Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První automobilky oznámily masivní propouštění, jde naráz o víc než 20 tisíc lidí
8.4.2020 | Petr Prokopec
Představa, že současná situace a její následky nezpůsobí výrazné snížení odbytu a tedy i výroby aut, je zcela lichá. Automobilky tak budou muset snižovat stavy a Honda s Nissanem nejspíše jen započaly lavinu.
Také už jste na jakoukoliv zmínku o koronaviru alergičtí? Chápeme, současná pandemie ale bohužel má zásadní vliv na to, kam svět směřuje a její následky nelze ignorovat.
V minulých týdnech jsme již několikrát naznačili, že ve hře je masivní propouštění zaměstnanců, a to nikoliv jen v oblastech cestovního ruchu či gastronomie, ale také ve světě aut. Zavřené jsou totiž továrny i showroomy. Zpočátku se zdálo, že půjde o maximálně dva tři týdny, nicméně nyní je jisté, že odstávka bude v mnoha případech i několikaměsíční. A něco takového většina firem nemůže přežít ve své dosavadní podobě. S tak rozsáhlými opatřeními nešlo počítat, a i ti, kteří měli vytvořené masivní rezervy, již nyní vidí dno kasy.
Momentálně tu máme nepříliš optimistické zprávy od Hondy a Nissanu. Obě japonské automobilky totiž oznámily, že propouštění už nemohou zabránit. První zmíněná uvolní ze svých služeb k 13. dubnu dubna více než polovinu svých amerických zaměstnanců, tedy přes 5 000 tisíc lidí. Dle mluvčího značky mohou tito lidé počítat s vyplacením mzdy do termínu odchodu, následně dostali instrukci, aby se registrovali na pracovním úřadu.
V případě Nissanu jsou novinky ještě horší, neboť automobilka propustí jen v USA 10 tisíc zaměstnanců. Také tito lidé byli instruováni, aby si zažádali o podporu v nezaměstnanosti. Nissan v tuto chvíli říká, že zaměstnance v momentě obnovení výroby přijme zpět, nemůže tomu ale snad věřit ani on sám.
Nissan nebyl ve zrovna skvělé kondici ani před vypuknutím nákazy a následky současné situace vše jen zhorší. Automobilka navíc počítá s tím, že propustí 6 000 lidí ve Velké Británii a 3 000 lidí ve Španělsku. Za této situace bude stěží obnovovat plný stav ve Spojených státech. Navíc je otázkou, kdy se tam situace začne vracet k normálu - USA mají pořád to nejhorší před sebou.
Rozumné východisko z celé této koronavirové krize není v dohledu. Zavřeno vše napořád být nemůže, jakési promoření populace je též nereálné, neboť o viru se toho stále ještě mnoho neví. Zatímco tedy někteří experti dávají kontrolovanému nakažení palec nahoru, další se jej děsí s tím, že COVID-19 stejně jako některé jiné koronaviry napadá i nervový systém. Lidé se tak sice mohou vyléčit, později se ale mohou potýkat s mnohem horšími následky.
Jedinou jistotou se tak zdá, že koronavirus tu s námi již bude napořád, tak jak je tomu třeba u oparového, žloutenkového nebo chřipkového nakažení. Anthony Fauci, ředitel amerického Národního institutu alergií a infekčních chorob tak uvádí, že svět již nikdy nebude takový, jako dříve. Jednoduše proto, že si bude uvědomovat možnost případné další pandemie. Tomu se bude muset uzpůsobit spousta věcí.
Lze už jen dodat, že po Španělsku a Velké Británii se má propouštět také v Itálii. Německo zatím působí klidným dojmem i proto, že propustit Němce je daleko složitější a dražší než třeba Američany a v dceřiných firmách mimo Německo se zatím o podobných krocích též nemluví. Šéf koncernu VW ale nedávno řekl, že propouštění je asi nevyhnutelné a pokud restrikce budou trvat další týdny, slůvko „asi” snadno upadne v zapomnění.



Nissan a Honda oznámily, že propustí asi 16 tisíc amerických zaměstnanců, plánuje se propuštění i 9 tisíc lidí v Evropě. V některých případech firmy slibují, že zaměstnance najmou zpět, tomu ale nejspíše již nikdo nevěří
Zdroje: Nissan, Honda, Bloomberg, Nikkei
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před hodinouVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 3 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 6 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch