Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Range Rover Evoque 2015: facelift plně odhalen, přináší hlavně nové motory
23.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stylové britské SUV lehce pozměnilo svůj zevnějšek. Hlavní změny se však odehrály pod kapotou, kde lze čekat nové dieselové motory Ingenium.
Britská automobilka týden před zahájením ženevského autosalonu pustila do světa prakticky veškeré fotky a informace, jež se týkají modernizace Range Roveru Evoque. Ten se tak nyní stává nejúspornějším modelem automobilky, přičemž zároveň jako vůbec první vůz skupiny Jaguar Land Rover dostane do vínku také plnohodnotné adaptivní čelní LEDky. Ty budou součástí standardní výbavy verze Autobiography a kromě zlepšeného rozsahu paprsků umožní také osvícení zatáček v závislosti na natočení volantu.
Mimo to lze očekávat také změnu některých dalších detailů, celková silueta karoserie však zůstala nezměněna. Takový razantní krok se samozřejmě v rámci faceliftu ani nedal očekávat, však Britové by byli jen sami proti sobě - Evoque se prodává pořád dobře, a to hlavně díky svému vzhledu. V rámci lehkého osvěžení tedy můžeme přivítat ještě nový čelní nárazník s většími vzduchovými otvory, dvě nové čelní masky či šest nových designů litých kol.
Dále se rozšířila paleta barev o odstíny Waitomo Grey Premium Metallic a Baltoro Ice Metallic, díky čemuž máte nyní na výběr hned třináct variací. Pozměnila se i záď, kde lze najít nový střešní spoiler s integrovaným diodovým brzdovým světlem. A modifikacím neunikla ani grafika zadních LEDkových svítilen či víko zavazadelníku. Nikoliv však vizuálně, nýbrž pouze v rámci mechaniky, kdy nyní vám k otevření postačí „kopanec“.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde lze opět hovořit hlavně o jednotlivých prvcích, nikoliv o změně architektury. Zmínit tedy můžeme nová sedadla nebo tři nové variace čalounění. Přepracován byl i přístrojový štít, kde se mezi tachometr a otáčkoměr nastěhoval nový TFT displej. Vylepšen byl také povrch některých plastů a k mání je rovněž osmipalcová dotyková obrazovka, se kterou přichází systém InControl Touch.
Mimo základní variantu nového multimediálního systému, který přináší zejména řadu aplikací, můžete v rámci úrovní výbavy HSE, HSE Dynamic a Autobiography sáhnout také po nadstavbě s názvem Plus. Ta dále zahrnuje navigaci, audio aparaturu Meridian s jedenácti reproduktory, zábavní systém pro zadní sedadla, bezdrátová sluchátka či funkci „duálního“ displeje. Tím jsme ale s kabinou i exteriérem hotovi.
Zamířit tedy můžeme pod kapotu, kde v případě benzinů najdeme i nadále dvoulitrový benzinový čtyřválec Si4. Ten opětovně produkuje 240 koní, které stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,6 sekundy, nejvyšší rychlosti 217 km/h a průměrné spotřebě 7,8 l/100 km. V rámci dieselových agregátů je ale jistotou mnohem menší žíznivost, alespoň na papíře, neboť starší 2,2litrovou jednotku střídají nové motory Ingenium.
Díky jejich aplikaci se Evoque stává nejúspornějším modelem celého Land Roveru. Zejména pak v základním provedení eD4, který počítá s výkonem 150 koní a točivým momentem 430 Nm. Výkon motoru směřuje skrze šestistupňový manuál pouze na přední kola, přičemž spotřeba byla vypočítána na 4,2 l/100 km. To ve srovnání s předchozím nejméně žíznivým modelem představuje 18procentní zlepšení.
Mimo tuto verzi pak dorazí tatáž pohonná jednotka naladěná na 180 koní, jež ale budou spárovány s pohonem všech kol. Spotřeba v případě manuálu naroste na 4,8 l/100 km, mimo to ale bude k dispozici také devítistupňový automat (jediná volba pro benzinový motor, mimochodem). V jeho případě však data o spotřebě zatím nejsou k dispozici, stejně jako je ve všech případech tajemstvím jízdní dynamika.
Odpovědi na dané otázky se nejspíše dozvíme v Ženevě, nejpozději však v době příchodu modelu na trh, což bude nejspíše až s příchodem léta. Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že úsporný motor eD4 bude označen jako E-Capability a dostane modré plaketky. Mimo to pak bude na výběr mezi stálým pohonem všech kol a systémem Active Driveline, který připojuje zadní nápravu až při ztrátě trakce.
Souběžně se změnami v motorovém prostoru byl pak rovněž přepracován i podvozek, který si nyní může zejména vpředu a u dieselových motorů poněkud oddychnout - vypořádávat se musí s hmotností nižší o 20-30 kg. Máme tu tedy nový pomocný rám, kromě toho ale bylo vylepšeno také zadní zapouzdření a větší jsou rovněž brzdy. Počítat pak můžeme i se systémem All-Terrain Progress Control, který napomáhá jízdě v terénu.
V rámci bezpečnosti se součástí standardu stávají autonomní brzdy, monitoring jízdy ve zvoleném pruhu a detekce únavy řidiče, pročež lze třeba u takového Euro NCAP počítat pouze s nejvyšším ohodnocením. Tím ale dnes končíme, na oznámení cen je přeci jen ještě příliš brzy. S ohledem na nemalé změny se ale dá počítat s tím, že se pohnou mírně směrem vzhůru.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.

























Vizuálně se Range Rover Evoque proměnil hlavně v detailech. Zásadní změny lze očekávat pod kapotou, kde budou k mání nové dieselové motory Ingenium
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
