Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche zkusilo postavit hybridní 911 a říká, že něco takového nemůže pustit do prodeje
6.3.2020 | Petr Prokopec
Někteří považují hybridy za efektivní řešení, přirozený most mezi pohonem spalovacími a elektrickými motory. Porsche si to po testech prototypu nemyslí, podle něj hmotnost navíc všechno kazí.
Kromě elektrifikace zasahuje automobilový svět ještě jeden dlouho trvající trend. Autům zásadně roste výkon. Před příchodem nového milénia většina běžných aut disponovala maximálně tak sto koňmi, zatímco u sporťáků bylo možné čekat zhruba tří, maximálně čtyřnásobek, jen výjimečně více. Ovšem během několika málo let se mainstream dostal na úroveň vyhrazenou dříve vrcholné sportovní lize, zatímco ta momentálně již výkon počítá v cifrách blížících se tisícovce.
Současně roste hmotnost aut, byť na úplné špičce ji použití exotických a hlavně drahých materiálů drží na uzdě. To nás přivádí k hybridnímu Porsche 911 generace 992. Německá automobilka postavila prototyp s cílem poslat jej do prodeje, ale není s ním spokojena dot takové míry, ze to nakonec neudělá. Problémem je hmotnost baterií, kterou se nedaří nikterak zamaskovat. To není až tak překvapivé, zvláště pak u vozu, jako je Porsche 911 s neobvyklou koncepcí. Každé kilo navíc může stát mezi tradičními fenomenálními vlastnostmi a fiaskem.
„Máme prototypy, ovšem jejich hmotnost je stále na úrovni, která se nám nelíbí. Přidaná hmotnost baterií není u dvoudveřového sportovního vozu něčím, co by nás momentálně uspokojovalo,“ uvedl na adresu plug-in hybridní novinky člen představenstva Michael Steiner. Šéf produktové linie Porsche 911 Frank Walliser pak dodal, že je opravdu náročné napěchovat elektrifikované ústrojí do vozu se čtyřmi sedadly, velkým zavazadelníkem a motorem vzadu, aniž by nedošlo k poškození jeho charakteru či narušení jeho ikonické siluety.
Nicméně i dle Wallisera je hmotnost největším problémem prototypu. „Nejsem připraven hodit na palubu dalších 100 kilo,“ přiznal šéf produktové linie. Dle Steinera tedy Porsche de facto musí rozhodnout, zda obětuje ikonickou ovladatelnost na oltář spotřeby a elektrického dojezdu nebo jestli upřednostní jízdní dynamiku. Ta by nicméně musela být v dané chvíli omračující, aby plug-in hybrid separovala od zbytku nabídky jako tomu je v případě Panamery 4 E-Hybrid.
Ta ovšem má jednodušší pozici, neboť sama o sobě je vrcholem nabídky. V případě linie 911 však vrcholem je Turbo S. To mělo debutovat v Ženevě, nakonec si však stejně jako řada dalších novinek střihlo pouze internetovou premiéru. Pro nás je ale podstatné hlavně to, že oproti předchůdci došlo k opravdu skokovému navýšení výkonu, jenž se zvedl z 580 na 640 koní. Kupé tak nyní zvládá stovku za 2,7 sekundy, díky čemuž je o dvě desetiny rychlejší než předchozí generace. Tak velký mezigenerační rozdíl tu v historii modelu nikdy nebyl.
Podle Wallisera chtěla automobilka, aby zákazníci ono navýšení cítili, při dvaceti- nebo třicetikoňovém nárůstu by dynamika nebyla zpoza volantu tak odlišná oproti předchozímu provedení. To je jistě pravda, mimo to je ale třeba vzít v potaz ještě v úvodu zmíněné zvyšování výkonů. To se děje již u základních verzí, už nejlevnější 911 Carrera má 450 koní, s nimiž stovku zvládá za 3,4 sekundy.
Aby tedy Porsche mohlo vůbec provedení Turbo prodávat, a to za přibližně dvojnásobnou cenu vůči provedení 911 4S, muselo logicky vydolovat z pohonné jednotky mnohem větší potenciál. Tím se novinka od svých dříve představených sourozenců dokázala opětovně patřičně vzdálit, jako tomu bylo v minulosti. Ovšem právě tím způsobila nemalé trápení týmu, jenž se zabývá vývojem plug-in hybridního prototypu. Ten totiž nyní vlastně nemá, čím by mohl okouzlit.
Jsme tedy vskutku zvědavi, jak Porsche celý problém vyřeší a zda nějakou elektrifikovanou 911 vůbec začne prodávat. V tuto chvíli ale prostě plány na prodej hybridní devětsetjedenáctky ruší.
Porsche není příliš spokojeno s plug-in hybridní 911...
...i v důsledku toho, že neelektrifikované nové Turbo S je tak rychlé. Stovku totiž již zvládne za 2,7 sekundy
Zdroje: Top Gear, Road and Track
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva