznívá pohled na bilanci vozu na některých konkrétních trzích. Například z Nizozemska se nyní dozvídáme, že se v tamním registru objevilo první prodané auto! Po pěti letech od chvíle, kdy se tam začalo nabízet.
Není to žert, za celých pět let v prodeji si vůz koupila 0 lidí, až letos v únoru někdo na žluté značky dostal první exemplář v černé barvě. Je navíc třeba dodat, že ani není nový, neznámý majitel koupil ojetinu z roku 2019 s pořizovací cenou 210 786 euro, tedy skoro 5,5 milionu korun. Na jednu stranu klobouk dolů, výjimečnější auto si v Nizozemsku nelze ani představit, i jakéhokoli moderního Bugatti je tam registrováno více. Na tu druhou jsme zvědavi, kdo si od dotyčného jednou toto auto koupí.
Ať už to ale bude jakkoli, Honda v tomto případě podobně jako Toyota naráží na to, že stejné jméno dala charakterově docela jinému vozu. NSX byl relativně jednoduchý sporťák s výkonným motorem uprostřed, pyšnil se vysokou spolehlivostí a příznivou cenou. Dnes jde o drahý, benzin-elektrický hybrid s partou motorů, jehož dlouhodobá použitelnost může být problematická už proto. A třebaže dynamika definovaná akcelerací na stovku za 2,7 sekund a maximálkou 307 km/h je i dnes velmi zajímavá, kupce NSX zkrátka nebere.












Neřekli bychom, že nová Honda NSX je nezajímavé auto, to vůbec ne. Prodejně se ji ale ani trochu nedaří a na nizozemském trhu se roky drželo s bilancí 0 prodaných kusů. Teď je po pěti letech na jedničce. Ilustrační foto: Honda
Zdroj: Autoblog.nl
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 8 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 9 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 11 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva