Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne Platinum Edition: luxusní výbava pouze pro šestiválce
2.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější model značky dostal unikátní lak Platinum Silver, 19palcová kola nebo černo-béžový interiér. Pod kapotou ale jde již o standard.
Cayenne je pro automobilku Porsche naprostým favoritem. To bylo patrné zejména v posledních měsících, kdy jeho prodeje neustále stoupaly, zatímco druhý čtyřdveřový model značky, Panamera, padá dolů. Nic na tom zřejmě nezmění ani facelift, který jsme mohli nedávno vyzkoušet na vlastní kůži. Příchod nového SUV Macan by však pozici Cayenne mohl ohrozit, proto se Porsche rozhodlo zákazníky navnadit trochu luxusnější výbavou.
Platinum Edition ovšem není určena všem motorizacím, ale pouze benzinovému šestiválci, který produkuje 300 koní a 400 Nm, a jeho dieselovému kolegovi. Ten je pro změnu naladěn na 245 koní a 550 Nm, přičemž podle norem má v průměru spotřebovat 7,2 l/100 km, zatímco benzinový model by se měl pohybovat za 9,9 litru na sto kilometrů.
Motorový prostor však není tím, oč tu běží. Prim tentokráte hraje exteriér a interiér, kde v prvním případě evidujeme bi-xenonové světlomety, 19palcová litá kola Cayenne Design II nebo unikátní lak Platinum Silver Metallic (k mání je ovšem i základní černý a bílý odstín nebo metalízy Meteor Grey, Basalt Black, Mahogany a Carrara White).
V černo-béžovém interiéru vás pro změnu čekají polokožená sedadla, volant ve sportovním designu, multimediální systém PCM s navigací nebo unikátní koberečky. Dále je pak pro verzi Platinum Edition standardem parkovací asistent nebo vylepšený posilovač řízení, tím ale víceméně odklon oproti standardu končí.
Ceny této edice přitom v Německu startují na sumě 66 379 Eur (1,8 milionu korun) za benzinový model, zatímco Cayenne s turbodieselem vychází na 67 212 Eur (1,83 mil. Kč). Obdobnou politiku lze očekávat také na českém trhu, zde však ceny lehce pozvedne vyšší daň z přidané hodnoty a možná „bezpečnější” než skutečný aktuální kurs eura...





Porsche Cayenne Platinum Edition se od standardu liší jen výbavou, v motorovém prostoru zůstává vše standardní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1