Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přepisuje dějiny, nová 911 RSR už nemá motor vzadu
17.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Zuffenhausenu mění zažité pořádky, plochý čtyřlitrový šestiválec totiž už u nové 911 RSR nenajdeme vzadu. A není to jediná novinka.
Porsche 911 prošlo v posledních letech celou řadou změn. S příchodem generace 996 dorazily vodou chlazené motory, poslední inkarnace 991 pro změnu vyměnila hydraulické řízení za elektrické. Naposledy pak atmosférické plnění nahradilo přeplňování. Po celou dobu tu však panovala jedna neochvějná jistota, jež souvisela s uložením pohonné jednotky s protiběžnými písty (tzv. boxer) vzadu, třebaže byl postupem času méně a méně vzadu než dříve. S příchodem nového závodního speciálu RSR už neplatí ani to.
Toto kupé bude příští rok bojovat v devatenácti závodech kategorie LM-GTE, přičemž chybět nebude ani na startu 24 hodin Le Mans. Technici značky v jeho případě usadili čtyřlitrový plochý šestiválec nikoliv za, ale před zadní nápravu, což umožnilo instalaci delšího zadního difuzoru. Díky tomu má novinka nabídnout lepší ovladatelnost.
Jde přitom o vskutku radikální změnu, která si vyžádala opětovný vývoj všech klíčových komponentů. Nové je tak zavěšení, karoserie i samotný motor. Ten v závislosti na pravidlech a průměru restriktorů může produkovat až 510 koní, jež na zadní 31 centimetrů široká kola přenáší šestistupňová sekvence ovládaná pádly a hořčíkovou skříní.
Hmotnost vozu je 1 243 kg, což zkombinováno s výše zmíněným výkonem jistě umožní působivou jízdní dynamiku. Konkrétní data ale značka nezmiňuje. Krotit auto budou šestipístkové třmeny svírající masivní kotouče a kola dostala centrální matici. Mezi těmi zadními se skrývá samosvorný diferenciál, karoserie je z karbonu, její jednotlivé díly drží rychloupínáky pro snadný servis.
Zásadní novinkou je také příchod technologie Collision Avoid System, jež využívá radar a řidiče varuje před rychleji jedoucími speciály kategorií LMP1 a LMP2. Ty systém zvládá detekovat i za snížené viditelnosti, což má navýšit bezpečnost při pohybu v obvykle rozmanitém závodním poli. Stejným směrem míří také i další stáje.
Bezpečnost má rovněž na starosti plnohodnotná ochranná klec, která se nastěhovala do kabiny společně s vyjímatelným volantem, vícebodovými bezpečnostními pásy či sedadly uchycenými napevno k šasí. V závislosti na výšce řidiče se tedy posunují pedály. Tím ale máme popis interiéru prakticky za sebou, vše ostatní bylo „vykucháno“.
Ve finále tak již jen dodáme, že ostrá premiéra čeká nové Porsche 911 RSR již 28. ledna příštího roku na okruhu v Daytoně. Zde přitom hodlá zabojovat nejen díky všem zmíněným novinkám, ale také novému spoileru suplujícímu zadní okno. Ten byl inspirován speciálem 919 Hybrid a má výrazně navyšovat přítlak.




















Nové závodní Porsche 911 RSR dorazilo do Los Angeles
Oproti minulosti dostal speciál motor uložený před zadní nápravou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 4 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 6 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 7 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 9 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva