Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche jde proti proudu, s faceliftem 911 má i „běžným” modelům vrátit větší motory bez turba
22.12.2023 | Petr Prokopec
Porsche 911 je jedním z posledních sportovních aut, do kterého si i dnes můžete koupit atmosféricky plněný motor, musí ale jít o varianty GT3, které jsou drahé a každodennímu používání až tak nefandí. Za pár měsíců se ale má i do nabídky běžnějších verzí vrátit agregát bez přeplňování, nová tři-šestka.
Věřte tomu nebo ne, ale od debutu stávající generace Porsche 911 uteklo již pět let. Není tedy divu, že automobilka z Zuffenhausenu pracuje na faceliftu. Ten dorazí s neformálním označením 992.2 během příštích šesti měsíců a přinese sebou i hybridizaci. Není však třeba se obávat výrazného navýšení hmotnosti, Porsche v tomto ohledu nehodlá příliš slevit z principů, které značku definují již od jejích počátků. V základu se proto počítá pouze s příchodem 48voltového elektrického systému a mild-hybridního pohonu.
Více na pilu hodlá značka přitlačit u nové verze T-HEV, která by neměla dorazit již při debutu faceliftu, ale o něco později. V tomto případě se totiž jedná o systém podobný technologii KERS užívané ve Formuli 1, jenž má umožnit velmi rychlé nabití i vybití baterie o kapacitě jen 2 kWh. Porsche přitom hybridní ústrojí vyvinulo ve spolupráci s Rimacem a počítá jak s integrovaným startérem-generátorem, tak i s elektromotorem, jenž bude umístěn pod palivovou nádrží.
Automobilka tímto způsobem dosáhne jak ideálního rozložení hmotnosti, tak samozřejmě navýšení výkonu. Hybridní ústrojí totiž má nabídnout zhruba 80 až 90 koní navíc, přičemž spolupracovat bude s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem. Celá soustava pak bude mít na kontě přibližně 480 koní ve slabší formě a 530 v té silnější. Protože se nicméně jedná o velmi komplexní ústrojí, k mání bude jen s automatem. Hmotnost modulu T-HEV ovšem ani tak nemá přesáhnout 25 kg.
Zmíněný třílitr přitom bude pokračovat ve verzích Carrera a Carrera S, v jejichž případě má dojít k lehčímu navýšení výkonu i točivého momentu. Nadmíru zajímavý je však vývoj v rámci varianty GTS, neboť ta má přepřáhnout na zcela nový 3,6litrový atmosférický motor. S ním má značka zjevně velké plány, neboť od roku 2027 by měl pohánět také provedení GT3. Do té doby si ale na okruhy zaměřené Porsche bude muset vystačit se stávajícím čtyřlitrovým šestiválcem.
Aby se značka zvládla vypořádat se stále přísnějšími emisními standardy, dostane i GT3 4,0 do vínku stejnou 48voltovou mild-hybridní sadu jako Carrera S a GTS. Ještě větší hybridizace čeká variantu GT2 RS, jenž se má objevit v roce 2026 a nabídne přes 800 koní. Chybět v nabídce pak ostatně nebudou ani modely Turbo a Turbo S, u nichž se rovněž počítá s novou tři-šestkou. Jak ale název obou verzí naznačuje, jednotka se již dočká přeplňování, a to rovnou dvojitého.
Porsche hodlá stávající základní třílitr postupně vyřadit ze hry, na 3,6litrový šestiválec v atmosférické, přeplňované či hybridní formě tedy přejde celé portfolio. To pak má doplnit ještě zcela elektrická verze s interním označením 998, jenž se původně měla objevit v roce 2028. Značka ale nejspíše došla k názoru, že vůz do té doby nestihne připravit tak, aby s ním byla plně spokojená. Debut tak měl být odložen až někdy na rok 2034.
Neznamená to nicméně, že by krátce na to Porsche zcela skončilo se spalovací 911, s pomocí e-paliv má tato ikona zůstat při životě i nadále. Budoucnost tedy mají v Zuffenhausenu slušně nalinkovanou, jakkoli je třeba dodat, že veškeré informace jsou zatím neoficiální. Pocházet však mají od ověřených zdrojů pracujících přímo pro značku, v příslušné tiskové zprávě se tak dost možná budou jen upřesňovat výkony.



V Zuffenhausenu chystají facelift generace 992, který přinese novou tři-šestku. S tou má automobilka velké plány, nabízet totiž bude atmosférickou, přeplňovanou i hybridní verzi. Foto: Porsche
Zdroj: Car and Driver
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
včeraFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega v novém rekordu včera 18:53
- Ukončí Iannone kariéru? včera 15:40
- V Misanu pokračují testy Superbike, na čele je Toprak včera 15:10
- Yamaha Tricity 125: v novém kabátu včera 13:13
- Misano 1. den testů Superbike 27.5.2025
Nejčtenější články
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
30.4.2025Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
30.4.2025Ferrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
30.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva