Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 918 Spyder odhalilo své finální technické parametry i vzhled
15.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Plug-in hybrid Porsche se závodním motorem a dvojicí elektromotorů už dostal i karoserii a především zná své definitivní technické parametry.
Před pár měsíci zveřejnila automobilka Porsche fotografie zvláštního vozu připomínajícího soutěžní speciál z Le Mans. Ke kráse sportovních prototypů mu ovšem chyběla jedna maličkost - karoserie. Místo ní bylo na autě naplácáno jen několik (ne úplně kompletních) panelů z Carrery GT. To, co zdálky vypadalo, jako podomácku vyrobený supersport, nám bylo představeno jako vývojová verze Porsche 918, testovaná na okruhu Nardo.
Design novinky zůstal utajen i bez nákladného maskování, podrobnosti o technice a její parametry si ale Porsche nenechalo jen pro sebe. Oficiálně oznámilo, že před zadní nápravou vozu je uložen 4,6litrový osmiválec odvozený z agregátu okruhového RS Spyder a s výkonem 578 koní. V8 je spojena se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK, která zpracovává také 122 koní jednoho elektromotoru. Ten druhý s výkonem 109 koní přímo roztáčí přední kola.
Automobilka dále uvedla, že celkový výkon systému činí 780 koní, 750 newtonmetrů a v případě aktivace overboostu krátkodobě vyvine až 950 newtonmetrů. Podle naměřených parametrů vycházela akcelerace na 100 km/h za méně než tři vteřiny, maximální rychlost 325 km/h a spotřeba podle „geniálních“ norem EU započítávajícím do měření také 26 kilometrů na baterky úsměvné tři litry na sto kilometrů.
Jak můžete vidět podle nejčerstvější série fotek, čekání na finální auto se blíží ke konci. Porsche nenechalo svého císaře dlouho nahého a obleklo jej do velmi slušivého, nicméně známého hávu, což je pouze potvrzení toho, že vedení automobilky se moc líbil už první prototyp a nehodlá na něm moc měnit. Potvrzen byl také termín produkce. Odstartuje v září 2013 a první klienti se dočkají vysněných klíčků od prvního hybridního supersportu ještě před koncem příštího roku.
Máte zálusk? Smůla, 918 Spyder už je přes rok vyprodaný.












Finální design se od původního konceptu příliš neodlišuje, zajímavým stylistickým prvkem budou asi koncovky výfuků umístěné těsně za kabinou
Zdá se, že finální verze Spyderu se od jeho konceptu vizuálně příliš nevzdálí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva