Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První automobilka začíná reálně obcházet své dealery, cílem je redukce o polovinu
14.3.2020 | Petr Prokopec
Automobilky pod tlakem nákladného zavádění elektromobilů i měnící se chování zákazníků honí každé procento svých marží. Odstranění prostředníků při prodeji aut je jednou z cest a Ford po ní už kráčí s plnou vervou.
Již nějakou dobu je zřejmé, že dosud obvyklý model prodeje nových aut nemá velkou perspektivu. V digitální éře se totiž značným způsobem změnilo chování zákazníků, kteří si dříve potřebovali pomalu cokoliv ohmatat v kamenném obchodě, než sáhli do kapsy pro portmonku. Dnes je ale jiná doba, jež přeje zejména nákupům na internetu. Patrné je to i ve světě aut, neboť řada lidí již nevyžaduje ani testovací jízdu. Mnozí pak za své vozy platí ještě předtím, než jej vůbec viděli. To ovšem dělá dealery nadbytečnými dinosaury.
Je přitom třeba zmínit, že prodejce mohou automobilky snáze odstřihnout v Evropě než v USA, kde je samotná existence zprostředkovatelů chráněna rozličnými zákony. I tato skutečnost se ale ve výsledku dá obejít, jak dokazuje třeba Tesla. Kalifornská automobilka totiž nemá klasické showroomy, nýbrž pouze butiky, ve kterých si její vozy můžete pouze prohlédnout. Za uzavřením smlouvy však již opět musíte na internet. Značce tak zůstává veškerá marže, což je pro ostatní lákavé - v době, kdy musí investovat miliardy do zavádění zákazníky nechtěných, ale vládami vyžadovaných elektrických aut, potřebují doslova každou korunu navíc.
Více či méně obejít klasické dealery tak plánuje kde kdo, nejdále je ale s těmito snahami Ford. Ten přišel s rozsáhlým úsporným plánem, který počítá se značným smrštěním evropské dealerské sítě, přičemž omezovat se bude v prvé řadě ve Velké Británii. Pro modrý ovál tato země představuje stěžejní starokontinentální trh, čemuž odpovídal i aktuální počet dealerství. Ovšem nyní by 180 poboček z celkových čtyř set mělo být uzavřeno. Podle evropského šéfa značky Stuarta Rowleyho tento krok nakonec povede i k větší spokojenosti zbývajících prodejců.
„Naši dealeři jsou soukromými investory, jenž očekávají návratnost svého kapitálu,“ uvedl Rowley. Něco takového však často nebylo kvůli zmíněnému počtu reálné, menší počet bude pochopitelně jednotlivé dealery zbylými aktivitami živit lépe. A jak jsme naznačili výše, reaguje také na změny v chování kupujících. „Zákazníci totiž chtějí objednávat své vozy online. A chtějí za ně platit online,“ dodal dále evropský šéf Fordu, dle kterého lidi touží spíše po klikání myší než po dohadování s dealery.
Na internet se Ford hodlá začít přesouvat v závěru letošního roku, kdy zamíří do prodeje elektrické SUV Mustang Mach-E. Právě tento model by měl být symbolem změn v prodejní strategii. Prodejci přitom nebudou jen eliminováni, u zbývajících se bude měnit i zařazení. Místo klasických dealerství totiž budou showroomy sloužit spíše jako servisní centra. Podporu automobilky přitom budou mít hlavně ta, jenž se zaměří na užitkové modely, jako je Transit.
I tento krok by ve výsledku měl přinést prodejcům úsporu, neboť již nebudou muset budovat rozsáhlá prezentační zázemí, místo toho jim pro řadu aktivit vystačí levnější haly, kde bude docházet primárně na servisní práce. Znamená to ale rovněž, že spousta lidí přijde o práci, to už je ale dopad každé podobné změny.
Ford začíná v Evropě končit s klasickými dealerstvími. Cílem je jejich redukce o polovinu, jako první přijde na řadu Británie
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
včera - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
včera - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva