Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 2016: turbo-facelift je venku, S udělá Ring za 7:34
7.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Sportovní ikona dostala lehce modifikovaný vzhled a nový přeplňovaný třílitr. Ten produkuje 370 či 420 koní, změn je ale více.
O letošním faceliftu Porsche 911 již bylo sepsáno takové množství článků, že by to pomalu vydalo na malou knihu. Zvenčí přitom de facto není o čem mluvit, neboť tu máme pouze nové nárazníky, jejichž tvary a především modifikace nebo přidání ventilačních otvorů souvisí se změnami pod kapotou. Mimo to dorazily nové světlomety, přepracovaný design litých kol, jiné kliky dveří a odlišné víko motorového prostoru, kde lamely jsou usazeny ve vertikálním směru namísto horizontálního.
Ani interiér neprošel zásadním překopáním, přičemž automobilka prozatím nepustila do světa jediný obrázek. Tedy až na snímek nového multimediálního systému PCM (Porsche Communication Management), jehož součástí je sedmipalcový displej, který by měl umět reagovat na pohyby vícero prsty. Systém je navíc kompatibilní s technologií Apple CarPlay, zatímco navigace podává informace v reálném čase a počítá s integrací Google Earth a Google Streetview.
Vyjma toho lze v případě zaškrtnutí příplatkového paketu Sport Chrono Package počítat se zrevidovaným volantem, jehož součástí je již dopředu propagovaný volič jízdních režimů. Ten počítá se čtyřmi módy Normal, Sport, Sport Plus a Individual, jimž uzpůsobuje zejména odezvu nového motoru. V tom ho jen podporuje tlačítko Sport Response Button, které u modelů s převodovkou PDK přednastaví hnací ústrojí na „spontánnější odezvu“ po dobu 20 sekund.
Po stránce bezpečnostní lze počítat s novým příplatkovým adaptivním tempomatem, který u vozu osazených automatem počítá s funkcí „plachtění“, kdy dochází k úspoře paliva. V doplňkové výbavě najdeme také asistent, jež řidiče varuje při přejezdu z jednoho pruhu do druhého před ostatními auty ve slepých úhlech. Sáhnout lze také po systému nastavení rychlosti, který při jejím překročení automaticky začne brzdit, standardem je brzdný systém snažící se zabránit kolizi.
Tím ale máme veškerou „omáčku“ vyčerpanou, přikročit tak můžeme k „hlavnímu jídlu“. Jak jsme již naznačili výše, Porsche 911 se dočkalo především nové pohonné jednotky. Tou je třílitrový šestiválec, který dostal dvojité přeplňovaní. Díky tomu základní Carrera dává k dobru 370 koní a 450 Nm, zatímco u výkonnější verze Carrera S lze počítat s 420 koňmi a 500 Nm. V obou případech lze tedy počítat s nárůstem dvaceti koní a šedesáti Newtonmetrů vůči předchůdci.
S daným navýšením výkonu došlo ke zlepšení jízdní dynamiky, pročež méně výkonná verze zvládne v kombinaci s převodovkou PDK zrychlit na stovku za 4,2 sekundy. Porsche 911 Carrera S pak stejnou disciplínu absolvuje již za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 308 km/h. Oproti verzi před faceliftem je pak papírově o litr paliva úspornější, neboť dle evropských norem si v průměru řekne o 7,7 l/100 km.
S těmito hodnotami se novinka ze Zuffenhausenu dostává těsně na dostřel konkurečního Mercedesu-AMG GT. Otázkou pak je, jak by dané srovnání obou vozů dopadlo na Severní smyčce. Čas třícípé hvězdy totiž aktuálně neznáme, přeplňovaná Devětsetjedenáctka by však necelých 21 kilometrů měla obkroužit za pouhých 7 minut a 34 sekund, tedy o více než šest sekund rychleji než dosavadní provedení.
Bližší podrobnosti se zřejmě dozvíme ve Frankfurtu, pročež aktuálně již jen dodáme, že standardem bude podvozek PASM (Porsche Active Suspension Management) a nové tlumiče, zatímco řiditelná zadní náprava je za příplatek. Prodej v Německu odstartuje 12. prosince, ceny přitom startují na sumě 96 605 Eur (cca 2 611 000 Kč).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.











Facelift Porsche 911 rozhodně není překvapivý, veškeré dříve neoficiálně odhalené vizuální i mechanické změny se vyplnily do puntíku



Do interiéru jsme zatím mohli nahlédnout jen napůl oficiálně, žádné zemětřesení zde ale facelift nepřinesl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
