Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche nacpalo nejlepší techniku do svého nejmenšího modelu, výsledkem je lidový sporťák k pohledání
17.11.2021 | Petr Prokopec
Na první pohled nemusí působit jako až tak výhodná nabídka, když se ale podíváte na to, co tohle auto všechno dovede a s jakou lehkostí si namaže na Ringu na chleba mnohem dražší vozy, pak je Cayman GT4 RS skutečně levný.
Dámy a pánové, nemáme slov. Až tak moc nás ohromila dynamika Porsche 718 Cayman GT4 RS, jak zní celý oficiální název poslední novinky německé automobilky. Ta se veřejnosti ukáže naživo již za pár dnů na autosalonu v Los Angeles a dá se předpokládat, že stánek značky z Zuffenhausenu bude pořádně narvaný. Máme tu totiž jedno z nejrychlejších aut světa, které si maže na chleba supersporty z daleko vyšších tříd. Mezi poražené patří třeba Mercedes-AMG GT R Pro, McLaren 720S, Lexus LFA či takový Gumpert Apollo Sport.
Porsche totiž se svým nejnovějším „kapesním sporťákem“ zajelo Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 7 minut a 4,511 sekundy. Tento čas odpovídá kratší verzi okruhu, kompletních 20 832 metrů Cayman obkroužil za 7:09,3. To jsou údaje z říše snů, zvláště v kontextu s dalšími parametry. Novinka totiž dostala sice špičkový atmosférický motor značky, ve výsledku ale má „jen” 500 koní výkonu a 449 Nm točivého momentu. To jsou horší technické údaje, než s jakými je spojována třeba i nová generace BMW M3, ta ale zdaleka tak rychlá zdaleka není.
Už zmíněným srdcem vozu je čtyřlitrový šestiválec, jehož červené pásmo začíná až v devíti tisících otáčkách. Stejný agregát pohání Porsche 911 GT3 či výchozí Cayman GT4, v případě většího vozu je ovšem naladěn na 510 koní, zatímco u toho menšího produkuje pouze 420 koní. Nadšence pak sice nejspíše zklame, že méně výkonné provedení může dostat i manuál, zatímco vrchol nabídky disponuje jen automatem PDK, bez něj by ale GT4 RS nezvládlo tak ohromit.
Převodovka disponuje odlišným softwarem, načež zvládá zařídit akceleraci z klidu na stovku za 3,2 sekundy. Oproti GT4 tu tedy máme zlepšení o sedm desetin, maximálka pak vzrostla z 304 na 315 km/h. Skutečně tedy nelze nic jiného, než smeknout klobouk. Stejně tak ovšem musíme i zamáčknout slzu, neboť může jít o labutí píseň spalovacích sporťáků s motorem uprostřed. U příští generace totiž může Zuffenhausen přepřáhnout jen na elektřinu.
Pouze u motoru se nicméně značka nezastavila, poladěny byly i pružiny, tlumiče a stabilizátory. V případě úchytů zavěšení došlo na 30milimetrové snížení oproti základnímu Porsche Cayman, novinka je tak k asfaltu doslova přilepená. O to se ostatně stará i mohutné zadní křídlo inspirované závodním speciálem 911 RSR či výrazný čelní splitter. Zakrytován byl také podvozek, zatímco kapota se dočkala průduchů NACA a zadní boční okna nahradily vstupy vzduchu k motoru.
Veškeré tyto modifikace navýšily přítlak o 25 procent, mimo to se vůz dočkal odlehčení o 22 kilo. Za tím stojí spartánský interiér či odlehčené zadní okno. Pokud vám to ovšem nestačí, můžete sáhnout po paketu Weissach, se kterým přichází karbonové prvky, titanový výfuk nebo čalounění palubky materiálem Race-Tex. Kromě toho pak lze základní kovaná 20palacová hliníková kola nahradit lehčími hořčíkovými, jenž doplňují pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
To vše s ohledem na zmíněné výkony stojí skoro pakatel, ve Státech totiž Cayman GT4 RS startuje na 141 700 dolarech (cca 3,1 milionu Kč) a v takové Velké Británii na 108 370 librách (3,25 milionu Kč). Majitelé přitom kromě vozu dostávají i exkluzivní hodinky, jimiž si mohou měřit časy na kolo. Jakkoliv je také možné, že budou měřit, kolik sekund uplyne, než jim někdo za jejich exemplář nabídne více, než kolik zaplatili automobilce.













Porsche 718 Cayman GT4 RS se zařadilo mezi vůbec nejrychlejší vozy na Nordschleife, jeho cena přitom začíná okolo 3,2 milionu korun, to je fascinující kombinace. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 8 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 8 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 9 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
před 11 hodinami
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 20:43 - M.Z.
- BMW Divize 12.26. 19:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
