Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Laguna 2013: poslední facelift přinesl dvouspojkový automat EDC
16.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před příchodem čtvrté generace můžete sáhnout po Renaultu Laguna s lepší výbavou, systém řízení všech kol 4Control zůstává v nabídce i nadále.
Mohlo by se zdát, že dny třetí generace Renaultu Laguna budou brzy sečteny. Po necelých šesti letech od premiéry (vůz byl představen na autosalonu ve Frankfurtu v září 2007) francouzský liftback, kombík a kupé velké vyhlídky na budoucnost nemají, ještě jeden facelift ale příchod nástupce ještě o nějaký ten pátek zdrží. Nejvýraznější změnou by přitom měl být nový dvouspojkový automat EDC, který se při prvním svezení s novým Cliem RS úplně nejlépe nepředstavil. Na druhou stranu, pod kapotou modelu Laguna by s nezměněným charakterem měl odvádět dobrou práci - zatížen totiž nebude ani historickými odkazy, ani očekáváním bleskurychlých změn převodových stupňů a reakcí na povely řidiče.
Hlavním trumfem šestistupňové převodovky tak bude spotřeba, alespoň ta udávaná. V kombinaci s motorem 1,5 dCi o výkonu 110 koní by totiž liftback a kupé měli dosahovat hodnoty pouhých 4,3 l/100 km (kombi je přibližně o dvě deci žíznivější). Ještě úspornější je ovšem manuál, neboť s ním se méně praktické verzi mají pohybovat již za 4,2 l/100 km, kombi opětovně zatíží rodinný rozpočet pár decilitry navíc.
S šestistupňovým manuálem budete také nejúspornější, sáhnete-li po dieselovém dvoulitru. Při nejnižším výkonu 130 koní se totiž liftback a kupé pohybují za 4,5 l/100 km, nejpraktičtější Laguna pak z nádrže odčerpá necelých pět litrů. Dvouspojkový automat je přitom možné spřáhnout s tímto motorem jen v případě nejsilnějšího naladění, kdy 175 koní doplňuje 5,7litrová žíznivost. Nabídka dieselových motorů pak vrcholí šestiválcem 3,0 dCi, který se v kombinaci s automatem pohybuje za 7,1 l/100 km.
V případě benzinových motorů již Renault tak výřečný nebyl, v případě atmosférického (140 koní) i přeplňovaného (180 koní) dvoulitru tak nemůžeme informovat ani o spotřebě, ani o jízdní dynamice. Jisté je tedy pouze to, že jen silnější agregát TCe je možné spřáhnout se systémem řízení všech kol 4Control (to samé je možné udělat se všemi diesely s výjimkou základního motoru 1,5 dCi).
Po stránce stylistické pak byly změny provedeny v oblasti předního nárazníku a mlhovek, jejichž místo nyní zabírají diodová světla pro denní svícení. Nová jsou také 16palcová kola, která u lépe vybavených modelů nahrazují standardní sedmnáctky. V takovém případě můžete počítat také s multimediálním systémem R-Link nebo audio systémem Bose, koženým čalouněním a černě lakovanými obklady.
Objednávky můžete učinit již na konci tohoto měsíce, první vozy by ovšem měly dorazit až v průběhu června. Nové ceny bohužel zatím k dispozici nemáme, s ohledem na minimální množství změn ale budou víceméně reflektovat ty staré.
Po stránce stylistické se Renault Laguna proměnil jen minimálně, především v oblasti přední masky a nárazníku. Více změn se odehrálo pod povrchem, kde většinu modelů můžete vybavit novým dvouspojkovým automatem EDC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
- Vítězný double Herrery, 14. Ouředníčková včera 15:08
- Toprak vyhrál SprintRace včera 14:59
Nejčtenější články
- Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
17.5.2024 - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
17.5.2024 - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
18.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024 - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
18.5.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva