Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt

RenaultSport se rozdělí na dvě části. Ta silniční připraví nové modely, mimo jiné i ostré SUV. A už letos vyrukuje s dalším Méganem RS.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt

4.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

RenaultSport se rozdělí na dvě části. Ta silniční připraví nové modely, mimo jiné i ostré SUV. A už letos vyrukuje s dalším Méganem RS.

Francouzská automobilka již několikráte naznačila, že chystá expanzi modelů RS. Dosud to byla jen prohlášení, nyní se Renault chystá k činům. Značka přišla s oznámením, že své oddělení Renault Sport Technologies rozdělí na dvě samostatné jednotky a masivně navýší investice do vývoje a výroby nových modelů. První část zvaná Renault Sport Cars bude mít na starosti silniční vozy s logy RS, GT a GT Line, zatímco ta druhá - Renault Sport Racing - převezme veškeré aktivity ve Formuli 1, Formuli E nebo šampionátu Clio Cup.

My se nejprve budeme věnovat silniční odnoži, kterou nadále povede Patrice Ratti. Jeho hlavním úkolem přitom má být zdvojnásobení registrací oproti roku 2014, ke kterému by mělo dojít v horizontu dvou let. Značná část této expanze přitom bude založena na prodejích v rozvojových zemích, což znamená, že na Renaultu Sandero RS bude ležet nemalé břemeno. Poladěný hatchback, nám známý jako Dacie, ale evidentně není poslední takovou vlaštovkou.

Jakou další novinku ovšem máme čekat, to prozatím není jisté. Nicméně v Evropě by se divize Renault Sport Cars měla opřít především o nový Mégane RS, který by se měl ukázat již v letošním roce. Širší publikum chce přitom tento vůz zaujmout svou pětidveřovou karoserií, jež nahradí stávající třídveřovou, a nejspíše také přechodem na automatickou převodovku. Tento model by přitom v showroomech měl velmi brzy dostat podporu v podobě ostrého SUV, nejspíše Capturu RS.

Kdy přesně se ovšem nabroušeného SUV dočkáme, to je rovněž ve hvězdách. Renault již dříve uvedl, že jeho technici prozatím s takovým druhem vozu nemají zkušenosti. Jelikož zájem zákazníků o standardní model loni jen v Evropě vzrostl o 20 procent (prodáno bylo 194 847 exemplářů), dá se počítat s tím, že dlouhé okolky již sportovní divize dělat nebude. Na konkrétní oznámení si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat.

Přesunout se můžeme k divizi Renalt Sport Racing, která budeme vedena Jerome Stollem. Ten se stejně jako Ratti bude hlásit radě ředitelů vedené Carlosem Ghosnem, přičemž kromě již výše zmíněného bude mít na starosti také akademii zaměřenou na vyhledávání nových talentů. Jeho divize zároveň bude úzce spolupracovat s tou silniční, přičemž posloužit má nejen jako technologický zdroj, ale také jako marketingový nástroj.

Podstatnější je ovšem první část, přičemž první ovoce vzešlé z této spolupráce mezi oběma divizemi bude představeno u příležitosti Velké ceny Monaka. Dá se tedy předpokládat, že nepůjde o žádný elektromobil či hybrid, ale možná právě onen Mégane RS. Rozhodně však není ve hře návrat značky Alpine, k tomu by dle posledních informací mělo dojít již na sklonku tohoto měsíce. Nové kupé A120 se tedy nejspíše naživo ukáže v Ženevě.

Značka Alpine je navíc zcela separovaná, ačkoliv úzce spolupracovat bude rovněž se silniční divizí. V továrně v Dieppe na severu Francie, kde se montuje Clio RS, pak bude probíhat samotná výroba. Více se nejspíše dozvíme za oněch pár týdnů. Nyní se budeme věnovat prvnímu zásadnímu odhalení, a sice premiéře nového monopostu RS16. Ten dostal do vínku černo-žluté lakování, jímž odkazuje na předchozí Lotus.

Pohon samozřejmě bude zajišťovat 1,6litrová přeplňovaná hybridní jednotka spojená s osmistupňovou sekvenční převodovkou, která bude na zadní kola přenášet 875 koní. To samozřejmě vypadá jako nemalý výkon, nicméně dle spekulací by Renault měl na agregáty Mercedesu a Ferrari ztrácet. Počítat tedy můžeme s pozvolnou evolucí v průběhu sezóny, přispění lze očekávat také od spolupracujících firem Microsoft, EMC a Total.

Jako služební vůz pak tento monopost poslouží Kevinu Magnussenovi, který se po roční odmlce vrací do šampionátu F1. V mezičase přitom vyhrál sérii Formula Renault 3.5, pročež je logické, že si jej Francouzi vybrali jako stájovou jedničku. Záda mu pak bude krýt debutant Jolyon Palmer, naopak v týmu bude chybět největší „bourák“ seriálu Pastor Maldonado. Toho o sedačku připravily klesající ceny ropy, neboť jeho angažmá bylo vždy podpořeno financemi venezuelské, státem vlastněné olejářské společnosti PDVSA, která nyní nemá peněz nazbyt.

Na závěr pak jen dodáme, že podle Ghosna bude Formule 1 sloužit jako zdroj inovací v rámci „mechanického inženýrství, aerodynamiky, vývoje nových materiálů, přeplňování, hybridních systémů a úspory paliva“. Je tedy jasné, co můžeme od vozů divize Renault Sport Cars očekávat. Pokud se přitom ukáže, že nové modely si plně nezaslouží označení RS, pak dorazí s hierarchicky méně zvučnějším názvem GT či pouze doplňky GT Line.


Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 1 - Renault RS16 Formule 1 prvni foto 01Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 2 - Renault RS16 Formule 1 prvni foto 02Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 3 - Renault RS16 Formule 1 prvni foto 03
Renault momentálně odhalil nový monopost RS16...

Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 4 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 01Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 5 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 02Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 6 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 03Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 7 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 04Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 8 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 05Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 9 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 06Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 10 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 07Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 11 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 08Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 12 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 09Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 13 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 10Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 14 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 11Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 15 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 12Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 16 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 13Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 17 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 14Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 18 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 15Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 19 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 16Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 20 - Renault Alpine Celebration Concept prvni 17
...kromě toho se máme za necelý měsíc dočkat návratu značky Alpine...

Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 21 - Renault Megane RS 2017 render-unik 01Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 22 - Renault Megane RS 2017 render-unik 02Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 23 - Renault Megane RS 2017 render-unik 03
...posléze dorazí i nový Mégane RS...

Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 24 - Renault Captur RS ilustrace 01Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 25 - renault kadjar rs ilu xtomi 01Renault mění divizi RS. Masivní investice mají zdvojnásobit odbyt - 26 - renault kadjar rs ilu xtomi 02
...a v brzké době se má ukázat i ostré RS, nejspíše Captur či Kadjar

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše