Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche jde tvrdě proti Tesle. Jeden z šéfů odhalil, čím položí na lopatky její Model S
2.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když Tesla po funguje ekonomické stránce ve specifickém a v podstatě neopakovatelném prostředí, konkurenti ji musí brát vážně. Porsche tak jde přímo proti ní.
Před pár dny německý soud rozhodl, že německá města mohou na svém území zavést zákaz vjezdu dieselových vozů. Konkrétní dopady zatím můžeme jen domýšlet, je ale nepochybné, že jde o další rozhodnutí, které nahrává „elektrifikaci” aut. Dá se spolehnout na to, že nyní zejména němečtí výrobci ještě jednou zváží své plány a patrně budou více investovat do hybridních či ryze elektrických pohonů. Očekávat na tomto poli tedy můžeme ještě větší závody ve zbrojení než dosud.
Jedním z nadmíru očekávaných - a už dlouho před přelomovým verdiktem ohlášeným - vozů je Porsche Mission E. To dorazí v příštím roce, což koncernu VW Group dává již jen málo času k vybudování infrastruktury. Už nyní samozřejmě existuje řada dobíjecích stanic, nicméně Porsche chce svým zákazníkům umožnit opravdu přelomové rychlodobíjení. Již za 20 minut by měli mít k dispozici energii na 400 km. Pro to je ale třeba opravdu velký příkon.
Výkonné dobíjecí stanice budou vybudovány u každého z dealerů značky, další přibudou v USA rámci jednoho z trestů Volkswagenu za podvádění s dieselovými motory. Ten se musel zavázat k investicím do elektromobility, respektive do vybudování nové infrastruktury. V rámci programu Electrify America tak má vzniknout takřka pět tisíc dalších dobíjecích stanic. A k tomu Porsche začne prodávat řadu domácích nabíječek.
Tím tedy automobilka bude mít alespoň částečně pokrytu infrastrukturu, co ale samotný vůz? O tom se nyní rozpovídal Stefan Weckbach, šéf divize elektromobilů značky. Dle něj nový čtyřdveřový sportovní sedan pro čtveřici pasažérů „dodá zákazníkům přesně to, nač jsou zvyklí u vozů s konvenčními motory“. Pro splnění tohoto závazku najalo Porsche více než 1 000 nových zaměstnanců, jež mají propojit ústrojí budoucnosti s letitými zkušenostmi značky z vývoje a výroby sportovních aut.
Očekávat máme opravdu chytré detaily, jako jsou prohlubně a výřezy v prostoru pro baterie. Díky tomu a koncepci podlahy tak budou mít cestující na zadních sedadlech více místa pro nohy. Na rozdíl od Tesly Model S, kterou Porsche nakonec skutečně bere jako největší konkurenci, pak Mission E má dosahovat působivé jízdní dynamiky konstantně.
Weckbach uznává, že Model S je rychlý, „ovšem pouze dvakrát - při třetím pokusu selže,“ říká a naráží tím jistě na celkovou neschopnost Tesel podávat své výkony stabilně. Nakonec, i když nemají technický problém, beztak dosahují avizované maximální dynamiky jen s plně nebo téměř plně nabitými akumulátory. Něčeho takového se ale prý zákazníci Porsche bát nemusí, neboť „zrychlení a nejvyšší rychlosti bude moci být dosahováno opakovaně, a navíc po dlouhou dobu“.
V rámci hodnocení konkurence jistě nelze od žádného manažera očekávat objektivitu, proto si raději počkáme na první srovnávací testy obou vozů. Aktuálně se tak můžeme přesunout ke zvuku, respektive k jeho absenci. Podle Weckbacha se značka „nesníží k pouťovým trikům či užití zvukových efektů“. Očekávat tedy nemáme zvukové generátory imitující třeba šestiválec či osmiválec. Nicméně i tak má v této oblasti Mission E vzbuzovat emoce zvukovým projevem majícím jasnou vazbu na technickou podstat vozu.
Novinka Porsche použije 800voltovou elektrickou architekturu, jež vpředu počítá s elektromotorem, elektronikou a chladicím systémem. I přesto se pod přední kapotou nachází i schránka o objemu 100 litrů. To sice není mnoho, ostatně do Porsche 911 sem dáte pouze 125 l. Nicméně Mission E by samozřejmě měl mít zavazadelník i vzadu. I když případné šesté a sedmé sedadlo Tesly Model S také nepřebije.
Suma sumárum, Porsche se věčnému kalifornskému start-upu chce postavit s vozem, jehož dynamický potenciál bude možné stabilně využívat, bude kvalitnější a Teslu převálcuje i rychlostí dobíjení. Na souboj obou těchto vozů jsme tedy opravdu zvědavi, stejně jako na prodejní úspěchy značky z Zuffenhausenu. S ohledem na její aktuální prodeje plug-in hybridů to ale vypadá, že nezájmu se bát nemusí...


Že Porsche skutečně bere Teslu Model S za svou největší konkurenci, dokazují tyto fotky z vývoje prototypů Mission E









Elektrická prvotina značky dorazí již příští rok
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
včera
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
včera
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
