Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje aut v EU dál výrazně klesají, proti proudu jde nejmíň pravděpodobná značka
19.7.2019 | Petr Prokopec
Když se prodejům nových aut obecně nedaří, obvykle jsou to levnější auta s vysokou užitnou hodnotou, která se drží nad vodou. Letos ale navzdory poklesu trhu nejvíce roste rozmarný Alpine.
Automobilky podle všeho opravdu čekají těžké časy. Ekonomická data ze Spojených států naznačují, že maximálně do 18 měsíců můžeme očekávat další stěžejní recesi. Čínský trh již téměř rok bojuje s poklesem registrací, které mnohdy míří dolů i dvouciferným tempem. A aby toho nebylo málo, není ve špičkové kondici ani Evropa. Ta není zasažena jen hrozbou Brexitu či obchodní války s USA, ale také snahou o maximální zezelenání. Z pohledu zákaznického to znamená, že nová auta jsou často v jistých ohledech horší než jejich předchůdci, a to poptávku po nových vozech též nepodporuje.
Není tedy ve výsledku překvapivé, že červen byl dalším měsícem v řadě, který na starém kontinentu doprovázejí červená čísla. Prodeje poklesly o výrazných 7,8 procenta na 1 446 183 vozů, na čemž jistě má nemalý podíl i fakt, že zatímco loni měli dealeři k dispozici jednadvacet pracovních dnů, letos jich bylo o dva méně. Nicméně analytici již od konce loňského roku naznačují, že přijde pokles, takže na menší počet pracovních dnů všechno svést nelze.
Než se ovšem dostaneme k jednotlivým zemím a značkám, jen v rychlosti nastíníme, jak vypadá situace v Evropě po prvním pololetí. Meziročně došlo k poklesu o 3,1 %, což jen dokazuje výše zmíněné. Řešení pak vlastně ani neexistuje, ekonomickou situaci obecně automobilky neovlivní a podoba aut, která mohou nabídnout, je do značné míry předurčena stále příkřejšími předpisy. Vědomi jsou si toho ostatně i samotní výrobci, kteří již nějaký ten čas pracují hlavně na snižování nákladů.
To jsme se ale dostali do poněkud temných vod, proto rychle zpátky k červnovým registracím. Byť ani v tomto případě nám nebude příliš do zpěvu, neboť v rámci jednotlivých zemí je zlepšení spojeno pouze s Kyprem, Řeckem, Irskem, Litvou a Rumunskem. Pokaždé však jde o stovky či pár tisíc aut, což v celkovém měřítku odpovídá kapce v moři. Všechny ostatní trhy ale táhnou Evropu ke dnu, což platí i o takovém Česku (-15,5 %). Z pohledu početního je pak nejcitelnější pád spojen s Francií, kde meziroční pokles o 8,4 % představuje úbytek 22 tisíc prodaných aut.
Optimismus do žil nám pak nemá šanci vnést ani pohled na jednotlivé značky. Tedy za předpokladu, že pro vás svět nezačíná a nekončí automobilkou Alpine, kterou lze vyhlásit skokanem měsíce. Její registrace vzrostly o enormních 82,3 procenta. Na druhou stranu, znovu se bavíme jen o několika stech exemplářích. Na celkových prodejích se tak daleko více podílí třeba růst Seatu (+7,4 %) či Toyoty (+1,6 %), neboť již jde o tisícikusové záležitosti.
Spíše než do plusu se však také u většiny výrobců lezlo do minusu. Volkswagen je tak dole o 13,7 procenta, Fiat o 15,1 procenta. Ještě horší je však bilance u Nissanu a Volva, neboť japonská značka musí počítat s 25,6procentním propadem a ta švédská s 21,9procentním.
Bližší informace o jednotlivých automobilkách naleznete v níže přiložených tabulkách, my již jen zmíníme Alfu Romeo, jejíž registrace jsou níže dokonce o 36,9 procenta. To pro Italy rozhodně není dobrá zpráva, bez zájmu o stávající vozy nebudou moci rozšířit své portfolio či inovovat. Značka navíc přišla o svého velkého zastánce, jímž byl zesnulý šéf FCA Sergio Marchionne. Tu tak možná čekají časy vůbec nejtěžší...
Prodeje nových aut v červnu opětovně klesly...
...Alpine však zamířilo proti proudu
Zdroj: ACEA
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 13:33 - Arkis
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23