Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší
12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Slovenský drtič okruhů české značky se nevzdává. Už atmosférická verze slibovala mnohé, ta přeplňovaná je na SlovakiaRingu rychlejší o masivních 10 sekund.
Pod jménem Praga R1 si můžete představit všelicos, třeba českou motorku s litrovým motorem, pokud ale pravidelně sledujete náš web, víte už od loňska, že se jedná o česko-slovenský sporťák za 2,5 milionu Kč. Cena ale jistě není tím, čím se chtěl a chce chlubit především, láká hlavně kombinací 600kilové hmotnosti hnané vpřed více než dvousetkoňovým, atmosféricky plněným dvoulitrem od Renaultu. Na okruhu SlovakiaRing to stačilo k pokoření dvouminutové mety, ale autoři celého díla zjevně chtějí více.
V mezičase jsme vás o R1 informovali jen v souvislosti s jejími crash testy. Ty sice byly vykonány v souladu s požadavky na homologaci pro závodní provoz, tak nějak jsme tušili, že by mohly být i krokem ke stvoření verze silniční. Na tu zatím nedošlo, ještě rychlejší ale Praga od této chvíle být umí - ve verzi R1 Turbo totiž dostala citelnou porci výkonu navíc a SlovakiaRingem si skoro pohrává.
Abychom byli konkrétní, pod její kapotou zůstal stejný motor Renault, akorát ve verzi dopované turbodmychadlem. Výkon je v tomto případě naladěn na maximum odpovídající 350 koním, což je opravdu pořádný nárůst oproti „atmosférické hodnotě”. Hmotnost zůstala věrná hodnotě 600 kilogramů a vůz údajně dokáže v zatáčkách zvládnout působivé přetížení až 2,4 g. Akceleraci výrobce neuvádí, stejně jako pneumatiky, s nimiž tohle zmákne (bez slicků nebo Harryho Pottera v podpalubí to ale půjde jen těžko), konstatuje ale, že čas na SlovakiaRingu se zlepšil o ohromujících 10 sekund - to je na tak krátkém okruhu něco jako věčnost. Maximální rychlost na nejrychlejším úseku trati pak činí 248 km/h.
Další detaily jsou zatím tajemstvím, nemáme ale pochyb o tom, že R1 Turbo půjde do prodeje, pro svou vlastní potěchu ji znovuzrozená Praga jistě nevyvinula. Můžeme si tak jen počkat na detailní technické specifikace, cenu a třeba i nějakou tu zmínku o silniční verzi, takovou bychom viděli přece jen nejraději. Do té doby si můžete projít pár přiložených fotek a také video dokumentující testy kde jinde než na jediném pořádném slovenském závodním okruhu.







Praga R1 Turbo při vývoji a testech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 3 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejčtenější články
 Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
 30.9.2025
 Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
 30.9.2025
 Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
 30.9.2025
 Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
 30.9.2025
 Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
 30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter