Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
První firma vyvinula reálnou náhradu bizarních ledvinek nových BMW, vyměnit je není snadné
21.12.2021 | Petr Miler
Už jsme viděli pokusy „napravit” přebujelé ledvinky nejnovějších BMW ve Photoshopu, jedna věc je ale přemalovat je na počítači a jiná nabídnout skutečně použitelnou alternativu. Firma Evolve ji vyvinula.
BMW už předloni odhalilo koncept nové řady 4. V té chvíli se automobilový svět zhrozil, neboť mnichovští dali jasně najevo, že budou pokračovat v gigantizaci čelních ledvinek svých aut. Koncept řady 4 osadili jejich vertikální verzí, která se táhne od lemu kapoty motoru až po spodní okraj předního nárazníku. A ve stejném duchu posléze vypustili nejen standardní model, ale kontroverzní partie naroubovali i na ostrou M4 a také na sedan M3. To kritiku jen zdůraznilo, z ostrých modelů se staly tak trochu karikatury sebe sama.
Už tehdy se říkalo, že BMW tímto krokem zajistilo živobytí tuningovým firmám a i když s odstupem času už řešení nových „eMek“ kritizováno tak hlasitě, alternativa skutečně přišla. Už po debutu obou aut se začaly objevovat různé virtuální návrhy na nápravu řešení čelních partií, které počítaly s horizontálně stylizovanými ledvinkami standardní velikosti, šlo ale pouze o cvičení designérů, která ani neměla v úmyslu měnit skutečná auta, natož aby z nich vzešly skutečné úpravy.
To až nyní mění známý britský úpravce Evolve. Jak si můžete sami poslechnout na videu níže, sám spoluzakladatel firmy říká, že už se proti nápadu BMW tak nevyhrazuje a spíše než s „řešením problému” přichází skutečně spíše s „alternativou” pro ty, kterým přístup automobilky nevoní, popř. pro ty, kteří se chtějí odlišit. A nechává nahlédnout do pozadí vzniku oné alternativní možnosti.
Jak podotýká, vytvořit něco takového ve skutečnosti není vůbec snadné. Ve Photoshopu lze namalovat cokoli, skutečný nárazník ale musí navazovat na nespočet dalších systémů, které v přídí vozu sídlí či na ni navazují. Vývoj tedy vyžadoval přesný 3D-scan přídě a desítky hodin práce s CADem, přičemž výše zmíněné logicky omezilo i prostor pro designovou kreativitu. Možná i proto spíše než jako skvělou náhradu předkládá spoluzakladatel Evolvu řešení firmy jako „možnost”, přičemž sám pochybuje, zda nyní nejsou ledvinky pro změnu moc malé.
Jak se vám výsledek líbí, posuďte sami. Za nás bychom řekli, že není dokonale harmonický, ovšem mnichovský originál je pro nás tak nepřijatelný, že bychom i této „alternativě” dali přednost. Připomeňme, že M3 G80 a M4 G82 přichází z továrny s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který nabídne 480 a 510 koní. O jejich přenos na zadní nápravu nebo všechna kola se stará osmistupňový automat, šestistupňový manuál je k dispozici jen pro zadokolku. Později dorazí se stejně kontroverzním designem i kombík, ten už ovšem bude mít k dispozici jen pohon 4x4 a automat.



Firma Evolve se pokusila změnit design nových BMW M3 a M4, hlavně pak čelní partie s kontroverzními ledvinkami. Výsledek posuďte sami, podle nás má své silnější i slabší stránky, na rozdíl od jiných návrhů je to ale reálné, tedy i technicky schůdné řešení. Foto: Evolve
Zdroj: Evolve
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB