Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne 2015: SUV čeká velký facelift, přijde s downsizingem i hybridem
10.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Větší než malá modernizace také slibuje vzhled inspirovaný Porsche Macan. Technika pak pro změnu bude převzata z modelu Panamera.
Dalo se očekávat, že po výrazné modernizaci Porsche Panamera se německá automobilka zaměří také na svůj druhý velký čtyřdveřový model, a to aktuální Cayenne, který na trh dorazil již v roce 2010. Osvěžení tohoto SUV je tak nasnadě, zvláště po příchodu novinky Macan. Mohlo by se totiž stát (a s největší pravděpodobností k tomu u mnoha klientů dojde), že by menší SUV mohlo začít krást zákazníky tomu většímu.
Po stránce vizuální by se tedy Cayenne měl svému nedávno odhalenému sourozenci více podobat. Proto dostane o trochu užší zadní světlomety, s nimiž dorazí přepracovaný nárazník lemovaný dvojicí koncovek výfuku. Chybět nebude ani pseudodifuzor, zatímco vpředu se ukážou nové světlomety a kapota motoru. Přepracována pak bude i maska a nárazník, díky čemuž celkový tvar vozu zmohutní.
Jen u vzhledu se ale facelift nezastaví, přičemž tou asi nejzásadnější změnou v motorovém prostoru je nahrazení atmosférického osmiválce přeplňovaným šestiválcem. Jeho výkon by měl činit 420 koní, zatímco točivý moment vystoupá na 520 Nm. Lepší jízdní dynamika je ovšem jen jedním bonusem, mnohem více se Porsche chce zaměřit na snížení spotřeby, která spadne někam pod průměrných 10 l/100 km.
Ještě více pak bude snaha o ekologický přístup patrná u hybridního modelu, který by měl dostat novou technologii počítající s výkonem 416 koní a bateriemi o kapacitě 16,2 kWh. Jeho spotřeba by totiž podle norem měla činit něco okolo 3 litrů na 100 kilometrů, zatímco elektrodojezd by vycházel 35 km/h. Praxe samozřejmě bude jiná, tu však Brusel nepovažuje za tak důležitou.
Tím stávající informace končí, přehled změn v interiéru si tak představíme příště. Stejně jako můžeme pomalu očekávat četnější zmínky o nové generaci. Porsche totiž již začalo s vývojem platformy MSB, na které bude příští Cayenne posazen. Do prodeje by přitom měl zamířit v závěru roku 2016, tedy krátce po představení SUV od Bentley, jež bude dané komponenty využívat rovněž.











Modernizované Porsche Cayenne momentálně prochází vývojem na severu Evropy
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva