Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Qoros 3 detailně: premiéra odhalila veškeré technické parametry i zajímavé detaily
7.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nový sedan bude k mání až příští rok, zřejmě i s dalšími motory. Již ty stávající ale nabízejí zajímavou dynamiku i spotřebu.
O čínsko-izraelské automobilce Qoros jsme naposledy informovali v souvislosti se žalobou, kterou kvůli písmenu „Q“ v názvu modelu vzneslo Audi. Osamocené číslo 3 pak vyzývalo ke stejnému kroku, který by učinilo BMW, Mnichov je však očividně na rozdíl od Ingolstadtu nad konkurenci podobného typu povznesený, ostatně, záměny sedanu značky Qoros za modrobílou vrtuli a čelní ledvinky se asi žádný kupující nedopustí. To však poněkud odbíháme od ženevské premiéry vozu, kde byla představena většina klíčovćh technických parametrů.
Již z minulého představení je přitom jasné, že turbodiesel pod kapotou Qorosu nenajdete. Místo toho je na výběr dvojice benzinových 1,6litrových agregátů, z nichž ten atmosférický produkuje 126 koní a 155 Nm točivého momentu, zatímco pohonná jednotka doplněná turbodmychadlem nabídne koní 156 a točivý moment 210 Nm. Zajímavé je, že i přes vyšší výkon není model 1,6 T výrazně rychlejší při akceleraci z klidu na stovku. Jeho čas 9,5 s totiž atmosférickou verzi překonává jen o sekundu. Obdobný rozdíl panuje také v rámci spotřeby (6,5 l versus 6,3 l/100 km), výraznější rozestup je tak pouze v nejvyšší rychlosti (215 versus 195 km/h).
Tato data platí pro šestistupňovou manuální převodovku, mimo tu je ovšem k mání dvouspojkový automat, který k základní hmotnosti 1 310 kg (Turbo je o pětatřicet kilo těžší) přihazuje dalších 40 kilogramů a zřejmě tedy i nějaké ty desetinky sekundy a litru. Konkrétní údaje však Qoros nezveřejnil, na rozdíl od délky, šířky, výšky, rozvoru (4 615/1 839/1 445/2 690 mm) nebo objemu zavazadlového prostoru (450 litrů)
Vyjma těchto informací pak můžeme zmínit ještě systém start/stop dodávaný standardně pro oba motory nebo základní obutí v podobě 16palcových kol s pneumatikami o rozměru 205/60. Zvolit však samozřejmě můžete také příplatkové sedmnáctky či osmnáctky. Ceny by pak měly startovat na částce okolo 18 000 Eur (450 000 Kč), přičemž do prodeje by se Qoros 3 měl v Evropě dostat až v průběhu příštího roku. Do té doby by přitom rakouská firma AVL, která je dodavatelem motorů, měla mít připravené další pohonné jednotky. Tedy tříválec 1,2 o výkonu 130 koní a 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který oproti stávajícímu agregátu dostane variabilní časování ventilů a tím i 160 koní.
První kontakt s autem v Ženevě navíc odhalil i některá překvapivě originální (známe čínská auta...) řešení, relativně kvalitní zpracování a použitelnou palubní elektroniku. Je tedy opravdu docela dobře možné, že právě Qoros 3 se stane tím prvních „echt čínským” autem, které v Evropě dokáže prorazit. Jistější si tím ale budeme až poté, co jej budeme moci vyzkoušet nejen staticky...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.





















Produkční sedan Qoros 3 se na autosalonu v Ženevě ukázal ve společnosti koncepčního kombíku a cross hybridu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 8 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejčtenější články
Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15.5.2025Rolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
15.5.2025VW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
15.5.2025Znovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
15.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 11:14 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1