Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
16.11.2024 | Petr Prokopec
Automobilka byla dosud známá hlavně svými osmiválcovými muscle cars, po jejich konci ale Dodge jen paběrkuje. Jeho spásou měl být elektrický Charger, nakonec mu byla slíbena i spalovací verze. Teď byl její příchod urychlen a už jí testuje.
Za třetí letošní kvartál prodal Dodge ve Spojených státech jen 26 559 nových aut. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku tak došlo na 43procentní pokles, který je dán tím, že automobilka v loňském roce ukončila výrobu modelů Charger a Challenger, které se dnes už jen doprodávají ze skladových zásob. I v tom jsou ale dealeři nakonec úspěšnější než v případě modelu Hornet, který z montážních linek stále sjíždí - takový Charger ho totiž překonal o parník (5 104 vs. 3 848 ks).
Výhled do budoucna navíc pro Dodge představuje kardinální problém, neboť značka proslulá svými osmiválcovými muscle cars se rozhodla, že musí co nejrychleji přejít na elektromobilitu. Jakkoli má ale nový bateriový Charger Daytona Scat Pack nabídnout 679 koní, které se mají zasadit o sprint na stovku za 3,3 sekundy a na čtvrtmíli za 11,5 sekundy, většinu fanoušků značky toto provedení do kolen nedostalo. Načež se Dodge rozhodl, že původně zapovězenou, ale nakonec potvrzenou benzinovou verzi přivede na trh. A před pár dny se začalo mluvit o tom, že její příchod urychlí.
Charger Sixpack by tak měl dorazit už během příštího léta, přičemž k dispozici bude pouze se šestiválcem. A jakkoli automobilka uvádí, že třílitrová jednotka Hurricane má překonat předchozí 5,7- a 6,4litrové verze motoru HEMI, neboť nabídne 426 a 558 koní, ani to nevede k bezmeznému nadšení. Je totiž třeba si uvědomit, že hlavně Challenger ve verzi SRT Demon 170 nabídnul až 1 039 koní, se kterými zvládnul stovku za 1,66 sekundy. A to přesto, že veškerý výkon mířil pouze na zadní kola.
Nová generace, která oba názvy (Charger a Challenger) slučuje do jednoho, byť bude rovněž nabízena v dvou- a čtyřdveřovém provedení, má ovšem dostat pohon všech kol. To sice napomůže akceleraci, jenže vůz poté nelze tak snadno schovat v oblacích kouře jdoucích od pneumatik. Přičemž toto byla jedna z velmi oblíbených kratochvílí fanoušků. Stejně jako milovali zvuk osmiválcového motoru. O to všechno je ale Dodge připravil sázkou na tradičNě špatnou kartu.
Nejsme si tak příliš jisti, že se odbyt modelu vrátí na úroveň desítek tisíc prodaných auta kvartál, jako tomu u Chargeru bylo ještě minulý rok ve třetím čtvrtletí. V té době navíc již „zlatá horečka“ končila, neboť šlo přeci jen o více než dekádu starý model. Dodge by tak dost možná ještě měl nasypat peníze do vývoje osmiválcového modelu. Nejsme si však jisti, že se tak stane, načež se fanoušci buď musí smířit se šestiválcem, nebo přejít ke konkurenci, neboť Ford Mustang s V8 nekončí ani náhodou.
Na každý pád se skutečně zdá, že příchod spalovací verze musí být na spadnutí. Uživateli TikToku s přezdívkou drkklm se povedlo novou benzinovou generaci nafotit bez maskování, jak se můžete přesvědčit níže. Podstatná je samozřejmě odlišná technika, vizuálně se vůz ve srovnání s již nabízeným elektromobilem liší pouze v oblasti zadního nárazníku, který nezdobí nápis Daytona, nýbrž Charger. Pod ním se pak po každé straně objevuje koncovka výfuku dokladující přítomnost spalovací jednotky pod kapotou. V tomto ohledu Dodge mohl trochu více zapracovat na odlišení, ale buďme rádi i za to, co bude.



Nový Charger zaskočí i za Challenger, k mání totiž bude ve dvou- a čtyřdveřovém provedení. Pod přední kapotu ale zamíří maximálně šestiválec, spojen navíc má být s pohonem všech kol. Nic z toho fanoušci až tak nevítají, přesto budou za příchod spalovací verze jistě rádi. Foto: Dodge
Zdroj: drkklm@TikTok
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 pro rok 2026: 3 místa jsou stále volná včera 17:30
- Sergio García si užívá překvapivý debut ve WorldSBK v Aragonu včera 11:45
- Test Superbike Aragon - 2. den 26.8.2025
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati 26.8.2025
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
Nejnovější články
Člověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
před 8 hodinamiAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
před 10 hodinamiNěmecké automobilové firmy propustily jen za poslední rok přes 51 tisíc lidí, účet za všechny obory je ještě násobně horší
před 11 hodinamiMěsto se pokusilo omezit hluk z aut instalací „hlukového radaru”, který by pokutoval řidiče, dosáhlo pravého paku
včeraMazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch