Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prezident Francie má nové auto. Jezdí i přes 80 km/h, ani s ním ale nesmí na 1 500 míst země
13.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tragikomické patálie Emmanuela Macrona se služebním autem mají pokračování. Jeho Peugeot upravili lépe, ani s ním ale nemůže všude.
Minulý rok se ve Francii ujal vlády nový prezident Emmanuel Macron. Při slavnostní inauguraci jej vezl DS7 Crossback, s tím se však politik zakrátko rozloučil. Jako náhradu hrdě odmítl pancéřovaný vůz z flotily národní bezpečnostní služby, neboť šlo o německou limuzínu a takovým autům vjezd do Elysejského paláce zakázal. Macron tedy sáhl po dalším domácím produktu, a sice po Renaultu Espace Initiale Paris.
Šťastná volba to ale nebyla. Toto MPV bylo narychlo upraveno, aby získalo i pancéřování, o kvalitní modifikaci ale rozhodně nešlo. Problémem se ovšem stala vysoká hmotnost, kvůli níž s Espacem nebylo možné bezpečně jezdit přes 80 km/h, zejména kvůli brzdám a podvozku. Trochu komicky si tak prezident při cestách mezi městy musel nechat své auto převážet odtahovkou a sám se přesouval... německou limuzínou.
Neudržitelný stav nemohl trvat věčně, a tak došlo na další střídání stráží. Tentokráte na scénu přišel produkt již třetí francouzské značky, Peugeotu, konkrétně mohutné SUV 5008. To se rovněž dočkalo neprůstřelné úpravy, třebaže vůz začal svou životní dráhu na téže montážní lince jako zbytek produkce. Poté ovšem zamířil ke společnosti Centigon Security Group, která se postarala o konečně pořádnou konverzi. Mezi vnější a vnitřní panely byly integrovány ocelové pláty, což logicky znovu navýšilo hmotnost, jak je patrné i na poklesu světlé výšky. Tentokrát ale nic nebylo ponecháno náhodě a auto je schopno se pohybovat i dálničními rychlostmi.
Je velmi pravděpodobné, že modifikace jsou spojené s motorovým prostorem a podvozkem, o tom však oficiální zdroje s ohledem na prezidentovu bezpečnost mlčí. Víme ovšem, že přepracován byl také interiér, zejména pak druhá řada sedadel zahrnující dvě „kapitánská“ křesla. Zajímavé přitom je, že kromě středové loketní opěrky byl dovnitř integrován i sejf, ve kterém je možné převážet tajné vládní dokumenty.
Vyjma výše zmíněného došlo ještě na zástavbu výstražných světel i houkaček, kromě toho je vůz uzpůsoben také k ozdobení vlaječkami. Nic bližšího ale již nelze dodat, pozvat vás tedy můžeme ke krátkému dokumentu, jenž se věnuje stavbě tohoto vozu. Jak prozrazuje Olivier Desserprit, šéf celého projektu, státnické SUV bylo nemalou výzvou. A to z jednoduchého důvodu: „Selhání se nepřipouští.“
I přes toto ubezpečení ale Macron s novým autem všude parádu nenadělá. S ohledem na jeho zřejmě jen lehké pancéřování se s ním z bezpečnostních důvodů nesmí vydat do mnohých zákoutí Francie. Jde o více než 1 500 tzv. No-Go zón, kde oficiální úřady ztratily vládu nad bezpečností. A nemyslete si, že jde o nějaké odlehlé kouty země, za No-Go zónu policie označuje třeba i La Courneuve, část hlavního města vzdálenou jen 5 kilometrů od jejího centra.
Fascinující, že něco takového vůbec ve Francii je, natož pak v 1 500 „exemplářích”. A ještě více udiví, že prezident nad existencí takových míst jen krčí rameny a raději se do nich nebude vydávat, aby nepřišel k úhoně - člověk by čekal, že s v nich spíše pokusí zjednat pořádek...






Emmanuel Macron má nově k dispozici pancéřovaný Peugeot 5008. Ani s ním se ovšem neodváží do No-Go zón, jichž je ve Francii aktuálně již více než patnáct set
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
