Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2015: facelift přinesl nová světla, motor V6 turbo i hybrid
24.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizované SUV je ve všech případech rychlejší, u modelů Cayenne S a E-Hybrid i úspornější. V reálu ale 3,4litrové žíznivosti nedosáhnete.
Co jsme v únoru slibovali, to se nyní do puntíku vyplnilo - Porsche představilo opravdu nemalou modernizaci modelu Cayenne. Ta má za úkol přiblížit velké SUV tomu menšímu, zvenčí tak můžeme zaevidovat výraznější čelní masku, jíž doplňují nové nárazníky. Ten vpředu dostal více aktivních lamel, jež mají zlepšit chlazení (otevírají se a zavírají v závislosti na potřebách motoru), zadní provedení pak nabízí integrované koncovky výfuku.
Mimo to ovšem německá automobilka pozměnila ještě kapotu, tvar předních blatníků, vybrání pro registrační značku na víku zavazadelníku či světlomety. Zadní jsou přitom užší, zatímco ty vpředu pracují s diodami. Cayenne Turbo pak dokonce již v základu nabízí Porsche Dynamic Light System, který používá dat z kamery a upravuje světelný paprsek dle protijedoucí dopravy.
Venkovních změn tedy rozhodně není málo, k nim ovšem automobilka ze Zuffenhausenu přidává také modernizaci interiéru. V jeho případě sice obrazová dokumentace chybí, dočkat bychom se ovšem měli nového multifunkčního volantu s pádly řazení, jehož tvar ovlivnil hybridní supersport 918 Spyder. Mimo to dorazí nová zadní sedadla s volitelným chlazením.
Tím ale kosmetické novinky již končí, přesunout se tedy můžeme ke změnám mechanickým. Pro všechny verze je k mání nový termální management a vylepšený systém start/stop, který byl zakomponován do osmistupňového automatu.
V případě dieselového provedení drobné úpravy zlepšily sprint z klidu na stovku za 7,2 sekundy (dříve 7,6 s). Model Turbo dostal do vínku 520 koní (+ 20 k), díky čemuž metu 100 km/h pokoří za 4,2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než nyní.
Výraznější změny ovšem najdeme u verze Cayenne S, kterou již nepohání atmosférický osmiválec, nýbrž 3,6litrový přeplňovaný šestiválec z modelu Macan Turbo. Ten nabízí 420 koní a 550 Nm (nárůst o 20 koní a 50 Nm). Oproti předchůdci se přitom o čtyři desetiny sekundy zlepšila jak akcelerace na stovku (5,5 s, respektive 5,4 sekundy s paketem Sport Chrono), tak nejvyšší rychlost (259 km/h vs 258 km/h) a spotřeba (9,5 l vs 10,5 l/100 km). Pokud se vám to ovšem i nadále zdá hodně, sáhnout můžete po nové plug-in hybridní verzi, která slibuje 3,4litrovou žíznivost.
Tento údaj dozajista nemá s realitou mnoho společného, politikaření ale nechme být. Místo toho zmíníme, že ústrojí převzaté z Panamery kombinuje třílitr V6 o výkonu 333 koní s elektromotorem naladěným na 95 koní. Výkon celé soustavy pak činí 416 koní a 590 Nm, což má zaručit sprint na stovku za 5,9 sekundy a nejvyšší rychlost 243 km/h.
S ohledem na lithium-iontové baterie o kapacitě 10,9 kWh ovšem Cayenne S E-Hybrid zvládne i jízdu čistě na elektřinu, přičemž dojezd se pohybuje mezi 18 a 36 kilometry a nejvyšší rychlost v tomto režimu činí 124 km/h. Tím jsme ale na samém závěru letošního faceliftu, který se v showroomech ukáže po pařížské výstavní premiéře. Ve všech případech se přitom očekává lehký cenový nárůst.











Všechny verze modernizovaného Porsche Cayenne se pyšní novými světlomety či nárazníky. Mimo ně pak model S dostal přeplňovaný šestiválec, dále se nabídka rozrostla o hybridní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 7 minutami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
