Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Postoj Alfy Romeo k elektromobilům ukazuje, v jakém chaosu se dnes automobilový průmysl nachází
16.9.2023 | Petr Prokopec
Italové se tváří, že už za pár let nechtějí prodávat nic než auta s pohonem odmítaným většinou lidí. Sami ale vidí, že to nemusí klapnout ani v roce 2035, natož pak o dekádu dřív. A tak se dopouští docela chaotických vyjádření.
Na počátku září představila Alfa Romeo limitovaný supersport 33 Stradale. Ten skládá poctu legendárnímu závoďáku, přičemž dorazí ve třiatřiceti kusech. Automobilka přitom klientele dala na výběr, zda sáhne po elektrickém či benzinovém provedení. Sama pak jistě doufala, že upřednostněno bude to první, které se pyšní třemi jednotkami o souhrnném výkonu 760 koní. Jenže když byl šéf severoamerického zastoupení značky Larry Dominique dotázán, kolik lidí se tak reálně rozhodlo, po kratším váhání uvedl, že „jen pár“.
Je tedy evidentní, že o elektrickou Alfu Romeo zájem není. Pokud se ovšem bateriovým pohonem nedá zlákat ani nadmíru bohatá klientela, proč si koncern Stellantis, pod který tato automobilka spadá, myslí, že tak učiní zákazníci s mnohem nižšími příjmy? To je otázka, na kterou odpověď neexistuje, místo toho zde máme slepou víru umocněnou politickými regulacemi. Jenže i když politici zavelí k tomu, že spalovací auta musí zmizet i ze silnic, stejně to nemusí vyjít.
Zřejmě i to je důvod, proč si Italové již nejsou tak jisti v kramflecích. Z vyjádření produktového šéfa značky Daniela Guzzafameho vyplývá, že Alfa Romeo si již pomalu začíná otevírat zadní vrátka. Automobilka chce totiž se spalovacími vozy seknout pouze za předpokladu, že nedojde na nějakou zásadní změnu názoru. „Zeptám se na to, snad mi to Evropská komise poví. Vše bude záležet na regulacích. Je možné, že mají něco konkrétního na mysli, protože mnoho času nezbývá,“ říká.
Z Guzzafameho slov je přitom cítit značná nejistota, hlavně v souvislosti s konkurencí. „Věříme totiž, že žádná společnost nehodlá investovat peníze do splnění normy Euro 7. To znamená jednu věc, a sice narýsování tlusté čáry za vším. Další pokračování (vývoje spalovacích jednotek - pozn. red.) totiž nebude udržitelné,“ říká. To ovšem není nic jiného než naivita, do benzinových i dieselových agregátů nadále vráží peníze pomalu všichni od BMW přes Porsche až po Toyotu.
Guzzafame si toho nejspíše je vědom, proto v souvislosti s 33 Stradale dodává, že „bude skutečně záležet na regulacích, zda půjde o poslední spalovací vůz Alfy Romeo. Pokud ovšem během dvou let dojde na změnu názoru, budeme muset utrácet peníze. Ale alespoň máme rezervy, do kterých sáhnout,“ dodal s odkazem na sklady Stellantisu, ze kterých bude možné čerpat i spalovací jednotky. „Prozatím ale nic takového není v plánu, tím je 100procentní elektromobilita,“ říká dále.
Tedy jinými slovy, Alfa Romeo i na výjimečném modelu vidí, kterak o elektromobilitu není zájem. Přesto se jí pokusí lidem nacpat, a to dříve, než vůbec bude nutné. Pokud ovšem tento plán neklapne, je ochotná přistoupit ke změně. To je sice chvályhodné, jenže pokud vám již léta ujíždí vlak, nemůžete zkrátka čekat, že na vás někdo někde bude čekat. Svým váháním tak Italové riskují a dotažením elektrických plánů do konce svou pozici rozhodně nezlepší.



Nový supersport 33 Stradale je k mání s elektrickým pohonem produkujícím 760 koní, stejně jako se spalovacím, které jich má na kontě „pouze“ 629. Přesto většina zákazníků sáhla po druhém zmíněném. Italové však i přesto doufají, že již za čtyři roky budou moci kráčet ryze elektrickou cestou. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Drive
Bleskovky
Záběry z pohledu řidiče ukazují, jak mu přes střechu přejelo auto jedoucí v protisměru. Bylo to jinak, než se zprvu zdálo
před 3 hodinamiŘidič za bílého dne ujel policii v centru New Yorku a sám si to natočil, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinamiVrcholný elektrický Mercedes totálně propadl v losím testu. Je zásadně horší než třída A, která se kdysi převrátila
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Že nebylo líp? Takto může vypadat legendární nezničitelný Mercedes S124 po 542 tisících km
27.8.2023Ani Němci už nevěří, že by plány na rozmach elektromobilů šlo splnit. Prodeje letos klesnou, miliony aut nikdo nechce
27.8.2023Nejneobvyklejší pancéřované auto v prodeji nikdo nechce. Cena klesla až na úroveň, kdy opravdu láká
28.8.2023Přepište dějiny, Massa chce svůj titul mistra světa F1 za rok 2008 zpět za každou cenu, očerňuje i Alonsa
28.8.2023Nové dno: Tesla dodala zákazníkovi auto s prasklým rámem, říká, že je to v souladu se standardy
28.8.2023
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 09.27. 14:05 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 09.27. 09:46 - řidičBOB
- Land Cruiser vs Outback 09.27. 09:00 - Danzig
- berlingo rifter proace city combo 09.27. 01:07 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.26. 23:07 - M.Z.
- Dotaz: číštění ulic a zákaz zastavení. 09.26. 17:57 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 09.26. 12:33 - M.Z.
- Audi A8 (H4) 2013 3.0 tdi - držák "uchycení" blatníka 09.26. 10:07 - spooon