Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Captur 2013: unikla sériová podoba malého SUV, je to jen přerostlé Clio
16.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zapomeňte na novátorské tvary konceptu Renault Captur, stejné jméno v sériové podobě převezme jakýsi hypertrofovaný plagiát malého Clia.
Vzpomínáte? Na začátku loňského roku Renault s velkou pompou ukázal světu studii Captur, která měla naznačovat budoucí podobu francouzské variace na Nissan Juke nebo také nástupce nepříliš úspěšného modelu Modus. Dávalo to všechno smysl - SUV jsou dnes populární, Renault si v této třídě prakticky neškrtl a jak jinak se v ní prosadit než spojením osvědčené techniky sesterského Nissanu s výrazným designem ve francouzském střihu?
Realizace tohoto nápadu se zdála být hudbou vzdálenější budoucnosti, už letos v říjnu se ale provalilo, že Renault se sériovou verzí přijde už na začátku roku 2013 a vůz představí na ženevském autosalonu. To znělo nadějně, ale jen pokud jste si zprávu nepřečetli celou - sériová podoba totiž měla hodit za hlavu pozoruhodný design Laurense van den Ackera a místo něj vsadit na řešení použitá na nové generaci Clia. A to nakonec nejen vizuálně, ale i technicky - technika Nissanu Juke měla zůstat na druhé koleji.
Nyní se ukazuje, že všechny tyto zvěsti byly pravdivé. Renaultu totiž unikla montážní příručka, která popisuje způsob instalace jakýchsi polepů vnitřních prahů na sériový Captur. A právě na ní je vidět sériová podoba vozu - sice jen na ilustraci shodné zřejmě s těmi, jaké se podávají na patentový úřad, ale je.
A pohled je to už na první pohled překvapivý. Vsadili bychom si, že vám po něm z úst vypadne jen slovo: „Clio!” a poté možná budou následovat pochybnosti o tom, zda to náhodou není opravdu jen Clio. Ale není, základní designové nápady jsou sice stejné (včetně čehosi jako černé surfařské prkno vnořené do spodní části dveří), detaily se ale liší - vůz nemá zadní kliky v C-sloupcích, jiný je přední nárazník, auto je pochopitelně vyšší a také koncová světla jsou trochu více do kulata. Jinak je to ale Clio jak vyšité, ne nadarmo se autu donedávna říkalo „Clio SUV” v domnění, že Renault na název Captur raději zapomene.
Nezapomněl, vtisknul jej ale úplně jinak koncipovanému autu a podle nás je to škoda. Věříme, že výsledek nebude v celé své kráse ošklivý a možná ani marný z hlediska použitelnosti, jenže jeho název vyvolává očekávání svébytného SUV novátorských tvarů, toto je velmi umírněné přizvedlé MPV.
Na další detaily si musíme počkat, dá se však počítat s tím, že výsledek bude čímsi ve stylu konkurenčního Fordu EcoSport, který je de facto zvýšenou Fiestou. Také Captur tedy zřejmě vsadí na techniku nového Clia a jsme zvědavi, jestli vůbec nabídne pohon všech kol. Snad ano.
Kdy se dozvíme více? Pokud se britští kolegové (a aktuální únik dílenské příručky by tomu napovídal) nemýlili ani v případě ženevské premiéry, pak lze virtuální představení vozu očekávat někdy v lednu nebo v únoru, Renault to tak obvykle dělá. Minimálně design Capturu nás tou dobou ale už určitě nepřekvapí.
Toto je sériová podoba nového Renaultu Captur, bez větších pochybností
Z tohoto materiálu snímky pocházejí, i proto nemáme pochybnosti o autenticitě
Koncept vozu stejného jména sliboval trochu jiné pojetí
Realita je ale blízká spíše novému Cliu po mučení na skřipci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva