Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Targa 4 GTS: s větrem ve vlasech a 430 koňmi dá stovku za 4,3 s
13.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další inkarnace devětsetjedenáctky dorazila s vyšším výkonem, který směřuje na všechna čtyři 20palcová kola. Volit můžete manuál či PDK.
V případě automobilky Porsche jsme tak trochu čekali, že na autosalonu v Detroitu představí vrcholnou podobu modelu Cayman, tedy verzi GT4. Tu jsme vlastně čekali již na sklonku loňského roku v Los Angeles, nakonec však tato novinka ze Zuffenhausenu nedorazila ani na jednu americkou motor show. Tedy prozatím. Možné samozřejmě je, že si značka ponechává dané eso v rukávu na druhý novinářský den, nicméně s touto variantou příliš nepočítáme. Dá se tedy předpokládat, že vůz nejspíše dorazí až do Ženevy.
To ovšem neznamená, že by na stánku německé automobilky nebylo na co koukat. Nový Cayenne Turbo S jsme vám již představili, nyní pro změnu přichází řada na Porsche 911 Targa 4 GTS. To bychom pomalu mohli brát jako vrcholný kompromis všech možných sfér, neboť stojí mezi standardní nabídkou a ostrou verzí GT3. Zároveň díky legendárnímu oblouku za předními sedadly nabízí o poznání vyšší tuhost než kabriolet, jízdu s větrem ve vlasech však dokáže nabídnout rovněž.
Pod zadní kapotou se nachází 3,8litrový plochý šestiválec, který oproti základnímu provedení nabral třicet koníků. Ve výsledku tedy pohonná jednotka produkuje 430 koní, což modelu GTS stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 4,3 sekundy, nejvyšší rychlosti 300 km/h a průměrné spotřebě 9,2 litru na sto kilometrů. Všechny tyto hodnoty jsou přitom poplatné verzi osazené automatickou převodovkou PDK, na manuál však tisková zpráva tak trochu zapomněla.
Porsche ovšem dodává, že spotřeba odpovídá modelu Targa 4S, díky čemuž si jízdní dynamiku verze se samočinnou převodovkou můžeme odvodit. Akceleraci by tedy takový model měl zvládnout o dvě desetiny sekundy pomaleji, zatímco v případě nejvyšší rychlosti můžeme naopak počítat se dvěma kilometry v hodině navíc. Normovaná spotřeba pak byla vypočtena na 10 l/100 km.
Zda skutečnost bude taková, jakou zde malujeme, to je zatím ve hvězdách. Jisté ovšem je, že v obou případech míří výkon na všechna čtyři kola. Z toho důvodu lze počítat s karoserií, která je v rámci zadních kol širší o 22 milimetrů než u modelu s jednou poháněnou nápravou. Kromě toho lze počítat také s 315 milimetrů širokými zadními pneumatikami a 20palcovými litými koly.
Mimo to dostalo Porsche 911 Targa 4 GTS v rámci standardní výbavy podvozek PASM, sportovní výfukový systém s chromovými koncovkami či paket Sport Chrono. Dále nechybí zatmavené čelní světlomety, nápisy GTS na dveřích či sportovní sedadla v kabině, na jejichž hlavových opěrkách opětovně trůní vyšité logo modelu.
Zmínit můžeme ještě čalounění, kde dominuje Alcantara vážící polovinu hmotnosti pravé kůže, nebo cenu. Ta byla v případě německého trhu stanovena na 137 422 Eur (cca 3 903 000 Kč) včetně daně, v České republice ale nejspíše dojde k lehčímu nárůstu v řádu několika málo tisícikorun.






Porsche 911 Targa 4 GTS je kromě automatu PDK k mání také s manuální převodovkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva