Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Nová generace Porsche 911 991 dostala podle očekávání pohon všech kol. To je výčet nejdůležitějších technických změn.
O víkendu jsme vám s několikadenním předstihem před oficiální premiérou představili první fotografie aktuálního Porsche 911 991 s pohonem všech kol ve verzi kupé i kabriolet a avizovali, že automobilka vypustí vše důležité právě dnes. Stalo se, takže plníme slíbené a nabízíme zbytek chybějících informací.
Už z úvodních záběrů jsme se shodli na tom, že novou Carreru 4 a Carreru 4S typové řady 991 rozpoznají v provozu pouze lidé s dobrým pozorovacím talentem a i ti pouze zezadu. Čtyřkolka má jako poznávací znamení červený spojovací pruh mezi zadními světly a pochopitelně nápisy, ačkoli ty můžou být na přání majitele odstraněny.
Už tradičně dostaly verze s pohonem všech kol širší záď, ale bez přímého srovnání se standardním modelem v podstatě nemáte šanci rozpoznat, že byl pravý i levý zadní blatník rozšířen o 22 milimetrů. Teoreticky tak můžou jako jistá nápověda posloužit zadní sériové pneumatiky, které jsou u vozů s pohonem všech kol o 10 mm širší.
Technika jednotlivých modelů se nemění, takže tady opět mám dvojici přímovstřikových motorů s protiběžnými písty typu boxer o objemu 3,4 a 3,8 litru a výkonu 350, respektive rovných 400 koní. Obě pohonné jednotky lze spárovat buď se sériově dodávaným sedmistupňovým manuálem anebo dvouspojkovým PDK o stejném počtu převodových stupňů.
K samotné technice přenosu výkonu na přední nápravu se Porsche nijak zevrubně nerozepisuje a pouze naznačuje, že vychází z ověřené techniky. Také proto máme za to, že zde opět pracuje elektronicky řízená vícelamelová spojka, jejíž úkolem je připojovat pohon předních kol pouze v případě nutnosti - tedy při akceleraci, prokluzu nebo pomáhat se zatáčením.
Tato technika zvyšuje hmotnost devětsetjedenáctky o 50 kg, Porsche se nicméně chlubí, že ve srovnání s 911 997 došlo ke snížení váhy jednotlivých modelů o 65 kg. Beztak jsou ale čtyřkolky ve srovnání s výchozími verzemi krapet pomalejší. Kupříkladu základní Carrera 2 s manuálem potřebuje při akceleraci na stovku 4,8 sekundy a jezdí 289 km/h, kdežto Carrera 4 zvládne to samé za 4,9 vteřiny a jede 285 km/h.
Hmotnostní handicap a ztráty v komplikovanější mechanice se daří stírat převodovce PDK, která dokáže roztáhnout 911 s motorem 3,8 l na 100 km/h za 4,3 sekundy bez ohledu na typ pohonu, ačkoli Carrera 4S PDK má trochu nižší maximálku (297 vs. 302 km/h). Podobně se to má také se spotřebou. Pokud nutně potřebujete ve svém Porsche 911 systém 4x4, počítejte se zvýšením průměrné spotřeby od 0,2 do 0,4 litru na sto kilometrů. Automobilka i zde ale tvrdí, že ji podařilo srazit apetit 991 oproti 997 o šestnáct procent.
Novinkou 911 s pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management) je indikátor na přístrojovém panelu, který řidiče informuje o aktuálním rozložení přenosu výkonu mezi nápravami, ale je toho více. Pro všechny devětsetjedenáctky je nyní za příplatek k dispozici adaptivní radarový tempomat ACC spojený se systémem Porsche Active Safe (PAS) pomáhající zamezit kolizím, ačkoli tisková zpráva se nezmiňuje, jestli to znamená také schopnost automaticky brzdit před překážkami.
Světová premiéra Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S proběhne podle očekávání na pařížském autosalonu, nicméně automobilka už nyní zveřejnila doporučené německé ceny. Za 911 Carrera Coupe 4 po vás budou prodejci chtít minimálně 97 557 Eur, což aktuálně dělá přibližně 2,44 milionu. V ČR bude však tato částka zcela jistě vyšší i vzhledem k odlišné výši DPH - základní Carrera 2 u nás stojí 2,42 milionu.
Kabriolet s výchozím motorem a 4x4 stojí 110 290 Eur (v přepočtu cca 2,76 milionu Kč), Carrera 4S 112 313 Eur (2,81 milionu Kč) a Carrera 4S Cabrio 125 046 Eur (3,13 milionu Kč). Skutečné české ceny by měly být zcela jistě známé ještě před představením čtyřkolek na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.

























Pro jistotu připomínáme, že je nový vůz ve srovnání se standardním modelem širší o 44 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva