Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC
16.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.
Mohlo by se zdát, že dny třetí generace Renaultu Laguna budou brzy sečteny. Po necelých šesti letech od premiéry (vůz byl představen na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007) francouzský liftback, kombík a kupé velké vyhlídky na budoucnost nemají, ještě jeden facelift ale příchod nástupce ještě o nějaký ten pátek zdrží. Nejvýraznější změnou by přitom měl být nový dvouspojkový automat EDC, který se při prvním svezení s novým Cliem RS úplně nejlépe nepředstavil. Na druhou stranu, pod kapotou modelu Laguna by s nezměněným charakterem měl odvádět dobrou práci - zatížen totiž nebude ani historickými odkazy, ani očekáváním bleskurychlých změn převodových stupňů a reakcí na povely řidiče.
Hlavním trumfem šestistupňové převodovky tak bude spotřeba, alespoň ta udávaná. V kombinaci s motorem 1,5 dCi o výkonu 110 koní by totiž liftback a kupé měli dosahovat hodnoty pouhých 4,3 l/100 km (kombi je přibližně o dvě deci žíznivější). Ještě úspornější je ovšem manuál, neboť s ním se méně praktické verzi mají pohybovat již za 4,2 l/100 km, kombi opětovně zatíží rodinný rozpočet pár decilitry navíc.
S šestistupňovým manuálem budete také nejúspornější, sáhnete-li po dieselovém dvoulitru. Při nejnižším výkonu 130 koní se totiž liftback a kupé pohybují za 4,5 l/100 km, nejpraktičtější Laguna pak z nádrže odčerpá necelých pět litrů. Dvouspojkový automat je přitom možné spřáhnout s tímto motorem jen v případě nejsilnějšího naladění, kdy 175 koní doplňuje 5,7litrová žíznivost. Nabídka dieselových motorů pak vrcholí šestiválcem 3,0 dCi, který se v kombinaci s automatem pohybuje za 7,1 l/100 km.
V případě benzinových motorů již Renault tak výřečný nebyl, v případě atmosférického (140 koní) i přeplňovaného (180 koní) dvoulitru tak nemůžeme informovat ani o spotřebě, ani o jízdní dynamice. Jisté je tedy pouze to, že jen silnější agregát TCe je možné spřáhnout se systémem řízení všech kol 4Control (to samé je možné udělat se všemi diesely s výjimkou základního motoru 1,5 dCi).
Po stránce stylistické pak byly změny provedeny v oblasti předního nárazníku a mlhovek, jejichž místo nyní zabírají diodová světla pro denní svícení. Nová jsou také 16palcová kola, která u lépe vybavených modelů nahrazují standardní sedmnáctky. V takovém případě můžete počítat také s multimediálním systémem R-Link nebo audio systémem Bose, koženým čalouněním a černě lakovanými obklady.
Objednávky můžete učinit již na konci tohoto měsíce, první vozy by ovšem měly dorazit až v průběhu června. Nové ceny bohužel zatím k dispozici nemáme, s ohledem na minimální množství změn ale budou víceméně reflektovat ty staré.


















Po stránce stylistické se Renault Laguna proměnil jen minimálně, především v oblasti přední masky a nárazníku. Více změn se odehrálo pod povrchem, kde většinu modelů můžete vybavit novým dvouspojkovým automatem EDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 6 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejčtenější články
Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025Prodejní data ukazují, jak rychle se Číňané rozpínají v Evropě i po světě, to jen EU zase unikla podstata
14.4.2025Ovečkin může Gretzkymu sebrat všechno. Po rekordu za počet gólů může získat i vzácný Rolls-Royce, který za tento počin dostal
15.4.2025Někdo najel přes 1,7 milionu km s Mercedesem dost moderním na to, aby takový nájezd ukázal. Stačilo mu na to 5 let a 9 měsíců
15.4.2025EU chce zakázat používání karbonových vláken, protože Cirkus Brusel nikdy nepřestává hrát
15.4.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.15. 15:13 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.15. 15:03 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.15. 14:53 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.15. 10:13 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan