Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus o návrat ikony 90. let vypadá jako další velký průšvih, byl předčasně odhalen
13.9.2021 | Petr Prokopec
Automobilky křísí jména kdysi úspěšných modelů s nadějí, že s návratem určitých označení zažijí i návrat jejich někdejší popularity. Pokud ale zcela změní podstatu aut, která je nosí, vyjít to prostě nemůže.
V polovině srpna Honda oznámila návrat kultovního modelu Integra. Z této zprávy bychom za jiných okolností měli radost, neboť stejně jako většina nadšenců považujeme zejména provedení Type R vyráběné v letech 1995 až 2001 za jednu z nejlépe ovladatelných předokolek historie. Výsledek předchozího pokusu Hondy o něco podobného s modelem NSX ale skončil totálním fiaskem a je otázkou, zda se Japonci z této chyby poučí.
Nové NSX nemuselo být špatné auto, o to tu vůbec nejde, nectilo ale ideály, na kterých byla postavena sláva tohoto jména. Místo relativně jednoduchého a dostupného konkurenta základních Ferrari nabídla Honda složitý hybridní sporťák, který možná dokázal Ferrari rychlostně konkurovat znovu, cenově se ale posunul do úplně odlišné kategorie. Bylo to zkrátka jiné auto a úspěchu se snad ani dočkal nemohlo. A také nedočkalo - prodejně bylo zastíněno i výrazně dražším Lamborghini Aventador.
Nikde samozřejmě nebylo psáno, že Honda napodruhé neudeří hřebíček na hlavičku, zatím to tak ale skutečně nevypadá. A pokud Japonci nabídnou v mezinárodním měřítku totéž, co začnou prodávat v Číně, pak si můžeme být předem jisti, že půjde o další velký průšvih. Podoba nové Integry pro Čínu se totiž dostala ven skrze veřejnou databázi čínské ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), kde automobilky musí vzhled svých novinek registrovat ještě před začátkem prodejů. A zatím budí jen rozpaky.
Tamní nová Integra totiž nápadně připomíná Hondu Civic. A není to náhoda - jde o stejný vůz, jen s přepracovanou přední a zadní částí. Fotky zveřejněné skrze MIIT kromě základních kontur odhalily i značnou část dostupné výbavy. V případě kol tedy bude možné volit mezi 17- a 18palcovými ráfky, zatímco záď může namísto jedné skryté ozdobit hned dvojice koncovek výfuku. Zákazníci si budou moci dopřát také spoiler na víku kufru, střešní okno, či se rozhodnout, zda chtějí bílé nebo naopak černé kryty zpětných zrcátek.
S příchodem nových nárazníků přitom Integra oproti Hondě Civic narostla, a to na 4 689 milimetrů. Zároveň disponuje i užšími čelními světly, stejně jako byly přepracovány i zúženy také koncové lampy. Tím jsou rozdíly prakticky u konce, neboť pod kapotou již odvádí svou práci zcela identický 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec, jenž produkuje 182 koní a 240 Nm točivého momentu. Přenos na přední kola má přitom dostat na starosti pouze automat CVT.
Převzat byl rovněž interiér, který páruje 10,2palcový digitální přístrojový štít se 7palcovou nebo 9palcovou obrazovkou multimédií. Tím jsou ale dostupné informace prakticky u konce, dále již můžeme zmínit pouze výrobu vozu v Kantonu ve spolupráci se značkou Guangqi. To je překvapivé, neboť Civic pro Čínu produkuje automobilka ve Wu-chanu a spolu s ní se na něm podílí tamní automobilka Dongfeng.
Americkou verzi modelu Integra ovšem Honda nabídne pod svou prémiovou značkou Acura, což by mohlo ve výsledku znamenat alespoň trochu jiný vůz. Jakkoliv je prakticky jisté, že i toto provedení bude používat základy modelu Civic, dorazit by mohlo s odlišnějším pojetím a možná pouze s třídveřovou karoserií. To je ale ryzí doufání v něco lepšího - zatím před sebou máme jen vůz odhalený v Číně, který může zaujmout snad jen tím, kterak úspěšně kazí image svých předchůdců.



Nová čínská Honda Integra zaujme snad jen tím, kterak se snaží přiživit na úspěchu předchozích generací. Jde o vizuálně přepracovaný Civic, který limity dále neposouvá ani v nejmenším. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: MIIT, Honda
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 11 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
