Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Eolab skutečně zamíří do prodeje, hned tak to ovšem nebude
28.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prodeje plug-in hybridů sice narůstají, jejich ceny jsou však nadále vysoké. Francouzi tak chtějí počkat, až na ně bude trh připraven.
Francouzská automobilka na loňském autosalonu v Paříži odhalila koncept Eolab. Záhy naznačila, že jeho vzhled by mohl ovlivnit vizáž příštího Renaultu Mégane, a co víc, dorazit by měla i sériová verze plug-in hybridu. Jedním z důvodů je i ten fakt, že podle analýz má tento typ automobilů do roku 2019 překonat v počtu registrací standardní hybridy a během 10 let by v Evropě mělo být ročně prodáváno na 1,2 milionů vozů s alternativním pohonným ústrojím.
Analytici však rovněž naznačují, že plug-in hybridy dávají mnohem větší smysl v nabídce prémiových automobilek než u mainstreamových výrobců. I proto Audi, BMW, Mercedes-Benz a Porsche svá portfolia jen rozšiřují a takové Volvo prohlašuje, že verze PHEV nebude chybět v každé modelové řadě. „Prémioví výrobci vidí v plug-in hybridech klíčový můstek mezi elektromobily a konvenčními vozy, nicméně jejich cena je vysoká,“ říká Tim Urquhart z IHS Automotive.
Hlavní analytik společnosti tak poukázal na fakt, který je hlavní brzdou v plánech Renaultu. Značka totiž sice skutečně chce Eolab pustit do prodeje, nicméně prý počká až na chvíli, kdy cena poněkud poklesne. To jen potvrzuje Jamel Taganza, který pro změnu pracuje pro firmu Inovev. Ten totiž dodává, že Francouzi nechtějí přijít s nabídkou drahého plug-in hybridu jako třeba Volkswagen, neboť zákazníci mainstreamových značek na něj jednoduše nebudou mít.
Z toho důvodu se zdá být přímo bláhovou sázka na elektromobily. Je však třeba dodat, že tu Renault uzavřel ve chvíli, kdy podobným směrem zamýšlel zamířit každý výrobce, a to i kvůli odpustkům Evropské unie. Nakonec se však ukázalo, že v kombinaci se stávajícími technologiemi jde o slepou uličku bez ohledu na dotace a že plug-in hybridy akceptují zákazníky daleko větší měrou, neboť limitováni nejsou omezeným dojezdem.
Pro Renault šlo dozajista o extrémně drahé poučení, další finance tak značka nehodlá zbytečně vyhazovat z okna a s příchodem sériového plug-in hybridu počká až na chvíli, kdy „trh bude připraven“. Vlaku, který by jí díky tomuto váhání mohl ujet, se ale nejspíše nemusí bát, neboť technologii má de facto již připravenou.
Tím můžeme dnešní report ukončit, na závěr jen připomeneme ono hnací ústrojí, na které Eolab spoléhá. Základem je litrový tříválec o výkonu 75 koní, jemuž asistuje elektromotor produkující dalších 68 koní. Lithium-iontové baterie pak disponují kapacitou 6,7 kWh, která má vystačit na 60 km „bezemisního“ dojezdu.


















Renault Eolab sice skutečně zamíří do prodeje, nějaký ten pátek si však na jeho sériovou verzi počkáme
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejčtenější články
Fiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
21.5.2025Němci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
21.5.2025Mercedes už skoro prosí zákazníky, aby si koupili jeho nesmyslný čtyřválcový C63 od AMG. Někde slevil dalších 280 tisíc, je levnější než M3
22.5.2025Audi vážně rozprodává části své firmy, dokonce prý ziskové. Jeho situace musí být ještě horší, než se zdá
22.5.2025Porsche to „dokázalo”, už čtvrtý měsíc v roce prodeje nového elektrického Macanu meziročně klesají. Teď uznává: Chtěli jsme to, co zákazníci ne
22.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva