Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera GTS oficiálně: atmosféricky naplno
17.11.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přesně dle předpokladů jsme se v Los Angeles dočkali další modifikace Porsche Panamera. Verze GTS spojuje atmosférický V8 s tváří modelu Turbo.
Existuje takové rčení. Když něco vypadá jako kachna, chodí jako kachna a ozývá se jako kachna, asi to bude kachna. Jenže nejnovější přírůstek rodiny Panamer si z nás tak trochu tropí žerty. Vypadá jako Panamera Turbo, má brzdy jako Panamera Turbo, dokonce i podvozek má jako Panamera Turbo, ale jak už asi tušíte, Panamera Turbo to není. Říká si Panamera GTS a kráčí ve stopách 911 997 GTS a Cayenne GTS. Tato zkratka vždy označuje tu nejsilnější variantu poháněnou atmosférickým motorem. Její místo v nabídce bývá mezi modely S/4S a Turbo a nejinak je to právě u Panamery.
Pod přední kapotou verze GTS se nachází atmosféricky plněný benzínový osmiválec o objemu 4,8 l, jehož výkon vrcholí na 430 k při 6 700 1/min a maximum točivého momentu je 520 N.m při 3 500 1/min. Na ten navazuje dvouspojkový sedmistupňový automat PDK a pohon všech kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem a vektorováním přenosu točivého momentu na zadní kola (systém Porsche Torque Vectoring). Na 100 km/h to zvládne za 4,4 s, Passatům PČR půjde ujíždět rychlostí až 286 km/h.
Standardně je GTS vybaveno vzduchovým podvozkem s nastavitelnou výškou a aktivními prvky systému PASM, v základním nastavení Normal sedí vůz o 10 mm níže než Panamera S. Připlácet netřeba ani za paket Sport Chrono Plus, jenž přepnutím do módů Sport a Sport Plus umožňuje dále snížit světlou výšku a přitvrdit tlumiče a pružiny a současně aktivuje systém jménem Sound Symposer. O co jde?
Každý fanda pořádného svezení ví, že auto má mít zvuk nejen venku, ale také uvnitř. Na druhou stranu, nejedná-li se o auto typu 911 GT3 RS 4.0, výrazný zvuk může při každodenních jízdách obtěžovat. To řeší zmíněný Sound Symposer, který Panamera GTS podědila od nové 911. Ten je založen na zvukovém tunelu napojeném na membránu umístěnou na sacím traktu mezi filtrem a klapkou. Ta zachycuje a přenáší vysoké frekvence mechanických zvuků spolu s nízkými tóny produkovanými samotným sáním. Tunel je doplněn laditelným Helmholtzovým rezonátorem, který se na jedné straně stará o rezonanční zesílení chtěných frekvencí a na druhé straně potlačuje harmonické složky vyšších řádů, které vznikají při specifických otáčkách. Tato celá soustava ústí do A sloupků, které se starají o vyzáření přenesené akustické energie. Sofistikované, viďte. Nemohu se ale zbavit dojmu, komplikovanost vytváření podobné umělé atmosféry uvnitř auta již překročila únosnou mez.
Kromě této speciality už GTS nemá čím překvapit. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary v několika odstínech. Nechybí ani monitor podélného a příčného zrychlení, to v případě, že se rozhodnete opravu vyzkoušet všech schopností této Panamery.
Vůz by se měl dostat do prodejů v únoru roku 2012, základní cena by se měla pohybovat okolo 2,75 milionu Kč.
Porsche Panamera GTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před hodinou - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva