Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední motor V8 TDI od Volkswagenu je o 75 procent čistší, než má být
3.4.2020 | Petr Prokopec
Evropská legislativa tlačí naftové motory do kouta a vyžaduje od nich čistotu, které není lehké dosáhnout. Motor V8 TDI se tak zdá byt v dnešní době pomalu mrtvý, ale není tomu tak.
Na dieselový skandál Volkswagenu svět hned tak nezapomene. Do jisté míry zejména Evropany milovaný pohon odsoudil mezi ohrožené druhy. Německá automobilka tak v očích mnoha lidí dodnes platí za symbol podvodu. Není proto větší paradox než skutečnost, že nyní vyrábí skutečně čisté diesely. Obdivuhodné to je zejména proto, že se nejedná o maloobjemové jednotky, u kterých by člověk nízké emise tak nějak čekal. Právě naopak byla testem na reálných silnicích ověřena ekologičnost čtyřlitrového osmiválce.
Volkswagen tímto turbodieselem osazuje pouze Touareg, nicméně pohonnou jednotku užívá také Audi a dříve se objevovala i pod kapotami Bentley a Porsche. Kromě osmi válců a čtyř litrů objemu motor dostal do vínku dvě klasická turbodmychadla a jeden elektrický kompresor. Dále se chlubí 48voltovým elektrickým okruhem, přičemž „lidový vůz“ z něj vymáčknul 421 koní a 900 Nm točivého momentu. Stovku tak Touareg V8 TDI zvládá již za 4,9 sekundy, což jej navzdory více než dvoutunové hmotnosti staví na roveň sportovních aut nedávné minuosti.
Právě obří porce kil i koní, stejně jako horší aerodynamika a větší objem motoru by logicky měly vést k nepříliš působivým emisím. Jak jsme ale naznačili již v úvodu, realita je uplně jinde, a to nikoliv jen na základě tvrzení Volkwagenu. Velké SUV si vzala na paškál organizace Emission Analytics, která jej osadila systémem měřícím reálnou produkci NOx a vyrazila na německé silnice.
Dle evropských limitů je momentálně povoleno maximálně 80 mg oxidů dusíku na kilometr. Touaregu V8 TDI ale bylo na saských silnicích naměřeno pouhých 10 mg. Testeři se poté přesunuli do jižnějšího Badenska-Württemberska, kde je průměrná nadmořská výška poloviční vůči předchozí lokalitě, což ovlivňuje rovněž žíznivost a tudíž i emise. Ty však i tentokráte byly pod limitem, konkrétně na 20 mg.
Suma sumárum je tedy vůz čistší, než vůbec má být a vlastně nás tak vůbec nepřekvapí, pokud Volkswagen s tímto motorem bude pokračovat i do budoucna. Překážkou může byt spotřeba resp. emise CO2, neboť Touareg produkuje 195 gramů na kilometr. To je samozřejmě nad evropský limit, třebaže na tak velké a výkonné auto je to docela málo. Pokud by V8 musel skončit, byla by to škoda, neboť Volkswagenu se nyní daří jej držet v lati s předpisy i bez podvodů.




























VW Touareg V8 TDI je překvapivě i v reálu nadmíru čistotným vozem, do limitů EU se vejde hned několikrát
Zdroj: Emission Analytics
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejčtenější články
Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
14.8.2025Toyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
14.8.2025Autor stylových sporťáků stvořil stejně stylový kombík s motorem V12, za patřičnou sumu vám ho postaví i s manuálem
14.8.2025Jak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
15.8.2025Škoda ukázala víc z nové Octavie. Podstatě se radši úplně vyhýbá, tragikomicky říká, že jde ve stopách první generace
15.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva