Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne S Diesel: upSizing dodal SUV až 382 koní
12.9.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
K dnes celkem neobvyklému kroku se odhodlalo Porsche. Místo snahy učinit všechny motory co nejmenšími nadělilo modelu Cayenne diesel V8.
Naftový motor není pod kapotou Porsche Cayenne žádnou novinkou. Objevil se v něm již v jeho první generaci a ani v rámci té druhé pochopitelně nemohl chybět. Zatímco v případě SUV se příznivci značky mohli s dieselovou pohonnou jednotku smiřovat snáze, v klasičtější Panameře (třebaže také ne úplně klasické...) už to mohlo jít hůře. Bez ohledu na tento fakt se ale vždy jednalo o šestiválcový třílitrový „nafťák” známý z mnoha modelů Audi a Volkswagenu a právě to se dneškem mění.
Pokud čekáte, že Porsche nadělilo třeba novému Boxsteru jednotku 2,0 TDI, docela vaše očekávání chápeme. Stal se ale pravý opak - na poměry velkých a těžkých modelů Porsche docela skromný motor 3,0 TDI totiž v nabídce doplní dnes docela upozaďovaná jednotka Audi 4,2 TDI, tedy větší osmiválcový motor s dvojitým přeplňováním. A úprava portfolia tímto směrem je v dnešní době skutečně neobvyklá.
Ačkoli bychom raději slyšeli o zbavení nové 911 systému nevypínatelných automatických meziplynů, i tento krok lze vnímat pozitivně. Pod kapotou SUV Cayenne S Diesel (zatím, o Panameře se mluví jen neoficiálně) se tak na začátku příštího roku objeví zmíněný agregát, který bude v novém naladění disponovat až 382 koňmi výkonu a 850 Nm točivého momentu.
V relativně stručném avízu Porsche nezmiňuje zdaleka všechny technické informace, které bychom si přáli znát, a tak si třeba pohotovostní hmotnost můžeme zatím jen domýšlet, fakta o dynamice jsou ale věcí veřejnou - motor ve spolupráci s osmistupňovou automatickou převodovkou a upraveným pohonem všech kol (modifikované vektorování výkonu) postará o akceleraci novodobého stuttgartského Moby Dicka z 0 na 100 km/h na 5,7 sekundy a jeho rozpohybování až na elektronicky neomezovaných 252 km/h. Kombinovaná normovaná spotřeba paliva bude činit 8,3 litru nafty na 100 km s využitím všech evropských, často pseudoúsporných prvků jako je třeba systém start and stop, elektrický posilovač řízení a další už dobře známé výmysly.
Další detaily a větší sadu fotografií zatím Porsche drží pod pokličkou, víme však, že nové vrcholné naftové Porsche by se mělo začít prodávat v lednu, a to za ceny od 77 684 Eur včetně německé DPH, tedy něco kolem dvou milionů Kč.






První fotky naftového Cayenne nic přelomového neodhalují, více toho odhalí až pohled pod kapotu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejčtenější články
Šéf Fordu se bojí, že prodeje elektromobilů teď zkolabují až na polovinu, neví, co bude dělat s nevyužitými fabrikami
1.10.2025
Do dražby jde sbírka snad všech nejlepších BMW M, která kdy vznikla, všechna se mohou prodat klidně za 1 Kč
1.10.2025
Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
2.10.2025
Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
2.10.2025
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
