Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 GT3 RS 2014: s manuálem je konec, 500 koní zřejmě realitou
19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo novou 911 GT3 RS. Ponechá si dvouspojkovou převodovku i elektrický posilovač. Výkon vyskočí na 500 koní.
Krátce po světové výstavní premiéře nové devětsetjedenáctky 991 GT3 na ženevském autosalonu Porsche oficiálně potvrdilo, že pracuje na příští generaci ještě ostřejší a rychlejší verzi GT3 s tradičním přídomkem RS. Pro britský magazín Car to potvrdil šéf oddělení sériových modelů GT Andreas Preuninger.
„Správně, RS je za modelem GT3 v závěsu tři čtvrtě roku,“ řekl Preuninger v odpovědi na otázku, jestli výkonnější varianta dorazí v roce 2014, prozradil ale i něco navíc. „Novou 911 Turbo představíme během několika měsíců a supersport 918 Spyder bude mít premiéru na podzimním autosalonu ve Frankfurtu, takže GT3 RS můžete očekávat počátkem příštího roku.“
Andreas Preuninger se v interview překvapivě rozpovídal také o některých technických detailech chytané novinky. „Pro začátek můžu říct, že si model RS udrží dvouspojkovou převodovku a elektrický posilovač řízení GT3.“ Tradičněji zaměřené řidiče tato zpráva asi nepotěší, šéf divize vozů GT ale tvrdí, že „PDK nabízí řidičům více interakce než manuál a že řízení je přinejmenším stejně dobré než u věhlasné GT3 RS 4.0“.
Takže konec manuální převodovky v jednom z nejrespektovanějších vozů automobilky Porsche? Opravdu to tak vypadá. „Šance na manuál neexistuje. Více verzí našich strojů GT nabízet nechceme. Pokud bychom měli manuální převodovku i PDK, museli bychom jinak nastavit podvozek, aerodynamiku, pneumatiky, všechno,“ zavírá zadní vrátka Preuninger. „Jsme pouze malý tým a můžeme se koncentrovat pouze na jeden vůz.“
Co Andreas Preuninger nicméně v náznacích slibuje, je nové odladění dvouspojkové převodovky. Nová GT3 je schopna přeřadit za méně než 100 milisekund, RS „možná bude rychlejší“, a specificky bude naladěno rovněž řízení a zavěšení. Vše má být mnohem extrémnější, protože GT3 byla stavěna s ohledem na každodenní použitelnost, a to RS být nemá. Také proto by se měli zájemci o drsnější provedení připravit na ještě větší křídlo na zádi, než měla 997 GT3 RS. Inspirací se stala okruhová 991 Cup.
Podobně jako u výchozí GT3, také RS dostane z hliníku vyrobené dveře, přední kapotu, víko motoru a z aluminia zřejmě zůstane i střecha. „Pokud bychom ji vyrobili z karbonu, ušetřili bychom asi jen 200 gramů, protože je z velmi tenkého hliníkového plechu,“ vysvětlil Preuninger, nicméně potvrdil, že RS dostane místo klasického nerezového výfuku systém vyrobený z titanu.
K výkonu se Andreas Preuninger příliš vyjadřovat nechtěl, naznačil ale, že nejnovější 991 GT3 se 475 koňmi má hodně blízko k 997 GT3 RS 4,0 a je tedy více než pravděpodobné, že RS dostane v roce 2014 plochý šestiválec 3,8 l s rovnými 500 koňmi.














Není pochyb o tom, že RS bude mezistupněm mezi GT3 a závodní GT3 Cup, příklon k závodnímu stroji potvrzuje i Porsche
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Nejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva