Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC
16.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.
Mohlo by se zdát, že dny třetí generace Renaultu Laguna budou brzy sečteny. Po necelých šesti letech od premiéry (vůz byl představen na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007) francouzský liftback, kombík a kupé velké vyhlídky na budoucnost nemají, ještě jeden facelift ale příchod nástupce ještě o nějaký ten pátek zdrží. Nejvýraznější změnou by přitom měl být nový dvouspojkový automat EDC, který se při prvním svezení s novým Cliem RS úplně nejlépe nepředstavil. Na druhou stranu, pod kapotou modelu Laguna by s nezměněným charakterem měl odvádět dobrou práci - zatížen totiž nebude ani historickými odkazy, ani očekáváním bleskurychlých změn převodových stupňů a reakcí na povely řidiče.
Hlavním trumfem šestistupňové převodovky tak bude spotřeba, alespoň ta udávaná. V kombinaci s motorem 1,5 dCi o výkonu 110 koní by totiž liftback a kupé měli dosahovat hodnoty pouhých 4,3 l/100 km (kombi je přibližně o dvě deci žíznivější). Ještě úspornější je ovšem manuál, neboť s ním se méně praktické verzi mají pohybovat již za 4,2 l/100 km, kombi opětovně zatíží rodinný rozpočet pár decilitry navíc.
S šestistupňovým manuálem budete také nejúspornější, sáhnete-li po dieselovém dvoulitru. Při nejnižším výkonu 130 koní se totiž liftback a kupé pohybují za 4,5 l/100 km, nejpraktičtější Laguna pak z nádrže odčerpá necelých pět litrů. Dvouspojkový automat je přitom možné spřáhnout s tímto motorem jen v případě nejsilnějšího naladění, kdy 175 koní doplňuje 5,7litrová žíznivost. Nabídka dieselových motorů pak vrcholí šestiválcem 3,0 dCi, který se v kombinaci s automatem pohybuje za 7,1 l/100 km.
V případě benzinových motorů již Renault tak výřečný nebyl, v případě atmosférického (140 koní) i přeplňovaného (180 koní) dvoulitru tak nemůžeme informovat ani o spotřebě, ani o jízdní dynamice. Jisté je tedy pouze to, že jen silnější agregát TCe je možné spřáhnout se systémem řízení všech kol 4Control (to samé je možné udělat se všemi diesely s výjimkou základního motoru 1,5 dCi).
Po stránce stylistické pak byly změny provedeny v oblasti předního nárazníku a mlhovek, jejichž místo nyní zabírají diodová světla pro denní svícení. Nová jsou také 16palcová kola, která u lépe vybavených modelů nahrazují standardní sedmnáctky. V takovém případě můžete počítat také s multimediálním systémem R-Link nebo audio systémem Bose, koženým čalouněním a černě lakovanými obklady.
Objednávky můžete učinit již na konci tohoto měsíce, první vozy by ovšem měly dorazit až v průběhu června. Nové ceny bohužel zatím k dispozici nemáme, s ohledem na minimální množství změn ale budou víceméně reflektovat ty staré.


















Po stránce stylistické se Renault Laguna proměnil jen minimálně, především v oblasti přední masky a nárazníku. Více změn se odehrálo pod povrchem, kde většinu modelů můžete vybavit novým dvouspojkovým automatem EDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
Muž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
před hodinouJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před 3 hodinamiSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 4 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva