Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model
22.4.2024 | Petr Prokopec
Nové auto pro země EU s osmiválcovým motorem bez byť jen hybridní asistence, to zní v roce 2024 skoro surreálně. Ale je to tak, rok po modernizaci zbytku řady Cayenne přišla řada také na sportovní derivát GTS, který zamířil citelně dál.
Porsche Cayenne dnes můžete zakoupit v devíti variantách. To není zrovna málo, opravdu působivá je však skutečnost, že žádné provedení vlastně neslyšelo o downsizingu. Pohon základní verze i varianty E-Hybrid má na povel třílitrový šestiválec, zatímco Cayenne S a Turbo E-Hybrid jsou osazeny osmiválcem. Tak je tomu i v případě Coupe, které je navíc možné pořídit ve vrcholné formě Turbo E-Hybrid GT Package. Také u ní ovšem přichází ke slovu elektrifikovaný osmiválec, přičemž výkon soustavy vzrostl dokonce na 739 koní.
Taková je tedy nabídka po loňském faceliftu, před ním ovšem automobilka z Zuffenhausenu nabízela ještě o trochu víc. Řeč je o variantě GTS, s jejímž návratem Porsche trochu otálelo. Není to ale až tak moc překvapivé, neboť sportovní derivát je dlouhodobě nabízen vždy jen po určitou dobu. Ostatně v rámci třetí generace se poprvé ukázal až v červnu 2020, zatímco základní SUV a vrcholné Turbo dorazily již v září 2017. Ve srovnání s minulostí tedy značka nemá zpoždění, ale spíše naopak přidala do kroku.
Provedení GTS je vítané už proto, že rozšiřuje nabídku variant osazených osmiválcem. A protože Cayenne S disponuje 475 koňmi, čímž překonává sportovní derivát před faceliftem, bylo všem v Zuffenhausenu jasné, že je třeba pozdvihnout laťku o trochu výše. Čtyřlitrová jednotka tedy prošla laděním, na jehož konci nabízí rovných 500 koní, tedy o čtyřicet víc než před modernizací. Doplňuje i pak přepracovaný osmistupňový automat s režimy Sport a Sport Plus, stejně jako pohon všech kol.
S tímto pohonem zvládá GTS stovku za 4,4 sekundy (o desetinu rychleji než dříve) při své cestě za nejvyšší rychlostí 275 km/h. Automobilka nicméně zapracovala také na lepším chování v zatáčkách - přední náprava je tak osazena ložisky z verze Turbo GT, se kterými přichází více negativního odklonu kol, a tedy lepší jízdní vlastnosti v zatáčkách. Podvozek klesl o 10 milimetrů níže k zemi, za čímž mimo jiné stojí standardní adaptivní vzduchové měchy se dvěma komorami. Nechybí pak ani 21palcové odlehčené ráfky.
Uvnitř lze pro změnu očekávat látkový materiál Race-Tex, který byl použit na stropě, v dveřních panelech, loketních opěrkách či středech sedadel. Ta mohou být sportovní či komfortní, přičemž v prvním případě jsou elektricky ovládána v osmi směrech, ve druhém pak dokonce ve čtrnácti. Standardní výbava přitom dále počítá s ambientním osvětlením či audio systémem Bose. Dále tu pak máme digitální přístrojový štít a dotykovou obrazovku multimédií či vyhřívaný sportovní volant.
Automobilka klade větší důraz na kupé, u kterého lze standardně počítat s prosklenou střechou a adaptivním zadním spoilerem. Zákazníci jej pak mohou osadit rovněž sportovním výfukovým systémem s centrálními koncovkami, jenž je součástí jednoho ze tří paketů zaměřených na redukci hmotnosti. Ta může poklesnout až o 25 kg - vše záleží na tom, zda se dále rozhodnete také pro karbonový difuzor či zredukované odhlučnění a izolaci kabiny.
Obě verze, tedy výchozí SUV a kupé, je možné objednávat již nyní. Ceny pro český trh sice zatím neznáme, třeba ve Švýcarsku ovšem GTS startuje na 158 tisících franků (cca 4,1 mil. Kč). Dá se nicméně předpokládat, že u nás bude novinka o trochu levnější, aby opravdu vytvořila most mezi Cayennem S a vrcholnou verzí Turbo. První je totiž k mání od 2 857 476 Kč, druhá pak od 4 495 362 Kč.
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 1 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 2 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 3 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 4 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 5 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 6 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 7 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 8 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 9 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 10 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 11 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 12 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 13 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 14 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 15 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 16 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 17 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 18 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 19 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 20 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 21 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 22 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 23 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Porsche pořád umí jít proti proudu, v roce 2024 rozšířilo nabídku aut s ryzími motory V8 o další model - 24 - Porsche Cayenne GTS 2024 prvni sada 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
GTS se po krátké odmlce vrací do nabídky, opět s osmiválcem, jen tentokrát vyladěným na 500 koní. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 2 hodinamiNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 4 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva