Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokus prorazit s auty s převratnými interiéry je stále větší průšvih, firma už je v insolvenci
30.4.2021 | Petr Miler
Prorazit z ničeho mezi harcovníky automobilového průmyslu s často i víc než 100 lety zkušeností je nepochybně velmi náročné a ve většině případů to nutně skončí špatně. Byton se zdá být jedním z takových.
Snad ještě nikdy v historii jsme nebyli svědky tolika pokusů rozjet nové automobilky s globální působností, jako je tomu nyní. Důvod je prostý - zásadní technologická změna, která cloumá celým automobilovým průmyslem a dává k něčemu takovému prostor. Nebo alespoň panuje obecná představa, že tomu tak je.
I když je vynucovaný přechod ze spalovacích motorů na elektrické nepochybně příležitostí pro nové firmy dostat se mezi významné výrobce aut, není zase tak velkou šancí, jak se může zdát. Jednak proto, že je vynucovaný, a tedy zákazníky nevyžádaný, což pramení v obecně rizikovou snahu vyvíjet nová auta spíše pro regulátory než pro potenciální kupce. Větším problémem je ale fakt, že ona změna není zase tak velká - nepochybně představuje výrazný zásah do konstrukce aut a nutí výrobce ke změně smýšlení, většina dílčí techniky je ale pořád stejná, stejně jako většina kroků vedoucích k postavení kvalitního auta.
Lidé, kteří umí udělat dobrý diesel, budou umět udělat i dobrý elektromobil a ve spoustě případů ani nebudou muset nic měnit. Konstrukce podvozků, brzd, bezpečnostní aspekty či kroky vedoucí k dobře vyvedeným interiérům zůstávají nezměněny. Jsme proto přesvědčeni, že ze záplavy start-upů pokoušejících se přijít s novými elektromobily vlastích značek výhledově nebude mnoho. Jedna, dvě, možná tři větší značky? To bude tak maximum, desítky jiných budou pohlceny větším soupeři nebo jednoduše odejdou z trhu z nepořízenou.
Děje se to nakonec v nejednom případě už nyní, ten nejviditelnější se ale zatím týká značky Byton, která svého času zaujala světe s modelem M-Byte. Ten už se měl v tuto chvíli dávno prodávat, jak jsme vás ale informovali v únoru automobilka se potýká s velkými problémy. Týkají se hlavně jejích divizí v Evropě a USA, které měly své kanceláře, továrny i zaměstnance, teď už ale nemají skoro nic. A pokud mají alespoň ony zaměstnance, neplatí jim mzdy.
V případě evropské divize sídlící v Německu, kterou měl na starosti bývalý manažer BMW, Daniel Kirchert, už zašla situace tak daleko, že ji soud poslal do insolvence. Informace o tom, co tomu vše předcházelo, se různí v závislosti na tom, koho se zeptáte, máme-li se ale držet informací doktora Kircherta, pak Číňanům prostě došly peníze na další investice a jiné zdroje vyschly. Kichert tak měl usilovat o dobrovolné vyhlášení insolvence již loni v létě, tomu ale Číňané odporovali, a tak situace došla až tak daleko, že je ex-manažer BMW stíhán jako uprchlý pro úmyslné odkládání vyhlášení bankrotu, které mělo ublížit některým věřitelům.
Insolvenci jako takové to beztak nezabránilo, byla vyhlášena soudem na základě požadavku věřitelů. Nuceným správcem tak byl jmenován Michael Bauer a Kirchert je dále ve věci veden jen jako dlužník. Nemilé. Jak se bude vše dále vyvíjet, uvidíme, Byton se tváří, že není po všem a M-Byte dostane do prodeje v roce 2022. Že věci nejdou, jak by měly, je ale nabíledni a aktivity firmy mimo domácí Čínu jsou zjevně ve velkých problémech.






















Byton chtěl změnit svět aut převratnými interiéry, minimálně v Evropě se nad ním ale zavírá voda. Firma je v rozkladu, její šéf je stíhán jako uprchlý a americké aktivity se zají být ve stejném stavu. Vše ale vychází z finančních potíží mateřské čínské firmy. Foto: Byton
Zdroj: Electrive
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
