Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault nadělil kompaktu další neobvyklý nový motor, diesel s větším objemem
21.5.2019 | Petr Prokopec
Zatímco obecným trendem je objem motorů aut zmenšovat a ty dieselové z nabídek vyřazovat, Renault nový diesel přidává, a to rovnou i s větším objemem než dříve. K mání je v Méganu.
Loni v září nahradila dvě dekády starý cyklus NEDC nová procedura měření spotřeby WLTP, která by měla věrněji reflektovat reálný svět. Z toho důvodu si Evropská unie vyžádala i opětovnou homologaci veškerých aut v prodeji, neboť došlo ke změnám v rámci udávané spotřeby i emisí. Kvůli tomu nakonec mnoho pohonných jednotek skončilo v propadlišti dějin - a nejde jen o agregáty sportovních derivátů, ale třeba také o 1,6litrový diesel Renaultu.
Francouzská automobilka tedy po nějaký čas nabízela pouze dieselovou jedna-pětku, která přeci jen s nižším výkonem nebyla pro řadu zákazníků dostačující - a to i v době, kdy je na „producenty sazí“ pořádána pomalu štvanice. Náprava ale na sebe nenechala dlouho čekat, Francouzi totiž přišli se zcela novou jedna-sedmou. Opětovně tak přivedli do hry motor s dosti neobvyklým objemem, který navazuje na 1,3litrový benzinový čtyřválec představený předloni.
Nový agregát už byl k dispozici pro větší modely Talisman, Kadjar či Grand Scénic, kde jej lze mít jak s manuálem - u Kadjaru dokonce spojeným se systémem 4x4 -, tak s automatem. Nově je k dispozici pro Mégane, kde však bude nabídka převodovek omezena na šestistupňový automat. Na českém trhu v kombinaci s novou jednotkou za něj zaplatíte 514 400 Kč, za což dostáváte hatchback na úrovni Intens.
Uvnitř je v tu chvíli možné počítat třeba s multimediálním systémem R-Link 2 či volantem potaženým kůží Nappa, zatímco v rámci exteriéru nechybí parkovací senzory nebo 16palcová litá kola. Na ta přední pak míří 150 koní, jež pohonná jednotka produkuje v 3 500 otáčkách, a 340 Nm točivého momentu dostupného při 1 750 ot./min.
S touto silou hatchback zdolá stovku za 9,3 sekundy, zatímco u kombíku je sprint o dvě desetiny pomalejší. Nejvyšší rychlost ale již pokaždé vrcholí hodnotou 205 km/h, zatímco v rámci spotřeby je možné počítat s 4,7litrovým průměrem dle WLTP. A přidat ještě můžeme cenu kombíku, který je s toutéž výbavou k dispozici od 544 400 Kč.
Krok Renaultu je v dnešní době nečekaný, o to ale vítanější všemi, kterým je blízká co nejpestřejší nabídka nejdoucí nutně s davem. Automobilka svým krokem navazuje na představení nových dieselových motorů z konce loňského roku, kde „upsizing” v podobě rozšíření nabídky dieselu 1,7 avizovala též. A teď už je jasné, že nepřeháněla.
























Obrázky nového motoru 1,7 dCi k dispozici nemáme, posloužit ale můžeme detailní prohlídkou spřízněného 2,0 dCi, který se stejnou technikou, ale ještě větším objemem přibyl do nabídky též
Právě ten je nově k dispozici i Mégane, v tomto případě kombi
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space 08:00
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
Nejnovější články
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 2 hodinamiNěmci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
včeraNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva