Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model

Nové auto pro země EU s osmiválcovým motorem bez byť jen hybridní asistence, to zní v roce 2024 skoro surreálně. Ale je to tak, rok po modernizaci zbytku řady Cayenne přišla řada také na sportovní derivát GTS, který zamířil citelně dál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model

22.4.2024 | Petr Prokopec

Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model

/

Foto: Porsche

Nové auto pro země EU s osmiválcovým motorem bez byť jen hybridní asistence, to zní v roce 2024 skoro surreálně. Ale je to tak, rok po modernizaci zbytku řady Cayenne přišla řada také na sportovní derivát GTS, který zamířil citelně dál.

Porsche Cayenne dnes můžete zakoupit v devíti variantách. To není zrovna málo, opravdu působivá je však skutečnost, že žádné provedení vlastně neslyšelo o downsizingu. Pohon základní verze i varianty E-Hybrid má na povel třílitrový šestiválec, zatímco Cayenne S a Turbo E-Hybrid jsou osazeny osmiválcem. Tak je tomu i v případě Coupe, které je navíc možné pořídit ve vrcholné formě Turbo E-Hybrid GT Package. Také u ní ovšem přichází ke slovu elektrifikovaný osmiválec, přičemž výkon soustavy vzrostl dokonce na 739 koní.

Taková je tedy nabídka po loňském faceliftu, před ním ovšem automobilka z Zuffenhausenu nabízela ještě o trochu víc. Řeč je o variantě GTS, s jejímž návratem Porsche trochu otálelo. Není to ale až tak moc překvapivé, neboť sportovní derivát je dlouhodobě nabízen vždy jen po určitou dobu. Ostatně v rámci třetí generace se poprvé ukázal až v červnu 2020, zatímco základní SUV a vrcholné Turbo dorazily již v září 2017. Ve srovnání s minulostí tedy značka nemá zpoždění, ale spíše naopak přidala do kroku.

Provedení GTS je vítané už proto, že rozšiřuje nabídku variant osazených osmiválcem. A protože Cayenne S disponuje 475 koňmi, čímž překonává sportovní derivát před faceliftem, bylo všem v Zuffenhausenu jasné, že je třeba pozdvihnout laťku o trochu výše. Čtyřlitrová jednotka tedy prošla laděním, na jehož konci nabízí rovných 500 koní, tedy o čtyřicet víc než před modernizací. Doplňuje i pak přepracovaný osmistupňový automat s režimy Sport a Sport Plus, stejně jako pohon všech kol.

S tímto pohonem zvládá GTS stovku za 4,4 sekundy (o desetinu rychleji než dříve) při své cestě za nejvyšší rychlostí 275 km/h. Automobilka nicméně zapracovala také na lepším chování v zatáčkách - přední náprava je tak osazena ložisky z verze Turbo GT, se kterými přichází více negativního odklonu kol, a tedy lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách. Podvozek klesl o 10 milimetrů níže k zemi, za čímž mimo jiné stojí standardní adaptivní vzduchové měchy se dvěma komorami. Nechybí pak ani 21palcové odlehčené ráfky.

Uvnitř lze pro změnu očekávat látkový materiál Race-Tex, který byl použit na stropě, v dveřních panelech, loketních opěrkách či středech sedadel. Ta mohou být sportovní či komfortní, přičemž v prvním případě jsou elektricky ovládána v osmi směrech, ve druhém pak dokonce ve čtrnácti. Standardní výbava přitom dále počítá s ambientním osvětlením či audio systémem Bose. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít a dotykovou obrazovku multimédií či vyhřívaný sportovní volant.

Automobilka klade větší důraz na kupé, u kterého lze standardně počítat s prosklenou střechou a adaptivním zadním spoilerem. Zákazníci jej pak mohou osadit rovněž sportovním výfukovým systémem s centrálními koncovkami, jenž je součástí jednoho ze tří paketů zaměřených na redukci hmotnosti. Ta může poklesnout až o 25 kg - vše záleží na tom, zda se dále rozhodnete také pro karbonový difuzor či zredukované odhlučnění a izolaci kabiny.

Obě verze, tedy výchozí SUV a kupé, je možné objednávat již nyní. Ceny pro český trh sice zatím neznáme, třeba ve Švýcarsku ovšem GTS startuje na 158 tisících franků (cca 4,1 mil. Kč). Dá se nicméně předpokládat, že u nás bude novinka o trochu levnější, aby opravdu vytvořila most mezi Cayennem S a vrcholnou verzí Turbo. První je totiž k mání od 2 857 476 Kč, druhá pak od 4 495 362 Kč.


Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 1 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 01Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 2 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 02Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 3 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 03Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 4 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 04Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 5 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 05Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 6 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 06Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 7 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 07Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 8 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 08Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 9 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 09Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 10 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 10Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 11 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 11Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 12 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 12Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 13 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 13Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 14 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 14Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 15 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 15Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 16 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 16Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 17 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 17Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 18 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 18Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 19 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 19Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 20 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 20Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 21 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 21Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 22 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 22Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 23 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 23Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 24 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 24
GTS se po krátké odmlce vrací do nabídky, opět s osmiválcem, jen tentokrát vyladěným na 500 koní. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.