Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 718 Boxster: turbofacelift je venku, šestiválce skončily
27.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Základní model značky má nově pod kapotou přeplňované čtyřválce, které produkují 300 či 350 koní. Zlepšila se dynamika i spotřeba.
Nejzásadnější facelift modelu Boxster v celé jeho krátké historii je tu. Porsche přitom nezměnilo pouze vzhled, ale také označení vozu, který obohatilo o číslovku 718 odkazující na slavný závodní stroj z 50. a 60. let minulého století. Uprostřed se přitom pyšnil čtyřválcovým důvodem, což je nejspíše ten pravý důvod, proč v Zuffenhausenu po daném označení sáhli. Jak bylo totiž avizováno již bezpočet měsíců dopředu, v motorovém prostoru Boxster nově zaměstná namísto atmosférických šestiválců právě čtyřválce, a sice přeplňované.
Základní varianta se pochlubí dvoulitrovým objemem, ze kterého Porsche vydolovalo výkon až 300 koní a 380 Nm točivého momentu, jenž je dostupný v pásmu 1 950 a 4 500 otáček. Ve srovnání s minulostí jde o nárůst o 35 koní a 100 Nm, přičemž křivka točivého momentu navíc vrcholí o 1 500 ot./min. níže. Podle značky tak byla navýšena odezva motoru v nízkých otáčkách a jeho flexibilita v otáčkách středních. To se ostatně projevilo i na jízdní dynamice, stovku totiž vůz s automatem PDK a paketem Sport Chrono zdolá za 4,7 sekundy, o osm desetin rychleji než dříve.
Boxster S dostal do vínku čtyřválec 2,5litrový, který je navíc osazen turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Máme tu tedy 350 koní a 420 Nm při 1 900 až 4 500 otáčkách, což značí posun o 35 koní a 60 Nm. V kombinaci s výše zmiňovanou automatickou převodovkou a příplatkovým paketem Sport Chrono tu pak máme akceleraci z klidu na stovku za 4,2 sekundy (o šest desetin rychleji než v případě 3,4litrového atmosférického šestiválce) a nejvyšší rychlost 285 km/h (základ je o deset kilometrů v hodině pomalejší).
Díky těmto výkonům je Boxster S dokonce rychlejší než Porsche Cayman GT4, o jehož pohon se stará 3,8litrový šestiválec a 380 koní. S tímto výkonem totiž kupé zvládne stovku za 4,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji. Na druhou stranu však disponuje pouze šestistupňovým manuálem. Ten je pro obě verze roadsteru standardem, k dispozici je ale také automat, jenž je osazen „palivo šetřícími virtuálními stupni“. Jak tohle přesně funguje, zatím nevíme.
Abychom ale nemluvili jen obecně, můžeme zmínit, že dle tvrzení Porsche byla žíznivost snížena o 13 procent. Základní Boxster si tak má dle norem říci o 6,9 l/100 km, varianta S počítá se 7,3litrovým průměrem. Obě hodnoty jsou platné pro PDK, s manuálem bude spotřeba novinky dozajista o trochu vyšší. Tím jsme však s motorovým prostorem hotovi, přesunout se tak můžeme k dalším změnám.
S ohledem na jiné pohonné jednotky a tedy odlišné rozložení hmotnosti (konkrétní data značka zatím neudává) máme co do činění s přepracovaným podvozkem, který je popisován jako „sportovnější“. Mimo to Porsche zrevidovalo elektro-mechanický systém řízení, který je nyní o 10 procent přímější než dříve. Pro ty, co touží po ještě vyšší ovladatelnosti, je pak za příplatek připraven o 10 milimetrů nižší podvozek s adaptivními tlumiči PASM.
Zmínit již můžeme jen vizuální změny, které se projevují hlavně na přídi, kde najdeme nový agresivněji stylizovaný nárazník či bi-xenony doplněné LEDkami pro denní svícení. Na bocích si pak můžeme povšimnout nových prahů a dveřních klik nebo větších „kapes“ přivádějících vzduch k motoru. Vzadu se pak objevují rovněž nové světlomety, které nově spojuje proužek s názvem automobilky.
Uvnitř je možné počítat s částečně pozměněnou architekturou palubní desky, jejíž součástí jsou nové výdechy klimatizace. Revizí prošel také volant, počítat je možné rovněž s novější verzí multimediálního systému PCM. Tím jsme se dostali na konec tiskové zprávy, pročež jen dodáme, že na německém trhu startují ceny na 53 646 Eur (cca 1,5 mil. Kč) za základ, respektive na 66 141 Eur (1 787 500 Kč) za verzi S.



































Porsche 718 Boxster dostalo do vínku nový název, vizuál i čtyřválcový motor, se kterým ve verzi S zvládne stovku již za 4,2 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva