Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 je obrovský úspěch, ve hře je ještě drsnější verze RS
7.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Porsche nám jedním zase opravdu „čistým” autem udělalo radost. Teď to vypadá, že ji zdvojnásobí.
Můžete namítnout, že už to začíná být ohraná písnička, ale pokud se někdy stokrát zopakovaná lež stává pravdou, my raději stokrát zopakujeme i skutečnou pravdu, aby pravdou zůstala. Je totiž nanejvýš podivné, pokud jedna a ta samá automobilka ještě v roce 2011 tvrdí, že věří manuálnímu řazení a pro další generace ostrých modelů GT3 a GT3 RS slibuje jen to. Třeba také proto, že do těchto vozů lepí nálepky Porsche místo plastových plaketek, aby ušetřila gramy, když by jich automatické řazení přidalo desítky tisíc.
O pár let později pak přijde s novým modelem, který manuál vůbec nemá. Vzbudí to vlnu nevole, způsobí odliv části zákazníků, vyšroubuje ceny ojetin a z nabídek tunerů udělá citelně žádanější zboží. Firmu to nenechá klidnou, řekne, že „vážně zvažuje” nápravu. Pak ale přijde s novou 911 GT3 RS a manuál není opět nikde. To přece není „normální”, však se sama připravuje o peníze - automat nabídnout klidně může, ale pokud jde o auta prodávaná spíše po stovkách než tisících, která mají tradiční klientelu žádající něco jiného, nemůže se nevyplatit přímo řazená alternativa. Prostě nemůže.
Přesto ji Porsche nenabízí a docela pochybujeme, že ji někdy nabídne. O to více nás překvapilo, když automobilka vytáhla Cayman GT4, který naopak vůbec nenabízí automat. Zamilovali jsme se do něj hned, radíme koupit a z jeho fotek pořízených na ulici jsme slinami dív nezpůsobili povodně. Tohle je zkrátka dobré, ale může to být ještě lepší? Může.
Šéf poršáckého motorsportu Andreas Preuninger, který je za vývoj verze GT4 odpovědný, totiž na autosalonu v Ženevě pro kolegy z Eva uvedl, doslova uvedl, že tohle je jen začátek éry. Samotného Preuningera velmi zajímá stvoření verze GT4 RS, pro tuto chvíli ale není nic rozhodnuto. Přesto manažer firmy dodává, že pokud po takové variantě bude poptávka, Porsche ji postaví.
To je velmi dobrá zpráva, neboť „nepoptávka” je prakticky vyloučena. Preuninger uvedl, že firma naprosto podcenila úspěch GT4 a zájem o něj je obrovský. Kompletní produkce alokovaná pro Velkou Británii byla rozprodána za dva dny a „to samé se stalo ve Švédsku, Německu... všude,” řekl doslova šéf Porsche Motorsport.
Realita existence Caymanu GT4 tak jen potvrzuje výše zmíněné - zákazníci ostrých Porsche manuály chtějí, automobilka je ale bůhví proč nenabízí. A když je jednou nabídne, poptávka je tak velká, že firma pomalu vyprodá vše, co plánuje vyrobit, během 48 hodin, aniž by si kdokoli z kupujících mohl s vozem sjet. Preuninger se přesto tváří jako vítěz: „Dali jsme do vozu manuál z dobrého důvodu - abychom ukázali lidem, že jim nasloucháme. Tím je jasné, že Porsche Motorsport reflektuje přání zákazníků,” řekl.
My bychom řekli, že Porsche přání zákazníků ignoruje a jedna výjimka toto pravidlo jen potvrzuje. Přesto díky bohu i za ni, mimo jiné také v záplavě automatů potvrzuje, že lidé zájem o sporťáky s přímým řazením zájem mají, alespoň v případě některých značek, určitých model§. V atmosféře nabídky blížící se nule se ale tento stav vyjeví jen těžko. Snad bude verze RS ještě zajímavější - má být výkonnější, lehčí a stále „manuální”...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.




























che Cayman GT4 naživo v Ženevě, zájem o něj je obrovský
Zdroj: Evo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 48 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
