Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: turbo-facelift je venku, S udělá Ring za 7:34
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sportovní ikona dostala lehce modifikovaný vzhled a nový přeplňovaný třílitr. Ten produkuje 370 či 420 koní, změn je ale více.
O letošním faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno takové množství článků, že by to pomalu vydalo na malou knihu. Zvenčí přitom de facto není o čem mluvit, neboť tu máme pouze nové nárazníky, jejichž tvary a především modifikace nebo přidání ventilačních otvorů souvisí se změnami pod kapotou. Mimo to dorazily nové světlomety, přepracovaný design litých kol, jiné kliky dveří a odlišné víko motorového prostoru, kde lamely jsou usazeny ve vertikálním směru namísto horizontálního.
Ani interiér neprošel zásadním překopáním, přičemž automobilka prozatím nepustila do světa jediný obrázek. Tedy až na snímek nového multimediálního systému PCM (Porsche Communication Management), jehož součástí je sedmipalcový displej, který by měl umět reagovat na pohyby vícero prsty. Systém je navíc kompatibilní s technologií Apple CarPlay, zatímco navigace podává informace v reálném čase a počítá s integrací Google Earth a Google Streetview.
Vyjma toho lze v případě zaškrtnutí příplatkového paketu Sport Chrono Package počítat se zrevidovaným volantem, jehož součástí je již dopředu propagovaný volič jízdních režimů. Ten počítá se čtyřmi módy Normal, Sport, Sport Plus a Individual, jimž uzpůsobuje zejména odezvu nového motoru. V tom ho jen podporuje tlačítko Sport Response Button, které u modelů s převodovkou PDK přednastaví hnací ústrojí na „spontánnější odezvu“ po dobu 20 sekund.
Po stránce bezpečnostní lze počítat s novým příplatkovým adaptivním tempomatem, který u vozu osazených automatem počítá s funkcí „plachtění“, kdy dochází k úspoře paliva. V doplňkové výbavě najdeme také asistent, jež řidiče varuje při přejezdu z jednoho pruhu do druhého před ostatními auty ve slepých úhlech. Sáhnout lze také po systému nastavení rychlosti, který při jejím překročení automaticky začne brzdit, standardem je brzdný systém snažící se zabránit kolizi.
Tím ale máme veškerou „omáčku“ vyčerpanou, přikročit tak můžeme k „hlavnímu jídlu“. Jak jsme již naznačili výše, Porsche 911 se dočkalo především nové pohonné jednotky. Tou je třílitrový šestiválec, který dostal dvojité přeplňovaní. Díky tomu základní Carrera dává k dobru 370 koní a 450 Nm, zatímco u výkonnější verze Carrera S lze počítat s 420 koňmi a 500 Nm. V obou případech lze tedy počítat s nárůstem dvaceti koní a šedesáti Newtonmetrů vůči předchůdci.
S daným navýšením výkonu došlo ke zlepšení jízdní dynamiky, pročež méně výkonná verze zvládne v kombinaci s převodovkou PDK zrychlit na stovku za 4,2 sekundy. Porsche 911 Carrera S pak stejnou disciplínu absolvuje již za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 308 km/h. Oproti verzi před faceliftem je pak papírově o litr paliva úspornější, neboť dle evropských norem si v průměru řekne o 7,7 l/100 km.
S těmito hodnotami se novinka ze Zuffenhausenu dostává těsně na dostřel konkurečního Mercedesu-AMG GT. Otázkou pak je, jak by dané srovnání obou vozů dopadlo na Severní smyčce. Čas třícípé hvězdy totiž aktuálně neznáme, přeplňovaná Devětsetjedenáctka by však necelých 21 kilometrů měla obkroužit za pouhých 7 minut a 34 sekund, tedy o více než šest sekund rychleji než dosavadní provedení.
Bližší podrobnosti se zřejmě dozvíme ve Frankfurtu, pročež aktuálně již jen dodáme, že standardem bude podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) a nové tlumiče, zatímco řiditelná zadní náprava je za příplatek. Prodej v Německu odstartuje 12. prosince, ceny přitom startují na sumě 96 605 Eur (cca 2 611 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.












Facelift Porsche 911 rozhodně není překvapivý, veškeré dříve neoficiálně odhalené vizuální i mechanické změny se vyplnily do puntíku
Do interiéru jsme zatím mohli nahlédnout jen napůl oficiálně, žádné zemětřesení zde ale facelift nepřinesl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 7 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 10 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub