Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Putinova limuzína se dočká terénní verze, pro Rusy bude jako stvořená
19.5.2020 | Petr Prokopec
Jakkoli se crossová úprava ke státnické limuzíně hodí asi jak džíny do divadla, takové auto skutečně vzniká. Nemá jej ovšem na starosti přímo Aurus, ale tuningová firma Larte Design.
Potkají se dva bohatí Rusové a jeden druhému ukazuje novou kravatu. Ten jí obdivuje a ihned se ptá na cenu. Když se dočká odpovědi, popadne se za hlavu a naznačuje tomu prvnímu, že musel zešílet. Vždyť za rohem jí mají o poznání dráž.
Tento vtípek věrně vykresluje vkus a choutky bohaté ruské klientely. Její přístup se přitom odráží i na tamní tuningové scéně, načež kolikrát ani není důležité, jak daný vůz vypadá či jak jede, ale kolik stál. I proto ruští úpravci kladou tak velký důraz na karbon. Daný materiál je totiž stále exotický a tudíž velmi drahý. Že ovšem jeho přítomnost třeba na voze zaměřeném na jízdu v terénu dává prakticky nulový smysl, není podstatné.
Proč takový úvod? Jednoduše proto, abychom vám alespoň částečně přiblížili, pro koho je určena novinka tuningové firmy Larte Design. To si totiž vzalo do parády Aurus Senat, tedy novou ruskou limuzínu, jenž se má zasadit o to, aby Rolls-Royce a Bentley přišly o pár zákazníků. Vůz je přitom letos k dispozici prakticky jen Kremlu, na privátní klientelu by řada měla přijít až příští rok. Dá se tedy předpokládat, že kreaci od ruského úpravce si hned tak někdo nepořídí, i když jde vlastně s dobou - luxusní limuzínu doslova povýšilo, a to na SUV.
Tato myšlenka na jedné straně není až tak scestná. Senat je totiž členem širší rodiny, která SUV skutečně bude zahrnovat. A aby došlo na maximální ponížení nákladů, byla technika vyvíjena tak, aby byla maximálně univerzální. I limuzína tedy dostala do vínku pohon všech kol, stejně jako terénní jízdní režim Allroad. Mimo to se chlubí i velkorysou světlou výškou 200 mm, vedle níž bledne i celá řada „kombíků na chůdách“. Ovšem pro tuningovou firmu byl toto vše jen prostý základ.
Senat se tedy dočkal dalšího přizvednutí podvozku, se kterým dorazila zcela nová karoserie. Z té původní byly nejspíše zachovány pouze dveře, využít však lze pouze těch předních. Do zadních se již zakously klenuté lemy blatníků, které jsou stejně jako třeba nárazníky, střecha se sacími otvory, kapota nebo rozměrné zadní křídlo z karbonu. Z uhlíkových vláken je nicméně i difuzor, stejně jako čelní maska. Je tak logické, že už jen bodykit nebude levnou záležitostí.
Jen u vzhledu ale Rusové nezůstávají, dále počítají také s laděním motoru. Výkon má přitom narůst nejen s pomocí nové řídicí jednotky, ale také úpravou turbodmychadel a výměnou výfukového systému. Vše jsou ale zatím jen plány, kdy je bude následovat reálný vůz, je zatím ve hvězdách.


Aurus Senat se dočká terénní úpravy, který limuzínu proměnil tak trochu v SUV
Zdroj: Larte Design
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 8 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Hmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před hodinouOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 2 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 4 hodinamiMercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
před 5 hodinamiUniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva