Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch

Vrcholné provedení německého liftbacku nyní slibuje 570 koní a 800 Nm. Dopřát si je můžete ve standardní nebo prodloužené verzi Executive.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch

31.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholné provedení německého liftbacku nyní slibuje 570 koní a 800 Nm. Dopřát si je můžete ve standardní nebo prodloužené verzi Executive.

Zdá se, že Porsche hodlá za tři týdny ovládnout prakticky všechny autosalony. Jak již dobře víme, do Los Angeles dorazí zcela nový Macan. V té samé době však bude na druhém konci světa zahájena také Tokio Motor Show. A na ní se ve své výstavní premiéře objeví zrevidované Porsche Panamera Turbo S. Tedy vrcholného provedení liftbacku, které po stránce vizuální dostane řadu prvků, které již nějaký ten pátek zdobí levnější verze. Kromě toho však značka provedla také celou řadu úprav pod kapotou.

Tou asi největší změnou je vyšší výkon 4,8litrového přeplňovaného osmiválce. Jeho turbodmychadla se nově chlubí účinnějšími kompresory, které do spalovací komory vhánějí více vzduchu při vyšších rychlostech. K tomu byl navýšen tlak vstřikování na 140 barů (plus 20 barů), písty jsou z nové hliníkové slitiny a upraveny byly i pístní kroužky. Výkon narostl na 570 koní, což je o dvacet koní více než dříve a o padesát koní více než u verze Panamera Turbo.

Hodnota točivého momentu (750 Nm) sice zůstala nezměněna, využít jej však můžete v mnohem širším pásmu otáček od 2 250 do 5 000 ot./min. Při využití funkce overboost pak navíc máte krátkodobě pod pravou nohou hned 800 Nm. Při zapojení systému launch control zvládne vylepšená Panamer akceleraci z klidu na stovku za 3,8 sekundy, její nejvyšší rychlost narostla z 306 na 310 km/h.

Podle Porsche nedošlo pouze k navýšení výkonu a zlepšení jízdní dynamiky, ale také ke snížení spotřeby, a to o podstatných 11 procent. V průměru by tak Panamera Turbo S ve standardní verzi měla „žrát“ 10,2 litrů na 100 kilometrů, zatímco o 150 mm prodloužený model Executive vyžaduje o jedno deci paliva více. Jde však o normované měření, realita bude dozajista o pár litrů vyšší.

Veškeré další změny jsou již marginální. Zvenčí se totiž jedná prakticky jen o nové nárazníky, které doplňují přepracované světlomety se začleněnými diodami. Pro obě verze jsou pak standardem 20palcová kola 911 Turbo II s pneumatikami o rozměru 285/40 vpředu a 295/35 vzadu, přičemž nově můžete karoserii oháknout do unikátní metalické barvy Palladium.

Standardem jsou rovněž karbon-keramické brzdy, stejně jako paket Sport Chrono nebo dvoubarevný kožený interiér s komfortními sedadly seřiditelnými ve 14 směrech. Za příplatek je ovšem možné sáhnout také po sportovních křeslech, jež lze nastavit v 18 směrech. To jsou ale již prvky, které známe z dřívějška.

Nové jsou ovšem ceny, které v Německu startují na částce 180 024 EUR (cca 4 681 000 Kč) za standardní provedení, zatímco verze Executive vychází na 197 041 EUR (5 123 500 Kč). Prodej pak bude zahájen v lednu příštího roku.


Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch - 1 - Porsche Panamera Turbo S facelift 01Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch - 2 - Porsche Panamera Turbo S facelift 02Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch - 3 - Porsche Panamera Turbo S facelift 03Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch - 4 - Porsche Panamera Turbo S facelift 04Porsche Panamera Turbo S 2014: facelift přinesl nové nárazníky i 20 koní navrch - 5 - Porsche Panamera Turbo S facelift 05
Porsche Panamera Turbo S se stejně jako levnější modely pyšní novými nárazníky. Více změn se však odehrálo pod kapotou, kde nyní svou práci odvádí stádo 570 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.