Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
První velká značka začala vyrábět auta pro Evropu v Číně. Vozí je sem postaru
30.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnohdy tabuizovaná čínská výroba se nyní dotýká i aut. Volvo potvrdilo svůj někdejší záměr a z Číny začalo vyvážet hned svůj nejprestižnější model.
O švédském Volvu jsme v poslední době hovořili zejména v souvislosti s jeho „láskou“ k dieselům. Ačkoliv by totiž značka bez nich neměla na evropském trhu pomalu co prodávat, pravidelně zmiňuje jejich konec, aby záhy otočila a diesely vzala zase na milost. Zní to podivně, pro automobilku jsou ale naftové motory ryze evropský problém a starý kontinent hraje v jejím ansámblu druhé, možná i třetí housle. Na prvním místě je Čína.
Odtud pochází její kontroverzní majitel a za Velkou zdí také prodává nejvíce svých aut. A nyní ve hře na čínskou strunu ještě přitvrdí - naplňuje totiž slova o tom, že s výrobou ve Švédsku postupně skončí a přestěhuje ji právě do Asie.
V čínském Daqingu se tak nebudou vyrábět vozy pouze pro největší trh světa, ale také pro ostatní země. Týká se to zatím pouze špičkového modelu S90, který Volvo bude k dealerům dostávat nikoliv po vodě, ale po kolejích - Švédové se totiž dle svých slov jako vůbec první automobilka rozhodli vozit svá auta z Číny do Evropy vlakem. Transport by se tím měl zrychlit o dvě třetiny času, což zredukuje i délku čekacích listin.
Nejde však o jedinou výhodu kolejové dopravy, tou další je prý snížení emisní stopy o třetinu. Daný výsledek přitom odpovídá průměrnému srovnání s lodní dopravou, v případě kratších vzdáleností by Volvo mohlo šetřit životní prostředí ještě více. Zároveň tím snižuje i náklady na přepravu, ačkoliv na místě je dotaz, zda by levněji nevyšlo zachování výroby ve Švédsku.
Dá se ale předpokládat, že tuto záležitost mají ekonomové značky dostatečně dobře spočítanou. Ostatně, v Číně jsou nižší náklady na mzdy než ve Švédsku. Kromě toho továrna v Daqingu je nejmodernější v zemi, zatímco ve své domovině by Volvo muselo zakrátko přijít s modernizací a tedy investicemi. Navíc by dodávky od externích zdrojů bylo třeba směrovat na dvě místa.
Výroba aut v Číně a jejich následný transport do zbytku světa tedy nejspíše vycházejí nejlevněji, ostatně jinak by se automobilka tímto směrem nevydala. Ta dále upřesnila, že vlaky míří z Daqingu do belgického Zeebrugge, kam budou jednou jednou týdně, přičemž pokaždé převezou zhruba 225 aut - vždy po třech v jednom speciálním kontejneru. Jak tento krok Švédů vnímáte, budete nejlépe vědět sami, máme ale pocit, že Švédy čeká trocha práce s rozptylováním obav z nekvality čínské výroby aut, třebaže Volv...











Švédové pozvolna stěhují výrobu do Číny. Odsud přitom začínají vozit nová auta do Evropy vlakem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 44 minutami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 2 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 3 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 5 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
