Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka se v současné krizi vrací k analogové technice
22.4.2021 | Petr Prokopec
Nečekali jsme, že takového posunu ještě někdy budeme svědky, ale stalo se. Ačkoli loni začala s velkou pompou automaticky osazovat svůj klíčový model digitální palubkou, teď se vrací zpět.
Koronavirus již není největším nepřítelem automobilek, na současné krizi ale má nemalý podíl. Kvůli loňskému uzavření továren a showroomů a následnému poklesu zájmu zákazníků výrobci zredukovali své objednávky u dodavatelů čipů. Poptávka po nových autech v druhém pololetí však byla vyšší, než se původně očekávalo, zejména pak v Číně. Problém však nastal na dodavatelské straně, která si mezitím našla nové odbytiště u výrobců spotřební elektroniky. Rázem tak nebylo kde brát stěžejní komponent, což automobilky trápí dodnes.
Není tomu dlouho, co jsme popisovali snahy Fordu co nejvíce snížit dopady současné situace. Modrý ovál se totiž nejprve rozhodl, že bude některé nadmíru ziskové modely jako pick-up F-150 montovat bez potřebných čipů, a ty následně daným vozům dodá. Zredukována by tak byla prodleva a značka by navíc nemusela uzavírat továrny. Nicméně po pár týdnech bylo zjevné, že taková strategie je neudržitelná. Ford tak nakonec musel přikročit k tomu, čemu se bránil zuby nehty, a to k dočasnému pozastavení montážních linek.
Nyní se od modrého oválu přesuneme k automobilce se lvem ve znaku. Problémy s nedostatkem čipů totiž mají prakticky všichni, i Peugeot, který momentálně vyrukoval s opravdu radikálním rozhodnutím. A musíme se ptát, kam až hodlají Francouzi zajít příště. Momentálně se totiž vrací o několik let zpátky, neboť model 308 hodlají nabízet výlučně s analogovým přístrojovým štítem. Co tedy Peugeot zákazníkům s velkou pompou loni nadělil, myslíme digitální přístrojovku pro všechny, to jim nyní zase bere.
Automobilka přitom doufá, že díky tomuto kroku nebude muset výrobu pozastavit. Čipy ušetřené na palubkách Peugeotu 308 chce pak delegovat směrem k výrobním linkám modelu 3008, který je pro ni aktuálně důležitější. Neznamená to pochopitelně, že by Třistaosmička byla nedůležitá - nicméně její životní cyklus je na konci, neboť Francouzi nedávno odhalili třetí generaci. Se zahájením jejího prodeje pak počítají na podzim, stávající provedení s analogovým štítem tak bude k mání jen pár měsíců.
Otázkou nicméně je, co se stane po mezigeneračním střídání stráží. Je totiž prakticky jasné, že s nedostatkem čipů budou výrobci bojovat celý letošní rok. A když si uvědomíme, k jakým krokům je jejich absence vede nyní, vůbec by nás nepřekvapilo, kdyby se stávající situace podepsala i na další „sezóně”. V té chvíli by nicméně již Peugeot musel přijít s jiným řešením, neboť u nové generace 308 již návrat k analogové technologii zařídit nepůjde, neboť vývoj s ní vůbec nepočítal.


Od loňského roku je Peugeot 308 k mání s digitálním přístrojovým štítem... Foto: Peugeot


...letos se však automboilka vrací k analogové technice, a to kvůli nedostatku čipů. Foto: Peugeot
Zdroj: Peugeot
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
