Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč
22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Limitovaná edice českého supersportu odkazuje na někdejší násilné ukončení výroby. Do výroby R1R dorazí s výkonem 330 až 400 koní při 670 kilech.
Rok 1947 nebyl pro automobilku Praga zrovna příznivý. Díky poválečnému stavu a příchodu dnes již nechvalně známé vládnoucí garnitury se někdejší společnost továrníka Františka Ringhoffera přestala zabývat vývojem a výrobou osobních automobilů a místo toho přesedlala na vozy nákladní. Změna přišla až v roce 2011, kdy práva na užívání někdejší slavné značky odkoupil podnikatel Petr Ptáček a rozjel produkci závodního speciálu R4S. Ten si vydobyl na okruzích nemalou slávu, stejně jako jeho nástupce v podobě modelu R1. Na silnice však ani jedna tato placka nemohla.
Proč takový úvod? Z jednoho prostého důvodu. Letos se Praga po dlouhých 68 letech vrací na veřejné komunikace. Učinit tak hodlá s modelem R1R, který vychází z výše zmiňovaného speciálu. Uvnitř tak najdeme pouze jediné sedadlo, zatímco zvenčí se vůz pyšní agresivním designem a působivou aerodynamikou. Ta je dokonce natolik mimořádná, že už při rychlosti 200 km/h generuje takový přítlak, že s autem můžete jezdit i po stropě.
O jeho pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s kořeny u Renaultu, který k dispozici dává 330 až 400 koní, točivý moment pak vrcholní hodnotou 530 Nm. Při hmotnosti 670 kilogramů lze tedy u základní verze počítat s poměrem 493 koní na tunu, u vrcholné pak dokonce s 597 koňmi na tisíc kilo. Očekávat tedy můžeme nadmíru působivou jízdní dynamiku, kdy nejvyšší rychlost se bude pohybovat v rozmezí 270 až 300 km/h.
To je na ryze český automobil úctyhodná hodnota, která již hraničí s domácím rekordem. Obdobně se nejspíše Praga R1R bude profilovat také při zrychlení z klidu na stovku, nic konkrétního však značka nezveřejnila. Oznámena však byla cena, která v případě základního provedení činí 198 000 Eur, tedy v přepočtu nějakých 5,36 milionu korun. K mání přitom bude pouze 68 exemplářů, což souvisí s výše zmíněným datem.
O ceně vrcholného provedení zatím nepadlo ani slovo, stejně tak nebyla upřesněna ani příplatková výbava. Nicméně kupříkladu s doplňkovým sedadlem pro spolujezdce počítat můžete. Tím ale pro dnešek končíme, momentálně totiž již nezbývá nic jiného než vyčkat, než první soukromý exemplář začne brázdit tuzemské silnice.

















Praga R1R bude k mání v 68 kusech. Základní verze o výkonu 330 koní přitom vyjde na 5,36 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva