Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche nacpalo nejlepší techniku do svého nejmenšího modelu, výsledkem je lidový sporťák k pohledání
17.11.2021 | Petr Prokopec
Na první pohled nemusí působit jako až tak výhodná nabídka, když se ale podíváte na to, co tohle auto všechno dovede a s jakou lehkostí si namaže na Ringu na chleba mnohem dražší vozy, pak je Cayman GT4 RS skutečně levný.
Dámy a pánové, nemáme slov. Až tak moc nás ohromila dynamika Porsche 718 Cayman GT4 RS, jak zní celý oficiální název poslední novinky německé automobilky. Ta se veřejnosti ukáže naživo již za pár dnů na autosalonu v Los Angeles a dá se předpokládat, že stánek značky z Zuffenhausenu bude pořádně narvaný. Máme tu totiž jedno z nejrychlejších aut světa, které si maže na chleba supersporty z daleko vyšších tříd. Mezi poražené patří třeba Mercedes-AMG GT R Pro, McLaren 720S, Lexus LFA či takový Gumpert Apollo Sport.
Porsche totiž se svým nejnovějším „kapesním sporťákem“ zajelo Severní smyčku Nürburgringu za pouhých 7 minut a 4,511 sekundy. Tento čas odpovídá kratší verzi okruhu, kompletních 20 832 metrů Cayman obkroužil za 7:09,3. To jsou údaje z říše snů, zvláště v kontextu s dalšími parametry. Novinka totiž dostala sice špičkový atmosférický motor značky, ve výsledku ale má „jen” 500 koní výkonu a 449 Nm točivého momentu. To jsou horší technické údaje, než s jakými je spojována třeba i nová generace BMW M3, ta ale zdaleka tak rychlá zdaleka není.
Už zmíněným srdcem vozu je čtyřlitrový šestiválec, jehož červené pásmo začíná až v devíti tisících otáčkách. Stejný agregát pohání Porsche 911 GT3 či výchozí Cayman GT4, v případě většího vozu je ovšem naladěn na 510 koní, zatímco u toho menšího produkuje pouze 420 koní. Nadšence pak sice nejspíše zklame, že méně výkonné provedení může dostat i manuál, zatímco vrchol nabídky disponuje jen automatem PDK, bez něj by ale GT4 RS nezvládlo tak ohromit.
Převodovka disponuje odlišným softwarem, načež zvládá zařídit akceleraci z klidu na stovku za 3,2 sekundy. Oproti GT4 tu tedy máme zlepšení o sedm desetin, maximálka pak vzrostla z 304 na 315 km/h. Skutečně tedy nelze nic jiného, než smeknout klobouk. Stejně tak ovšem musíme i zamáčknout slzu, neboť může jít o labutí píseň spalovacích sporťáků s motorem uprostřed. U příští generace totiž může Zuffenhausen přepřáhnout jen na elektřinu.
Pouze u motoru se nicméně značka nezastavila, poladěny byly i pružiny, tlumiče a stabilizátory. V případě úchytů zavěšení došlo na 30milimetrové snížení oproti základnímu Porsche Cayman, novinka je tak k asfaltu doslova přilepená. O to se ostatně stará i mohutné zadní křídlo inspirované závodním speciálem 911 RSR či výrazný čelní splitter. Zakrytován byl také podvozek, zatímco kapota se dočkala průduchů NACA a zadní boční okna nahradily vstupy vzduchu k motoru.
Veškeré tyto modifikace navýšily přítlak o 25 procent, mimo to se vůz dočkal odlehčení o 22 kilo. Za tím stojí spartánský interiér či odlehčené zadní okno. Pokud vám to ovšem nestačí, můžete sáhnout po paketu Weissach, se kterým přichází karbonové prvky, titanový výfuk nebo čalounění palubky materiálem Race-Tex. Kromě toho pak lze základní kovaná 20palacová hliníková kola nahradit lehčími hořčíkovými, jenž doplňují pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
To vše s ohledem na zmíněné výkony stojí skoro pakatel, ve Státech totiž Cayman GT4 RS startuje na 141 700 dolarech (cca 3,1 milionu Kč) a v takové Velké Británii na 108 370 librách (3,25 milionu Kč). Majitelé přitom kromě vozu dostávají i exkluzivní hodinky, jimiž si mohou měřit časy na kolo. Jakkoliv je také možné, že budou měřit, kolik sekund uplyne, než jim někdo za jejich exemplář nabídne více, než kolik zaplatili automobilce.













Porsche 718 Cayman GT4 RS se zařadilo mezi vůbec nejrychlejší vozy na Nordschleife, jeho cena přitom začíná okolo 3,2 milionu korun, to je fascinující kombinace. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
