Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší

Slovenský drtič okruhů české značky se nevzdává. Už atmosférická verze slibovala mnohé, ta přeplňovaná je na SlovakiaRingu rychlejší o masivních 10 sekund.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší

12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slovenský drtič okruhů české značky se nevzdává. Už atmosférická verze slibovala mnohé, ta přeplňovaná je na SlovakiaRingu rychlejší o masivních 10 sekund.

Pod jménem Praga R1 si můžete představit všelicos, třeba českou motorku s litrovým motorem, pokud ale pravidelně sledujete náš web, víte už od loňska, že se jedná o česko-slovenský sporťák za 2,5 milionu Kč. Cena ale jistě není tím, čím se chtěl a chce chlubit především, láká hlavně kombinací 600kilové hmotnosti hnané vpřed více než dvousetkoňovým, atmosféricky plněným dvoulitrem od Renaultu. Na okruhu SlovakiaRing to stačilo k pokoření dvouminutové mety, ale autoři celého díla zjevně chtějí více.

V mezičase jsme vás o R1 informovali jen v souvislosti s jejími crash testy. Ty sice byly vykonány v souladu s požadavky na homologaci pro závodní provoz, tak nějak jsme tušili, že by mohly být i krokem ke stvoření verze silniční. Na tu zatím nedošlo, ještě rychlejší ale Praga od této chvíle být umí - ve verzi R1 Turbo totiž dostala citelnou porci výkonu navíc a SlovakiaRingem si skoro pohrává.

Abychom byli konkrétní, pod její kapotou zůstal stejný motor Renault, akorát ve verzi dopované turbodmychadlem. Výkon je v tomto případě naladěn na maximum odpovídající 350 koním, což je opravdu pořádný nárůst oproti „atmosférické hodnotě”. Hmotnost zůstala věrná hodnotě 600 kilogramů a vůz údajně dokáže v zatáčkách zvládnout působivé přetížení až 2,4 g. Akceleraci výrobce neuvádí, stejně jako pneumatiky, s nimiž tohle zmákne (bez slicků nebo Harryho Pottera v podpalubí to ale půjde jen těžko), konstatuje ale, že čas na SlovakiaRingu se zlepšil o ohromujících 10 sekund - to je na tak krátkém okruhu něco jako věčnost. Maximální rychlost na nejrychlejším úseku trati pak činí 248 km/h.

Další detaily jsou zatím tajemstvím, nemáme ale pochyb o tom, že R1 Turbo půjde do prodeje, pro svou vlastní potěchu ji znovuzrozená Praga jistě nevyvinula. Můžeme si tak jen počkat na detailní technické specifikace, cenu a třeba i nějakou tu zmínku o silniční verzi, takovou bychom viděli přece jen nejraději. Do té doby si můžete projít pár přiložených fotek a také video dokumentující testy kde jinde než na jediném pořádném slovenském závodním okruhu.


Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 1 - Praga R1 Turbo prvni 01Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 2 - Praga R1 Turbo prvni 02Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 3 - Praga R1 Turbo prvni 03Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 4 - Praga R1 Turbo prvni 04Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 5 - Praga R1 Turbo prvni 05Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 6 - Praga R1 Turbo prvni 06Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší - 7 - Praga R1 Turbo prvni 07
Praga R1 Turbo při vývoji a testech

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše